دیدار نوروزی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با کارکنان سکوهای پارس جنوبی
دیدار نوروزی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با کارکنان سکوهای پارس جنوبی

اقتصادد و بیمه-  هم‌زمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و لحظه تحویل سال، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با حضور در منطقه عملیاتی پارس جنوبی با کارکنان سکوهای دریایی دیدار کرد. به‌ گزارش اقتصاد و بیمه به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، محمدحسین متجلی روز سه‌شنبه (۲۹ اسفندماه) در سکوهای گازی پارس جنوبی […]

اقتصادد و بیمه-  هم‌زمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و لحظه تحویل سال، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با حضور در منطقه عملیاتی پارس جنوبی با کارکنان سکوهای دریایی دیدار کرد.

دیدار نوروزی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با کارکنان سکوهای پارس جنوبی

به‌ گزارش اقتصاد و بیمه به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، محمدحسین متجلی روز سه‌شنبه (۲۹ اسفندماه) در سکوهای گازی پارس جنوبی حضور یافت و هم‌زمان با آغاز سال ۱۴۰۳، با کارکنان بخش فراساحل میدان مشترک گازی پارس جنوبی در خلیج فارس دیدار کرد.

وی در جمع کارکنان سکوی گازی SPQ۱ و شناور پشتیبانی و اقامتی SeaPad، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سال نو با اشاره به فعالیت‌های کارکنان این شرکت طی یکسال گذشته گفت: شرکت نفت و گاز پارس پارسال دستاوردهایی بی‌نظیر را در مجموعه شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت داشت که این مهم جز با تلاش شبانه‌روزی و کار جهادی کارکنان امکان‌پذیر نبود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به امضای قراردادهای ملی طرح عظیم فشارافزایی پارس جنوبی، آغاز بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از دو دهه وقفه، بهره‌برداری از خط لوله جدید فاز ۱۶، ثبت رکورد تازه در برداشت گاز از مخزن مشترک با قطر و دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در بخش عملیاتی این شرکت به‌عنوان دستاوردهای صنعت نفت در یکسال گذشته اشاره و ابراز امیدواری کرد در سال پیش رو برنامه‌ها، تکالیف محوله و اهداف شرکت نفت و گاز پارس با کمک، همت و یاری همه متخصصان این شرکت به بهترین نحو محقق شود.

متجلی هدف از حضور در میان کارکنان سکوهای گازی پارس جنوبی را جایگاه ویژه و اهمیت فعالیت‌های این عزیزان در گردش چرخ‌های اقتصادی کشور دانست و گفت: تولید ایمن و پایدار ۷۰ درصد از گاز مورد نیاز کشور از سکوهای عملیاتی پارس جنوبی، نشان‌دهنده نقش پررنگ کارکنان عملیاتی این شرکت در پیشبرد اهداف صنعت نفت، خدمت صادقانه به مردم و رونق اقتصاد کشور است.

وی همچنین در گفت‌وگوی زنده تصویری با ویژه برنامه «بهار در بهار» صداوسیمای استان بوشهر ضمن تبریک فرا رسیدن بهار قرآنی و بهار طبیعت به مقام معظم رهبری، مردم شریف استان بوشهر و همه هموطنان و کارکنان این شرکت، اظهار کرد: همکاران در سکوهای گازی پارس جنوبی در سال ۱۴۰۲، حماسه آفریدند و توانستیم از امتحان بزرگ تأمین انرژی کشور بدون قطعی گاز، سربلند و روسپید بیرون آییم و به رکورد تولید روزانه ۷۰۷ میلیون مترمکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی در سال ۱۴۰۲ دست یافتیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به تعمیرات اساسی سکوهای گازی پارس جنوبی نیز اشاره کرد و افزود: تعمیرات اساسی سکوهای گازی پارس جنوبی، یکی از دشوارترین فعالیت‌های این شرکت بود که خوشبختانه در ایمنی کامل و بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای با موفقیت انجام شد و توانستیم زمستان پارسال را بدون قطعی گاز سپری کنیم.

متجلی از حضور رئیس‌جمهوری در منطقه عملیاتی پارس جنوبی به منظور بهره‌برداری رسمی از فاز ۱۱ پارس جنوبی، حمایت‌ها، رهنمودها و پشتیبانی وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران قدردانی و تصریح کرد: از خانواده همکارانم در شرکت نفت و گاز پارس به‌صورت ویژه تشکر می‌کنم، زیرا با تحکیم بنیان خانواده شرایط حضور طولانی‌مدت کارکنان عملیاتی این شرکت در مرز مشترک ایران و قطر در آبهای خلیج فارس را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به امضای قراردادهای اجرایی طرح ملی فشارافزایی پارس جنوبی گفت: این طرح که با هدف حفظ و نگهداشت تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی تعریف شده است، با بزرگترین شرکت‌های ایرانی به مرحله اجرا می‌رسد و ساخت سکوهای فشارافزایی می‌تواند به رونق تولید، ایجاد اشتغال پایدار و تداوم تولید پایدار از میدان گازی پارس جنوبی کمک کند.

دیدار مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از سکوهای عملیاتی پارس جنوبی در آغاز تحویل سال نو، برای دومین سال پیاپی انجام می‌شود که هدف از آن تاکید بر اهمیت راهبردی فعالیت‌های کارکنان شاغل در بخش فراساحل و توجه به جایگاه محوری آنها به‌عنوان مدافعان تولید و تأمین امنیت انرژی در کشور است.