موافق قیمت گذاری منطقی در صنعت تایر هستیم
موافق قیمت گذاری منطقی در صنعت تایر هستیم
عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر با انتقاد از وضعیت کنونی صنعت تایر اظهار داشت: اصولا بانک ها به صنایعی که در کدال بورس سود صنعتی زیر 7 درصد دارند تسهیلات توسعه ای نمی دهد و هم اکنون صنعت تایر در این وضعیت قرار دارد.

نشست خبری انجمن صنفی صنعت تایر با اصحاب رسانه صبح امروز(۳ مردادماه ۱۴۰۱) با حضور رییس و اعضای هیات مدیره این انجمن برگزار شد.

 

به گزارش اقتصادوبیمه، اسکندر ستوده؛ عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر با حضور در این نشست و با انتقاد از وضعیت کنونی صنعت تایر اظهار داشت: اصولا بانک ها به صنایعی که در کدال بورس سود صنعتی زیر ۷ درصد دارند تسهیلات توسعه ای نمی دهد و هم اکنون صنعت تایر در این وضعیت قرار دارد. بنابراین نه تنها تسهیلات توسعه ای از بانک ها دریافت نکردیم بلکه برای اخذ تسهیلات از بانک ها برای تامین سرمایه در گردش خود با مشکل مواجه هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد سرمایه در گردش واحدهای تولیدی از طریق تسهیلات بانکی تامین می شود، افزود: افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، خرید نقدی مواد اولیه وارداتی و تداوم زیان دهی در صنعت تایر، دریافت تسهیلات از بانک ها و ادامه تولید و اشتغال در این صنعت را با مشکل مواجه خواهد کرد.

 

عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر با بیان اینکه مخالفتی با قیمت گذاری نداریم اما با قیمت گذاری منطقی موافق هستیم عنوان کرد:علی رغم اینکه پیشنهاد سازمان حمایت افزایش ۵۷ درصدی قیمت تایر بوده اما ستاد تنظیم بازار تنها با ۳۰ درصد افزایش قیمت موافقت کرده و این به معنای نادیده گرفتن قیمت گذاری کارشناسی است. .

 

مدیرعامل شرکت یزد تایر در پایان با اشاره به تولیدات شرکت آرتاویل تایر اردبیل تشریح کرد: تایرهای رادیال تمام سیمی در کارخانه آرتاویل اردبیل شامل ۲۵ هزار پروژه و ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک در سال است که تولید آزمایشی آن اغاز شده و پس از قیمت گذاری نهایی و انجام تست های جاده ای به بازار عرضه خواهد شد. علاوه بر این تولید در بخش تایر سواری رادیال و وانتی ۳۰ هزار تن در سال خواهد بود.