مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه صنعتي سديد برگزار گردید
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه صنعتي سديد برگزار گردید

اقتصاد و بیمه – مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت گروه صنعتي سديد  (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۴٫۲۵ در محل هتل بزرگ ارم – سالن همايش سپهر برگزار گردید.در این مجمع که با حضور ۶۳٫۰۲ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست […]

اقتصاد و بیمه – مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت گروه صنعتي سديد  (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۴٫۲۵ در محل هتل بزرگ ارم – سالن همايش سپهر برگزار گردید.در این مجمع که با حضور ۶۳٫۰۲ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای  احمد کاوياني بود، که جنابان حسين خانعلي و محمد رحمتي در مقام نظار اول و دوم و آقای محمد ايماني  به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود نقدی ۲ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:

  • پیگیری اخذ مطالبات قرارداد گوره به جاسک، تولید و تحویل ۱۱هزار تن لوله ۲۶ اینچ شرکت جهاد نصر کرمان، حمل و تحویل ۴.۴۵۰ شاخه لوله ۳۲ اینچ به وزن ۲۱.۵۰۰ تن مربوط به قرارداد POGC، انعقاد قرارداد تولید لوله‌های ضخیم ۳۰، ۴۸ و ۵۶ اینچ الماس مازندران کاسپین به وزن ۲.۲۰۰ تن از اقدامات انجام شده در شرکت تسدید (یکی از شرکت‌های زیرمجموعه) است.
  • برنامه‌های آتی تسدید عبارتند از: مختومه کردن فرآیندهای قراردادی POGC، قرارداد ۳۵، ۹۸ و ۱۰۵۰ و تعیین و تکلیف تولید ۶۰ کیلومتر لوله ۳۰ و ۳۶ اینچ قرارداد با شرکت اریس اوکسین.
  • شرکت پتکو قراردادی جهت ساخت و تأمین بیش از ۳۳۵ دستگاه الکترو پمپ و دیزل پمپ را در سال ۱۴۰۱ منعقد کرده است. همچنین در این سال، ظرفیت برق کارخانه را به ۵هزار کیلووات را افزایش داده است.
  • پتکو برنامه دارد شیفت دوم تولید را جهت پاسخگویی به حجم بالای تعهدات ایجاد کند.
  • تجهیز خط تولید با دستگاه‌های جدید با هدف کاهش زمان تولید، دیگر برنامه آتی پتکو است.
  • اقدام انجام‌شده در شرکت تسدید در سال مالی مورد گزارش، خاتمه پروژه تعمیر و نگهداری پالایشگاه ششم عسلویه است.
  • دریافت حساب بیمه پروژه ایلام/سلمان و آزادسازی ۲/۸ میلیون یورو سپرده بیمه، دریافت پایان کار قطعی پروژه نمک‌زدایی و اخذ پایان کار قطعی پروژه تعمیر و نگهداری پالایشگاه ششم عسلویه از برنامه‌های آتی تسدید است.
  • شرکت فولاد گسترش در سال ۱۴۰۱ پروژه پایلوت پلند و فرآیند گندله‌سازی را احداث کرد.
  • پروژه فولادسازی شادگان پیشرفت فیزیکی ۶۴درصدی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.
  • ایجاد ظرفیت تولید سالیانه ۸هزار تن شمش فولادی در فولادسازی شادگان از برنامه‌های آتی فولاد گسترش است.
