تقسیم سود ۳۰ ریالی «کیسون»
تقسیم سود ۳۰ ریالی «کیسون»

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  کيسون  (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۴٫۲۷ در محل  هتل المپيک تهران  برگزار گردید. در این مجمع که با حضور ۵۷٫۱۸ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای محمدرضا انصاري بود، که […]

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  کيسون  (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۴٫۲۷ در محل  هتل المپيک تهران  برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۵۷٫۱۸ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای محمدرضا انصاري بود، که جنابان حسن ميرحسيني و لطفعلي مدرس در مقام نظار اول و دوم و آقای قاسم باقري به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۳۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

همچنین در ادامه مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت کیسون برگزار شد و در این مجمع تغییر مفاد اساسنامه به تصویب رسید.

در ابتدای این مجمع گیتی سیف اللهی مقدم، مدیرعامل شرکت کیسون به معرفی شرکت پرداخت و با بیان اینکه تاسیس شرکت در مرداد ۱۳۵۴ به عنوان شرکت سهامی خاص و در حوزه پیمانکاری صورت ‌پذیرفت، عنوان کرد: تغییر ساختار در سال ۱۳۸۳ از سهامی خاص به سهامی عام انجام شد و در سال ۱۳۹۰ نیز در فهرست شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و در بازار فرابورس قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد و بیمه ،سرکار خانم گیتی سیف اللهی ، مدیرعامل شرکت کیسون با بیان اینکه در ۶ حوزه تخصصی حمل‌ و نقل، سویل، ساخت‌ و ساز، برق و نیروگاهی، نفت و گاز و پتروشیمی و… فعالیت داریم،تصریح کرد: در چهار قاره آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا و به کشورهای ونزوئلا، عمان، بلاروس، قرقیزستان هندوستان، گینه استوایی، تاجیکستان، عراق، قطر و کامرون صادرات داشته‌ایم.
وی افزود: تعداد سهامداران شرکت حدود ۳۰ هزار نفر است.
مدیرعامل شرکت کیسون عنوان داشت: ساختن دنیایی بهتر برای نسل های حال و آینده با پایبندی به ارزش ها با محوریت خدمات مهندسی ‌ساخت، سرمایه گذاری و توسعه ظرفیت زنجیره تامین وابسته ماموریت ما است.
همچنین سازندگانی و ارزش آفرینی در تراز جهانی با توسعه قابلیت های انسانی و سازمانی برای ارتقا زندگی انسان‌ها و احترام به انسان‌ها ارزش‌ها و حقوق آنها رعایت اخلاق حرفه ای و پایبندی به تعهدات، تعهد به رعایت ایمنی و حفظ سلامت و محیط زیست، تعهد به ارائه کیفیت مطلوب، توسعه فرهنگ خلاقیت، ابتکار و نوآوری، استمرار بهسازی ‌توسعه فردی و سازمانی و التزام به رابطه برد-برد از جمله چشم انداز و ارزش‌هاست.
سیف اللهی مقدم افزود: توسعه گری، مدیریت پروژه، مهندسی، تدارک،ساخت و نصب ،تامین مالی ،سرمایه گذاری و راه اندازی، بهره برداری ونگهداری از جمله خدمات مجموعه است.
همچنین حوزه های تخصصی شامل آب ‌و محیط زیست -سد -تونل های انحراف و انتقال آب-شبکه های آبیاری و زهکشی -تاسیسات تصفیه آب و فاضلاب -آب شیرین کن -خطوط جمع آوری و انتقال آب و سیویل -فرودگاه -جاده بزرگراه وتونل -پا و تقاطع های غیر هم سطح -بندر و لنگرگاه و حمل و نقل ریلی -قطار شهری وتواموا-مونوریل -راه آهن-مترو و مسکن و ساختمان -انبوه سازی مسکن -شهرک سازی-تاسیسات زیربنایی ومحوطه سازی-مجتمع های مسکونی، اداری، تجاری و غیره و نفت، گاز و صنعت -اکتشاف، استخراج و تولید -تاسیسات پالایشگاهی و صنایع پتروشیمی -تلمبه خانه ها و تاسیسات تقویت و تقلیل فشار -مجتمع های تولیدی صنعتی، معادن وصنایع فلزی -مخازن و خط لوله -پروژه های تزریق گاز و در آخر برق و نیروگاهی -نیروگاه های برق -پست ها و خطوط انتقال برق است.

