نقش شیخ الاسلامی مدیرعامل بیمه میهن در شرایط نگران کننده این شرکت بیمه‌گر
نقش شیخ الاسلامی مدیرعامل بیمه میهن در شرایط نگران کننده این شرکت بیمه‌گر

اقتصاد و بیمه- مدیرعامل شرکت بیمه میهن در حالی موفق شده تاییدیه بیمه مرکزی را دریافت کند که بر اساس اطلاعات موجود، از سابقه کافی و مشخص برای این جایگاه برخوردار نمی‌باشد. مدیریت کوتاه مدت هادی شیخ الاسلامی در بیمه میهن چنان بوده که جمع قابل توجهی از کارشناسان و مدیران در همین دوره زمانی، […]

اقتصاد و بیمه- مدیرعامل شرکت بیمه میهن در حالی موفق شده تاییدیه بیمه مرکزی را دریافت کند که بر اساس اطلاعات موجود، از سابقه کافی و مشخص برای این جایگاه برخوردار نمی‌باشد.

عملکرد  هادی شیخ الاسلامی در بیمه میهن

مدیریت کوتاه مدت هادی شیخ الاسلامی در بیمه میهن چنان بوده که جمع قابل توجهی از کارشناسان و مدیران در همین دوره زمانی، ترجیح داده‌اند با این شرکت بیمه‌گر خداحافظی کنند. نگاهی به صفحه مدیران در سایت این شرکت نشان می‌دهد که دست‌کم مدیر حقوقی و تطبیق مقررات، مدیر بیمه‌های عمر و حوادث، مدیر سرمایه انسانی، مدیر امور پشتیبانی و ساختمان‌ها، مدیر آموزش و توانمندسازی کارکنان و مدیر بازاریابی و فروش و مناقصات این شرکت اکنون حضور ندارند و برخی مدیران نیز در همین فاصله کوتاه مدت از مجموعه جدا و جایگزین آن‌ها مجددا معرفی شده‌اند.

سابقه مدیریتی شیخ الاسلامی نه‌تنها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، بلکه مسائل غیرکاری و عجیب پیش آمده در این شرکت نیز به محل سوالی برای همه کارکنان، سهامداران و ذی‌نفعان بیمه میهن تبدیل شده است.

اما نگاهی به عملکرد بیمه میهن در حوزه عملیات بیمه گری نیز نشانگر شرایط بسیار ناگوار آن است.

اطلاعاتی که توسط سایت دنیای بیمه منتشر شده است نشان می‌دهد اکنون بیش از ۸۹ درصد پرتفوی شرکت بیمه میهن را بیمه درمان تشکیل می‌دهد. همچنین بیش از ۶۷ درصد خسارت پرداختی این شرکت در همین رشته بوده است.

عملکرد شیخ الاسلامی مدیرعامل بیمه میهن

 

عملکرد شیخ الاسلامی مدیرعامل بیمه میهن

در مجموع پرتفوی این شرکت بیمه گر در پایان فروردین ۱۴۰۳ با مجموع ۹۶ درصد بیمه‌نامه‌های پرریسک و به تفکیک ۸۹ درصد سهم درمان، ۶ درصد سهم بیمه شخص ثالث و ۱ درصد سهم بیمه بدنه یکی از پر ریسک‌ترین پرتفو‌های صنعت بیمه کشور نامیده می‌شود.

انتشار خبر رپرتاژگونه «رشد تاریخی ۱۳۷ درصدی حق‌بیمه تولیدی بیمه میهن» توسط روابط عمومی این شرکت که به نظر می‌رسد به منظور پوشش گذاشتن بر عملکرد نامطلوب مدیریتی این شرکت انجام شده است، حاوی یک نکته مغفول است و آن اینکه پرتفوی میلیاردی سال گذشته بیمه میهن، مدیون پرتفوی انحصاری بیمه زائران اربعین است.

حدود یک سال و نیم از حضور شیخ الاسلامی در بیمه میهن می‌گذرد، اما به نظر نمی‌رسد هیچ‌کس بتواند از عملکرد این مدیر کم‌تجربه در صنعت بیمه دفاع کند؛ به ویژه آن که او تاکنون در حضور نمایندگان رسانه‌ها به سوالات آن‌ها در خصوص عملکرد مدیریتی خود پاسخ نداده است.