  • در سال مالی مورد گزارش، سدید تدبیر به عرصه مبادلات ابزارهای کالایی در بازار سرمایه برای اولین بار با حجم و مقیاس مناسب جهت ارزش واقعی دارایی‌های شرکت با توجه به نوسانات نرخ ارز ورود کرد و در آینده برنامه اصلاح پرتفوی جهت حداکثرسازی بازده را دارد.
  • صبا نیرو در سال ۱۴۰۱ اتمام بخش‌های انجام شده پروژه ۹۰ مگاوات منجیل را پیگیری و جهت خرید ۶ دستگاه توربین ۶۶۰ مگاواتی اقدام کرد.
  • تولید برق از توربین اول و دوم و خرید تجهیزات توربین از شرکت صبا نیرو برای تکمیل طرح توسعه از اقدامات شرکت توان باد است.
  • شرکت در مناقصات مخابراتی چندین استان با همکاری شرکت‌های رتبه‌دار که نتیجه آن عقد قرارداد ۴۶ سایت مخابراتی در استان آذربایجان شرقی، استان فارس و استان اردبیل شده، از مهم‌ترین اقدام شرکت نیروگاهی توان در سال ۱۴۰۱ بوده است.
  • پروژه آتی شرکت فالق صنعت عبارت است از: اخذ پروژه در حوزه پتروشیمی با توجه به اجرای بخشی از پروژه نصب فلر پتروشمی کنگان و رضایت از عملکرد فنی این شرکت.
  • اصلاح ساختار مالی و توسعه ظرفیت‌های شرکت‌های تابعه از جمله شرکت صبا نیرو، توسعه سازه‌های دریایی تسدید و توان باد، پیگیری اجرای حکم قطعی مالکیت ۳۳درصدی سهام شرکت فراب و اخذ رأی دادگاه تجدید نظر مبنی بر ابطال صورتجلسات مجامع عمومی فوق‌العاده و مصوبات هیأت مدیره با موضوع افزایش سرمایه این شرکت تاکنون، پایش و رصد مناقصات مختلف و تقویت حضور شرکت‌های تابعه در مناقصات مذکور انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه مرتبط با تولید محصولات مورد نیاز صنایع نفت و گاز و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف با شرکت‌های داخلی و بین‌المللی در راستای توسعه فضای کسب و کار و ورود به بازارهای جدید از اقدامات انجام‌شده وسدید در سال مالی مورد گزارش است.
  • برنامه‌های آتی گروه صنعتی سدید عبارت است از: افزایش سهم بازار در زنجیره صنایع نفت، گاز، آب و انرژی، پیگیری مستمر اجرای حکم قطعی مالکیت ۳۳درصدی سهام شرکت فراب و حضور در هیأت مدیره این شرکت، پیگیری اجرای حکم ورشکستگی لوله و تجهیزات سدید، تلاش جهت اخذ پروژه‌های مناسب در حوزه توربین‌های بادی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی مرتبط درخصوص الزام صنایع مادر به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، اجرای فاز اول طرح توسعه کارخانه شرکت پمپ و توربین پتکو در راستای افزایش ظرفیت تولید و راندمان کاری، طرح احداث یک واحد یک میلیون تنی گاز طبیعی مایع شده (LNG) طرح تولید آهن اسفنجی و فولادسازی ریخته‌گری پیوسته، طرح ایجاد کارخانه پوشش لوله‌های خطوط انتقال نفت و گاز ماهشهر و طرح توسعه سبد محصولات از طریق تولید برق با انرژی خورشیدی.
  • درخصوص پرونده فراب، تاکنون ۵ مرتبه دستور به بازنگری در پرونده توسط قوه قضاییه داده شده که بار پنجم درمورد اصل مالکیت ۳۳درصدی وسدید در این شرکت و درج نام در ردیف سهامداران نیست، بلکه در مورد رسیدگی به سود سهام فراب است.
  • ​​​​​​​در مجمع گروه صنعتی سدید، با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۲ ریال سود تقسیم شد.