وی در ادامه به عملکرد شرکت از ابتدا تاکنون پرداخت و افزود: سال ۱۳۵۴ سال تاسیس شرکت و شروع فعالیتها بعنوان پیمانکار پروژه های ساختمانی طراحی و ساخت پروژه های چند منظوره، سال ۱۳۷۰ سال ورود به بازار های بین المللی و انتخاب بعنوان صادرکننده نمونه خدمات فنی و مهندسی، همکاری با شرکت‌های برجسته بین المللی، اجرای قراردادها بصورت مهندسی، تدارک و ساخت و تنوع بخشی به حوزه های مختلف خدمات در صنعت پیمانکاری و سال ۱۳۸۰ سال تبدیل شرکت از سهامی خاص به سهامی عام، فعالیت به عنوان پیمانکار عمومی سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌ها و سال ۱۳۹۰ سال فعالیت بعنوان یک شرکت توسعه دهنده و ایجاد واحدهای کسب و کار استراتژیک، تبدیل به هلدینگ ، قرارگرفتن در بین ۱۰۰ شرکت پیمانکاری برتر جهان، ورود به حوزه اکتشاف، استخراج و تولید در صنعت نفت و ورود به بازار فرابورس و در نهایت سال ۱۴۰۰ سال توسعه فعالیت‌ها در حوزه صنایع فلزی و گسترش فعالیت ها در حوزه برق و نیروگاهی بود.
وی افزود: بازارهای صادراتی؛ چهار قاره آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا است و مجموعه تجربه کار در بیش از ۱۰ کشور از جمله ونزوئلا، عمان، بلاروس، قرقیزستان، هندوستان، گینه استوایی، تاجیکستان، عراق ، قطر و کامرون را داراست. همچنین صادرکننده نمونه خدمات فنی و مهندسی ایران در هفت دوره، صادرکننده ممتاز خدمات فنی و مهندسی ایران در سه دوره، دریافت مدال افتخار صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران در سال ۱۳۹۴، تندیس باورین جایزه ملی پروژه برتر ایران برای پروژه ده هزار واحد مسکونی ونزوئلا، عبور TBM از زیر رودخانه برای اولین بار در ایران در پروژه قطار شهری اهواز و پیمانکار خارجی برتر در کشور قرقیزستان برای اجرای پروژه راهسازی از جمله افتخارات کیسون است.
مدیرعامل کیسون اظهار داشت: شرکت بیش از ۳۰ شرکت تابعه در حوزه های پیمانکاری ، توسعه، سرمایه گذاری و مالی و تولید، بازرگانی وخدمات دارد.
همچنین دستاوردهای مهم در سال ۱۴۰۱ شامل خط نورد گرم شماره دو فولاد مبارکه اصفهان ، برج خنک کننده هیبریدی پالایشگاه شمالی ،شرکت پالایش نفت اصفهان ، احداث مخازن ذخیره سازی قیر در چابهار ،الحاقیه قرارداد انباشت، برداشت و بارگیری ریلی گل گهر ،بهره برداری از پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز ،دریافت مجوز فعالیت بعنوان شرکت ایرانی ،اکتشاف و تولید در ساختار قراردادهای نفتی توسط شرکت نفت، گاز و انرژی کیسون با سقف برآوردی سرمایه گذاری مستقیم تا ۶ میلیارد دلار امریکا است.

