مهندس علی گودرزی مدیرعامل با سابقه صنعت دارویی کشورمان در ابتدای گزارش خود با تشریح دقیق تغییرات سرمایه و سودآوری در ۳ سال اخیر تصریح کرد که در سال ۹۷ با ۳۵ درصد افزایش سرمایه، ۵۷ درصد سودآوری ، در سال ۹۸ با ۷۸ درصد افزایش سرمایه ۶۴ درصد سودآوری و در سال ۹۹ با […]

مهندس علی گودرزی مدیرعامل با سابقه صنعت دارویی کشورمان در ابتدای گزارش خود با تشریح دقیق تغییرات سرمایه و سودآوری در ۳ سال اخیر تصریح کرد که در سال ۹۷ با ۳۵ درصد افزایش سرمایه، ۵۷ درصد سودآوری ، در سال ۹۸ با ۷۸ درصد افزایش سرمایه ۶۴ درصد سودآوری و در سال ۹۹ با ۲۹ درصد افزایش سرمایه ۸۹ درصد رشد سودآوری حاصل شده است. به گفته این مدیر موفق بازار سرمایه «دسبحان» با ۱۲۱ عدد محصولات تولیدی و ۹ عدد محصولات خدماتی رتبه اول تولید کننده عددی در صنعت دارویی کشور می باشد.

مهندس گودرزی با اعلام اینکه این شرکت یکی از لیدرهای اصلی صنعت  دارو و تولید کننده عمده داروهای اعصاب و روان می باشد تصریح داشت: هدف شركت سبحان دارو (سهامي عام) از افزايش سرمايه موضوع اين گزارش تامين مالي ، خريد و جايگزيني ماشين آلات و تجهيزات توليدي ، نوسازي و تجهيز خطوط توليدي و پشتيباني به منظور اخذ تاييديه GMP معاونت غذا و دارو مي باشد.

مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت سبحان دارو (سهامی عام) مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۸ در محل ساختمان جديد دانشکده داروسازي-سالن رازي تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور ۸۵/۱ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضای هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار شد، ریاست مجمع برعهده آقای فرشيد مرادي بود که سيدمهدي رضوي و علي فلاح پور درمقام نظار اول و دوم و آقای بهمن گنجي به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.

در ادامه و با قرائت گزارش توجیهی هیات مدیره مبنی بر لزوم افزایش سرمایه توسط مدیرعامل محترم و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب افزایش سرمایه شرکت به تغییر بند اساسنامه مربوطه رای مثبت دادند.

به گفته مهندس گودرزی در مقام مقایسه نسبت های اصلی مالی از سال ۹۸ به ۹۹  درامد عملیاتی ۵۴ درصد، سود عملیاتی ۷۴ درصد و سود خالص ۸۹ افزایش یافته است. سکاندار سبحان دارو در ادامه با اعلام اینکه مقایسه فروش ریالی سال ۹۹ نسبت به سال گذشته حاکی از ان است در تولید در قرص و دراژه ۵۹ درصد، در کپسول ۶۵ درصد، در پماد و کرم ۵۳ درصد و در قطره ۳۴ درصد رشد برای سهامداران و ذینفعان حاصل شده است و بدین ترتیب با ۵۴ درصد افزایش فروش برای ذینفعان شرکت به ارمغان آمده است.

دکتر بهمن گنجی مرد شماره یک مالی مجموعه که در پنل هیات رئیسه با شفافیت و تسلط کامل پاسخگویی سوالات و ابهامات سهامداران بود در حاشیه مجمع با اعلام اینکه شركت سبحان دارو (سهامي عام ) در نظر دارد با افزايش سرمايه از محل آورده نقدي و مطالبات حال شده سهامداران علاوه نوسازي و تجهيز خطوط توليدي و پشتيباني به واسطه رعايت الزامات GMP و خريد و جايگزيني ماشين آلات موجود كه بدليل فرسودگي و قديمي بودن منجر به توقفات فني توليد و كاهش توان و ظرفيت توليد گرديده است ، اضافه نمود با اصلاح ساختار مالي به منظور كاهش هزينه هاي مالي و متعاقب آن تعديل اهرم مالي و كاهش هزينه هاي ريسك مالي و تداوم سودآوري ، ثبات نرخ رشد ، از خروج نقدينگي و ايجاد خلل در انجام فرآيندهاي جاري و آتي جلوگيري خواهد شد.
به گفته مهندس علی گودرزی مدیر مدبر «دسبحان»، به منظور توليد داروهاي باكيفيت بالا ،همگام با روند رو به رشد تكنولوژي در صنايع داروسازي دنيا، استقرار سيستم مديريت كيفيت جهت طراحي و اجراي نظام مند اصول عمليات خوب ساخت((GMP)) امري اجتناب ناپذير بوده و در كشور ما نيز به تبع ساير كشورهاي صنعتي و توسعه يافته جهان، اجراي سيستم مديريت كيفيت و تضمين كيفيت از الزامات سازمان غذا و دارو بوده و كليه شركت هاي داروسازي موظفند اصولGMP را در كليه مراحل ساخت محصولات خود رعايت نمايند .

 

«گزارش تکمیلی به زودی در وب سایت و نشریه»