هلدینگ صبا انرژی پیشگام مشارکت مردمی در جهش تولید
هلدینگ صبا انرژی پیشگام مشارکت مردمی در جهش تولید

اقتصاد و بیمه- به مناسبت آغاز سال کاری ۱۴۰۳، نشست صمیمانه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با مدیران و کارکنان این هلدینگ ظهر یکشنبه ۱۹ فروردین برگزار شد.   علیرضا زمان‌پور، مدیرعامل هلدینگ صباانرژی، در این مراسم با تبریک سال نو و ماه رمضان، گفت: امید است سال جدید، سالی با توفیقات بیشتری از […]

اقتصاد و بیمه- به مناسبت آغاز سال کاری ۱۴۰۳، نشست صمیمانه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با مدیران و کارکنان این هلدینگ ظهر یکشنبه ۱۹ فروردین برگزار شد.

هلدینگ صبا انرژی پیشگام مشارکت مردمی در جهش تولید

 

علیرضا زمان‌پور، مدیرعامل هلدینگ صباانرژی، در این مراسم با تبریک سال نو و ماه رمضان، گفت: امید است سال جدید، سالی با توفیقات بیشتری از سال‌های گذشته باشد و با نهایت بهرمندی معنوی از ماه مبارک رمضان، در زندگی فردی و سازمانی، توفیقات ارزنده‌تری به دست بیاوریم.

مدیرعامل هلدینگ صباانرژی، با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردمی توسط مقام معظم رهبری گفت: مرور کوتاه اقدامات هلدینگ صباانرژی در سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد هلدینگ صباانرژی پیشگام اجرای دستورات مقام معظم رهبری درخصوص جهش تولید با مشارکت مردم بوده است. ما با برنامه‌ریزی دقیق، بالاترین مشارکت مردمی را برای اجرای پروژه فاز احیای دو صبافولاد خلیج فارس جذب کردیم.

وی بیان کرد: در اسفند ۱۴۰۱ پروژه فاز دو احیای صبافولاد خلیج فارس را با وجود مخالفت‌ها کلنگ‌زنی کردیم.   در تیرماه سال ۱۴۰۲، این شرکت را در بازار سرمایه عرضه کردیم و بلافاصله افزایش سرمایه آن را  از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۵۰۰۰ میلیارد تومان از محل آورده سهامداران مصوب کردیم. در نهایت در آذرماه ۱۴۰۲، رکورد پذیره‌نویسی را در بازار سرمایه شکستیم و با جذب ۴۵۵۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه، توانستیم انعقاد قرارداد ۲۱۲ میلیون دلاری پروژه احیای دو صبافولاد را مصوب کنیم.

زمان‌پور ادامه داد: بزرگترین تامین مالی تاریخ بازار سرمایه در ایران بنابر اظهار سایت رسمی سازمان بورس، به نام هلدینگ صباانرژی ثبت شد و تنها اقدامی بود که در سال ۱۴۰۲ در حوزه مردمی‌سازی اقتصاد در میان کلیه بنگاه‌های اقتصادی صورت گرفت.

مدیرعامل صبافولاد خلیج فارس اظهار داشت: بعد از اجرای نمونه موفق صبافولاد خلیج فارس، دیگر پروژه‌های صباانرژی در حوزه فولاد، پتروشیمی و پالایش نیز با اولویت مشارکت مردم پیگیری خواهد شد.

وی به دیگر پروژه‌های ملی صباانرژی در سال ۱۴۰۲ پرداخت و اظهار داشت: اجرای مراسم کلنگ‌زنی پروژه PDH-PP به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های هلدینگ صباانرژی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود که با استفاده از فرصت حضور رییس جمهور و وزیر نفت در عسلویه انجام شد و موافقت وزیر نفت برای قطعی شدن زمین پروژه و تامین مالی آن اخذ شد. طی این پروژه ۶۰۰ هزار تن پلی پروپیلن تولید خواهد شد.

زمان‌پور گفت: در سال ۱۴۰۲، ۸ میلیارد دلار پروژه در هلدینگ صباانرژی تعریف شده که ۱.۷ میلیارد دلار را به قرارداد رسانده‌ایم و مابقی را هم پیگیری خواهیم کرد. یکی از این پروژه‌ها، پروژه توسعه فولاد اکسین خوزستان است که با ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری دو پروژه آهن اسفنجی و تولید اسلب عریض اجرا خواهد شد. همچنین با قطعی کردن زمین و مجوز خوراک، در حال تامین مالی پروژه مینری فاینری مسجدسلیمان هستیم و نیز، با احصاء ۳۰۰ هکتار زمین در بوشهر و دریافت مجوز سوخت، در حال پیگیری تامین مالی برای راه‌اندازی پتروپالایش در بندر امام حسن بوشهر هستیم.

مدیرعامل هلدینگ صباانرژی اظهار داشت: یکی از مهمترین پروژه‌های زمین مانده هلدینگ صباانرژی، پروژه ABS & Rubber  شرکت توسعه پلیمر پادجم است که قرار بود سه ساله انجام شود، اما ۱۳ سال طول کشیده بود. با پیگیری‌های انجام شده، اکنون لاین اول آن با ظرفیت تولید ۷۰ هزار تن ABS آماده بهره‌برداری است و دو فاز دیگر نیز تا ۶ ماه آینده آماده خواهد شد. برای دستگاه  Drying Package سفارش ساخت صورت نگرفته بود که در اولین گام، این دستگاه ثبت سفارش شده و با توجه به اینکه ساخت آن ۱۸ ماه طول می‌کشد و بعد از آن دستگاه بخش Rubber پروژه نیز راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل هلیدنگ صباانرژی به اقدامات و دستاورد‌های بزرگ تیم حقوقی هلدینگ صباانرژی اشاره کرد و گفت: با رای مثبت دادگاه درخصوص پرونده پتروشیمی مسجدسلیمان، ۳۰۰ میلیون دلار به نفع اموال بازنشستگان رای صادر شد و همچنین رای اولیه پرونده دیگری بعد از سال‌ها توقف، با دو برابر جزای نقدی به نفع هلدینگ صباانرژی و اموال بازنشستگان صادر شده است. همچنین درخصوص پرونده پتروشیمی مهر نیز با وجود رای قطعی صادر شده علیه این هلدینگ، با پیگیری‌های جدی، پرونده دوباره به جریان افتاده است. تلاش ما این است که در این پرونده ۸۰۰ میلیون دلاری نیز بتوانیم منافع بازنشستگان را استرداد کنیم.

زمان‌پور اظهار داشت: شرایط هلدینگ نسبت به سال ۱۴۰۱ در وضعیت مناسبتری قرار دارد  و اکنون این بنگاه اقتصادی در سطح ملی شناخته شده و جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد کشور پیدا کرده است. براین اساس، وظیفه ما دوچندان شده است. ما در سال ۱۴۰۲ پیشگام استفاده از مشارکت مردمی در اقتصاد و پروژه‌های تولیدی بودیم و امسال با جدیت بیشتری، منویات مقام معظم رهبری را اجرایی خواهیم کرد.

مدیرعامل هلدینگ صباانرژی در پایان گفت: انتظار از مدیران و کارکنان هلدینگ صباانرژی و شرکت‌های تابعه این است که با تلاش مضاعف، ایده‌های نو و برنامه‌ریزی جدی همه همت خود را برای اعتلای هلدینگ و به تبع آن برای اعتلای اقتصاد کشور به کار بگیرند.