مدیر عامل کاربلد شرکت کیسون با بیان اینکه از ۱۶هزار واحد پرند، ۱۱۹۲۰ واحد تحویل داده شد و مابقی واحدها تا ماه آینده تحویل داده می‌شوند،تصریح کرد:۱۴ پروژه در بخش مسکن و ساختمان، ۱۳ پروژه در بخش نفت و گاز و صنعت، ۳ پروژه در بخش آب ومحیط زیست و ۵ پروژه در بخش ریلی در دست اجرا داریم ؛همچنین در بخش برق هم یک پروژه در دست اجر داریم و در بخش سیویل ۵ پروژه در دست اجرا داریم.
سرکارخانم سیف اللهی با بیان اینکه درآمد عملیاتی ۴۲.۲۶۷.۵۵۴ میلیون ریال، سود عملیاتی ۲.۵۶۸.۳۰۵ میلیون ریال و سود خالص ۵.۵۶۳.۵۴۶ میلیون ریال بوده ،اذعان کرد: حدود ۳۹.۸هزار میلیارد تومان کار در دست اجرا تا انتهای سال ۱۴۰۱ بوده است.

وی ادامه داد: تقویت ساختار کیسون به‌ عنوان پیمانکار عمومی و هلدینگ، ارتقای جایگاه شرکت در بورس، توسعه توان تامین مالی، تقویت ساختار مالی شرکت، ورود شرکت‌های عضو به بازار سرمایه و… از اهداف شرکت است.

گفتنی است در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کیسون با تصویب صورت‌های مالی، به ازای هر سهم ۳۰ ریال تصویب شد.

پیام هیات مدیره

مرور کلی بر وضعیت و تحولات صنعت در سال مالی مورد گزارش

در سال های اخیر صنعت ساخت و ساز همواره قسمت مهمی از درآمد ناخالص داخلی کشور را تشکیل داده است و بخش عمده ای از نیروی کار را به خدمت گرفته است. نیاز کشور به تاسیسات زیربنایی و رشد پیش بینی شده در راستای دستیابی به چشم انداز کشور، پتانسیل بزرگی را در بازارهای داخلی نمایش می دهد.

همچنین امکان استفاده از ظرفیت بازارهای بین المللی در قالب صادرات خدمات فنی و مهندسی وجود دار. هرچند چالش هایی از قبیل نوسانات نرخ ارز، تحریم های بین المللی و مشکلات نقدینگی ناشی از عدم پرداخت به موقع مطالبات، مسیر رشد این صنعت را با مشکل مواجه نموده است.

در حوزه آب و فاضلاب تمرکز بر ساماندهی شبکه های جمع آوری و تصفیه اب و فاضلاب کشور، فرصتی مناسب برای شرکت ها جهت ورود به این حوزه ایجاد نموده است.

توجه به استفاده از سیستم های سازگار با محیط زیست از جمله سیستم های حمل و نقل ریلی و نیز افزایش شهرهایی با جمعیت بیش از یک میلیون نفر نشان دهنده بازارهای بالقوه برای ایجاد مترو است.

ورود و موفقیت شرکت های ایرانی و به ویژه بخش خصوصی در حوزه نفت، گاز و صنعت مستلزم سیاست گذاری کلان در سطح کارفرمایان، اعتماد به توانمندی داخلی و حمایت از آنها می باشد.

مرور کلی بر عملکرد شرکت، میزان دستیابی به اهداف و دستاوردهای مهم در سال مالی مورد گزارش:

از جمله دستاوردهای عمده شرکت در سال ۱۴۰۱ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهره برداری از پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز
  • دریافت مجوز فعالیت به عنوان شرکت ایرانی اکتشاف و تولید (E&P) در ساختار قراردادهای نفتی، توسط شرکت نفت و گاز و انرژی کیسون (۱۰۰% متعلق به گروه کیسون) که طبق آن، مجاز به فعالیت در قراردادهای بالادستی نفت با سقف برآوردی سرمایه گذاری مستقیم تا ۶ میلیارد دلار آمریکا می باشد.
  • صدور حکم دادگاه بدوی مبنی بر عدم تایید فسخ قرارداد پروژه قطار شهری اهواز توسط دادگاه
  • انعقاد قراردادهای جدید
  • برج خنک کننده هیبریدی پالایشگاه شمالی شرکت پالایش نفت اصفهان
  • احداث مخازن ذخیره سازی قیر در چابهار
  • پروژه عملیات خاکی واحد متانول مجتمع پتروشیمی پاسارگاد
  • اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت جوشکاری ذوبی مواد فلزی (ISO3834-2)

«گزارش تکمیلی بزودی در سایت و نشریه»