پیام مدیرعامل

گروه صنعتی سدید با قدمتی بیش از نیم قرن و سابقه ای درخشان در عرصه های گوناگون مرتبط با انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی و آب مشغول به فعالیت می باشد. این گروه صنعتی با دارا بودن چندین شرکت زیر مجموعه شامل کارخانجات تولیدی و شرکت های پیمانکاری و تجاری در زمینه های تولید لوله های قطور فولادی خطوط انتقال فرآورده های نفت،گاز و آب،ساخت سازه های دریایی، تعمیرات و نگهداری پالایشگاه ها، ساخت مگا پمپهای صنایع نفت،گاز،پتروشیمی و نیروگاهی و مگا توربین های آبی و بادی، کارخانجات تولید شکر و نیشکر، نیروگاه برق، کارخانجات تولید فولاد، پیمانکاری عمومی پروژه های صنایع نفت و گاز و … فعال بوده و با بهره مندی از  کارشناسان و متخصصان متعهد، تمام تلاش خود را در جهت اجرای پروژه های عمرانی و توسعه صنعتی کشور؛ همواره بکار گرفته است.

توجه به اهمیت حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با در نظر گرفتن مزیت کشور ایران در این زمینه ، حوزه آب و نیرو ناشی از نیاز شدید جامعه بشر ، فولاد که نقطه آغاز صنعت می باشد و نهایتاً رویکرد به انرژی های نو و تجدید پذیر، کاهش آلایندگی و استفاده از انرژی پاک باعث گردید تا فعالیت های این مجموعه صنعتی بصورت استراتژیک و در راستای خدمت به جامعه، حول محور صنایع فوق شکل گرفته و  تداوم یابد .

حضور در تولید تجهیزات و اجرای زیر ساخت های اساسی یکی از مهمترین مسئولیت ها  و چشم انداز های این مجموعه می باشد  که از مهمترین دستاردهای آن می توان به ده ها پروژه اشاره داشت که بخشی از آنها به شرح ذیل می باشند:

  • تولید و اجرای هزاران کیلومتر خطوط انتقال نفت ، گاز و آب
  • ساخت بزرگترین جکت در خاورمیانه
  • ساخت بزرگترین سد خاکی در جهان

– ساخت چهارمین برج مخابراتی بلند در جهان

– اولین و تنها تولید کننده توربین های بادی در خاورمیانه

–   ساخت ساره راس برج میلاد

که جملگی برگه ای زرین از خدمات متعدد این گروه می باشد .

خانواده گروه صنعتی سدید را بیش از ۴۰۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص و متعهد تشکیل می دهد که سرمایه اصلی این گروه به شمار می روند . همدلی، همکاری و تلاش مضاعف در مسیر اعتلاء و موفقیت سازمان رمز موفقیت این مجموعه صنعتی به شمار می آید .

گروه صنعتی سدید در نتیجه احساس مسئولیت در قبال جامعه و محیط زیست و با ایجاد اشتغال پایدار ، سرمایه گذاری در تولید، تبدیل شرکت های زیرمجموعه به شرکت هایی دانش بنیان جهت ایجاد و ارتقا فن آوری ، توسعه فعالیت ها به ویژه ایجاد زیر ساخت های ضروری جامعه ، وظیفه خود را جهت  توسعه و ارتقا جامعه ادا می نماید.

در انتها یاد آور میشود گروه صنعتی سدید بعنوان یک شرکت هولدینگ، طراحی و اجرای دو استراتژی اصلی را همانند سایر هولدینگ ها بر عهده دارد. این استراتژی ها عبارتند از:

تعیین ترکیب مناسب سبد دارایی یا پورتفوی( سرمایه گذاری و سرمایه برداری در راستای رشد و توسعه)

تعیین نحوه اداره و سرپرستی شرکتهای تابعه( سبکهای کنترل و تعامل)

در این راستا گروه صنعتی سدید با توجه به فرصتهای بیرونی و نیز بهره مندی از نقاط قوت داخلی، نسبت به سرمایه گذاری جهت ایجاد واحدهای استراتژیک کسب و کار مد نظر(Strategic Business Unit)، به طرق مختلفی همچون توسعه سبد محصولات شرکتهای مرتبط با کسب و کار مربوطه، خرید سهام شرکتهای مرتبط، سرمایه گذاری مستقیم، شراکت با شرکای مختلف و …اقدام می نماید.

امیر حسین کاوه

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»