مدیرعامل شستا: مشکلات پتروشیمی آبادان در اسرع وقت برطرف خواهد شد
مدیرعامل شستا: مشکلات پتروشیمی آبادان در اسرع وقت برطرف خواهد شد

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: مجتمع پتروشیمی آبادان مشکلات متعددی دارد و در تلاش هستیم در بازه زمانی سه‌ماهه بخشی از مشکلات آن را برطرف کنیم. به گزارش اقتصاد و بیمه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی(تاپ نیوز)، عارف نوروزی روز پنجشنبه در بازدید از […]

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: مجتمع پتروشیمی آبادان مشکلات متعددی دارد و در تلاش هستیم در بازه زمانی سه‌ماهه بخشی از مشکلات آن را برطرف کنیم.

به گزارش اقتصاد و بیمه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی(تاپ نیوز)، عارف نوروزی روز پنجشنبه در بازدید از مجتمع پتروشیمی آبادان اظهار کرد: یکی از مشکلات پتروشیمی آبادان عدم اتصال به خط اتیلن است که این امر متاسفانه باعث شده تا خوراک هم کم و گران برای مجتمع تامین شود.

وی افزود: با توجه به زیان‌ده بودن پتروشیمی آبادان ۱۵همت برای آن تعرفه مالیاتی صادر شده که چنین مالیاتی نمی‌تواند درست باشد که این امر قطعا در کمیته‌های حل اختلاف مالیاتی بررسی خواهد شد.

نوروزی گفت: بخاطر ادعای مالیاتی غیرقطعی حساب‌های پتروشیمی آبادان مسدود شده و این امر باعث شده نقل‌وانتقالات پول با مشکل و نبود سرمایه در گردش مجموعه باعث تامین نشدن خوراک مجتمع شده است که این امر مشکلات را ۱۰ چندان کرده است.

مدیرعامل شستا: مشکلات پتروشیمی آبادان در اسرع وقت برطرف خواهد شد

وی به تشکیل گروه‌های فنی، بازرگانی، فنی، حقوقی و منابع انسانی از سوی شستا و تاپیکو برای بررسی مشکلات مجتمع پتروشیمی آبادان اشاره کرد و بیان داشت: مهمترین اقدام برطرف کردن مشکلات و موانع مالی و در گام دوم تأمین خوراک مجتمع است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت:با توجه به ساختار فرسوده صنعت در پتروشیمی آبادان درصدد هستیم در مدت ۲ تا سه ساله ضمن بازسازی واحدهای مختلف پتروشیمی فعال داشته باشیم.

سال ۱۳۴۶ عملیات ساختمانی مجتمع توسط شرکت لاماس آمریکا آغاز شده و سال ۱۳۴۸ رسما به بهره‌برداری رسید.

ظرفیت اولیه تولید سالانه ۲۰ هزار تن پی وی سی، ۱۰ هزار تن دودسیل بنزن و ۲۴ هزار تن سودوزآور بوده است.

سال ۱۳۵۴ طرح گسترش به منظور افزایش تولید پی وی سی به ۶۰ هزار تن در سال به اجرا در آمد.

مجتمع پتروشیمی آبادان طی سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷در اثر آتش جنگ هشت ساله ایران و عراق ویران شد و پس از پایان جنگ، به همت نیروهای متخصص مجتمع بازسازی شد.

تولید پی وی سی در سال ۱۳۸۴ به حدود ۶۰ هزار تن افزایش یافت و رسیدن به تولید سالانه ۱۱۰ هزار تن پی وی سی هدف طرح توسعه آینده مجتمع است.