پروژه دانش بنیان بهسازی و نوسازی پست برق اصلی کارخانه ذوب آهن اصفهان با موفقیت انجام شد
پروژه دانش بنیان بهسازی و نوسازی پست برق اصلی کارخانه ذوب آهن اصفهان با موفقیت انجام شد
به همت تلاشگران مدیریت تولید و توزیع برق ذوب آهن اصفهان و برای اولین بار عملیات اجرایی پروژه دانش بنیان بهسازی و نوسازی پست برق اصلی این کارخانه در دو مرحله (اردیبهشت ماه روی خط ۸۳۴ و خرداد ماه روی خط ۸۳۳ با موفقیت به اتمام رسید.

اقتصادوبیمه ؛

 محمدرضا امین صبوری مدیر تولید و توزیع برق شرکت، ضمن اعلام این خبر گفت: طی یک سال گذشته عملیات مطالعه، طراحی، تأمین قطعات و تهیه مقدمات اجرای پروژه توسط پرسنل این مدیریت انجام گرفت و سپس این طرح در بهار سال جاری محقق گردید.

وی افزود : این کار از تخصصی ترین فعالیت ها در حوزه برق می باشد و برای اولین بار از تأسیس کارخانه ذوب آهن این تجهیزات به روز رسانی گردید و قطعاً قابلیت اطمینان برق رسانی کارخانه را افزایش می دهد.

مدیر تولید و توزیع برق شرکت مراحل اجرایی این طرح را چنین عنوان کرد :   مدرنیزاسیون حفاظت های الکتریکی اتوترانس های ۱۲۵ مگاوات آمپری و خطوط ۲۳۰ کیلوولت از پست برق شهر نجف آباد به پست برق اصلی ذوب آهن شامل عملیات ساخت تابلوها، نصب رله ها، وایرینگ، انواع تست ها و رویت پذیری در دو مرحله روی هر یک از خطوط برق ۸۳۳ و ۸۳۴ ، دمونتاژ دژنکتورهای روغنی ۲۳۰ کیلو ولت قدیمی و جایگزینی دژنکتورهای جدید خریداری شده و انجام انواع آزمایشات لازم و در مدار آوردن آنها روی خطوط برق ۸۳۳ و۸۳۴ ،تعویض مقره ها و ایزولاتورهای قدیمی با انواع سیلیکونی در پست برق و خطوط ۲۳۰ کیلو ولت و سرویس اساسی اتوترانس های ۲۳۰ کیلو ولت در محل، ضمن تخلیه روغن هر کدام به میزان ۶۰ تن و تصفیه روغن و سرویس کلیه تجهیزات جانبی و آچار کشی و سرویس اکتیو پارت و انجام کلیه آزمایشات لازم.

شایان ذکر است این اقدامات برای اولین بار از زمان بهره برداری پست برق اصلی کارخانه در چهل سال گذشته صورت گرفته و صرفه جویی در هزینه ها و زمان را در پی داشته و همچنین به طور قابل ملاحظه ای ضریب اطمینان برق رسانی کارخانه افزایش یافته است.

این مقام مسئول تصریح کرد : در سالیان اخیر شاهد حوادثی بر روی تجهیزات فوق بودیم که هر کدام باعث کاهش قابلیت اطمینان برق رسانی در کارخانه شده بود که به لطف خدا با انجام پروژه مذکور، این قابلیت اطمینان به طور چشمگیری افزایش می یابد.

در پایان امین صبوری از پشتیبانی های معاون بهره برداری، مدیر امور مهندسی های بهره برداری، مدیریت های راهبری و پشتیبانی ماشین آلات،سفارشات، شرکت مهندسی و پویش ساخت و سایر مدیریت ها که به نوعی در این طرح همکاری داشتند ، تقدیر و تشکر نمود.

وی همچنین از کلیه پرسنل زحمتکش و خستگی ناپذیر این مدیریت شامل پرسنل بهره بردار پست برق ۲۳۰ کیلوولت، شبکه و پست ها، آزمایشگاه برق، تعمیرگاه ترانسفورماتور، تعمیرگاه الکتریکی، ایمنی فنی، دفتر فنی و روابط صنعتی تشکر و قدردانی کرد.