«ساروج» ۷۵درصد سود را تقسیم کرد
«ساروج» ۷۵درصد سود را تقسیم کرد

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت   بين المللي ساروج بوشهر  (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۳٫۰۱٫۲۵ در محل همايش شرکت سرمايه گذاري گروه توسعه ملي تشکیل گردید. در این مجمع که با حضور ۸۲٫۰۹ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار […]

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت   بين المللي ساروج بوشهر  (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۳٫۰۱٫۲۵ در محل همايش شرکت سرمايه گذاري گروه توسعه ملي تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور ۸۲٫۰۹ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای عزت اله زنگنه بود، که جنابان  مهدي جهان بين و سام کريمي جيرنده در مقام نظار اول و دوم و آقای ماشااله کامکار به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۴۰۲ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۳,۳۵۹ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

در این جلسه ابتدا گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل شرکت جناب آقای مهندس کامکار در خصوص عملکرد شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ ارائه گردید سپس گزارش حسابرس و بازرس قانونی در خصوص صورت های مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ قرائت و مورد بررسی و تصویب مجمع قرار گرفت .

مهم‌ترین نکات مطرح شده

شرکت در سال مالی مورد گزارش ۸۸۵هزار و ۵۷۰ تن کلینکر صادر کرده است.

۵۷هزار تن کلینکر را به صورت EXWORK تحویل دادیم.

اخذ تسهیلات ریالی برای تسویه تسهیلات ارزی از برنامه‌های آتی ساروج است.

توسعه صادرات و انجام پروژه‌های بهسازی ماشین‌آلات و تجهیزات از اقدامات آتی شرکت است.

در سال مالی مورد گزارش، صادرات کل بازار با ۳۰ تا ۳۵درصد کاهش به دلایلی مانند اینکه مصرف‌کننده (کویت، عراق و…) خریدار نبود، مواجه شد. به همین خاطر کاهش تحویل کلینکر صادراتی طبیعی است.

یکی از چالش‌هایی که در حوزه صادرات داریم این است که در ۳ماهه گرم سال بازارهای حوزه خلیج فارس تعطیل است.

در ۶ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ اکثر ارزی که فروخته شده به‌صورت نیمایی بوده و بعد از آن هیأت مدیره به این نتیجه رسید که فروش صادراتی به‌صورت کوتاژ به نفع شرکت است. تا دی ماه به راحتی ارز را می‌فروختیم، اما در فروردین امسال که ارز را در سامانه جامع تجارت برای فروش کوتاژ گذاشتیم، تقاضایی وجود نداشت. با توجه به این موضوع اگر نتوانیم تأمین کنیم، مجبوریم به نیما برگردیم.

درخصوص تجدید ارزیابی دارایی‌ها باید کل صنعت برای این موضوع سیاست‌گذاری کند و هنوز چنین برنامه‌ای در سطح صنعت وجود ندارد، اما اگر در دستور کار صنعت قرار گیرد، ما هم ورود پیدا می‌کنیم.

میانگین نرخ فروش بین ۲۳ تا ۲۴ دلار است.

در حال حاضر نرخ برق بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ تومان است.

 

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»