از رشد ۳۷ درصدی تولید تا ارتقاء ۳۵ درصدی فروش
از رشد ۳۷ درصدی تولید تا ارتقاء ۳۵ درصدی فروش

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  مارگارين (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۳٫۰۱٫۲۹ در محل شرکت ماگارين تشکیل گردید. در این مجمع که با ۷۰٫۰۹ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای حميد مظفري بود، […]

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  مارگارين (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۳٫۰۱٫۲۹ در محل شرکت ماگارين تشکیل گردید.

در این مجمع که با ۷۰٫۰۹ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای حميد مظفري بود، که جنابان ابولفضل علي مراد و سجاد حسني در مقام نظار اول و دوم و آقای خشايار قاجار دوانلو به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۴۰۲ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ به کار خود پایان دادند.

عملکرد سال مالی مارگارین

روند تولید سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، میزان تولید سال ۲۰۲۳ برابر با ۸۰۵۵۰ تن است. این شرکت در سال گذشته نیز توانسته بود مقدار تولید خود را ۵۸۷۵۸ تن به ثبت برساند، در سال جاری مارگارین موفق به افزایش ۳۷ درصد رشد شد.

میانگین تولید ماهیانه ۶۷۱۳ تن بوده که در مدت مشابه سال گذشته معادل ۴۸۹۶ تن بوده و در این حوزه نیز ۳۷ درصد رشد داشته است. در آبان ماه ۱۴۰۲ با تولید ۱۰۴۴۰ تن روغن، رکورد تولید ۲ ساله شرکت نیز شکسته شد. در آذر ماه ۱۴۰۲ رکورد تنوع تولیدات از سال ۲۰۲۲ شکسته شد همچنین در سال ۲۰۲۳ مجموعا ۸۳ نوع محصول در شرکت مارگارین تولید شده است که این عدد در سال ۲۰۲۲ معادل ۵۶ نوع محصول بود و رشدی ۴۸ درصدی به همراه داشته است.

متوسط ماهانه  تنوع تولید در سال ۲۰۲۳ ، ۳۴ نوع محصول بوده که در مدت مشابه سال گذشته معادل رشدی ۴۸ درصدی داشته است. متوسط تولید روزانه محصولات در سال ۲۰۲۳، ۲۶۵ تن بوده است که نسبت مدت مشابه قبلی رشدی ۳۲ درصدی داشته است.

در این دوره همچنین معادل ۶۱ درصد تولیدات روغن جامد و تخصصی بوده است که این میزان در دوره مشابه گذشته به میزان ۴۲ درصد بوده و رشدی ۱۹ درصدی داشته است.

تحقق بودجه تولید در سال ۲۰۲۲، ۳۵ درصد و در سال ۲۰۲۳ نیز این عدد به ۸۵ درصد افزایش یافته و روند فروش در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳معادل ۷۹۲۰۵ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل ۵۸۶۰۷ تن معادل ۳۵ درصد رشد داشته است.

در این دوره همچنین معادل ۶۱ درصد تولیدات روغن جامد و تخصصی بوده است که این میزان در دوره مشابه گذشته به میزان ۴۲ درصد بوده و رشدی ۱۹ درصدی به همراه داشته است.

در سال ۲۰۲۲ تحقق بودجه تولید ۳۵ درصد و در سال ۲۰۲۳ این عدد به ۸۵ درصد افزایش رسیده است. میزان فروش در سال ۲۰۲۳ معادل ۷۹۲۰۵ تن است که نسبت به مدت مشابه گذشته معادل ۳۵ درصد رشد داشته است.

در آبان ماه ۱۴۰۲ با فروش ۱۰۱۷۸ تن رکورد دو ساله اخیر در فروش اتفاق افتاده و در سال ۲۰۲۳ نیز ۱۰۶۷ مشتری جدید جذب شد که نسبت به سال گذشته ۱۷۸ درصد در تعداد مشتری‌ها رشد داشته است.

در حوزه سهم، فروش صنف مارگارین با چهار پله صعود در رتبه سوم و در سهم فروش حوزه خانوار، مارگارین با چهار پله صعود در رتبه نهم قرار دارد.

در سال ۲۰۲۳، ۹۲.۸ درصد بودجه ریالی تحقق بودجه صورت گرفته است. بازگشایی نماد “غمارگ” در بورس پس از یک سال وقفه صورت گرفت.

مهم‌ترین نکات مطرح شده
بدهی بانک دی به‌طور تسویه شده و بدهی الباقی بانک‌ها نیز در حال پرداخت است.
شرکت مارگارین می‌تواند با یک سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مدون به یک مجتمع غذایی تبدیل شود.
پرونده‌های مالیاتی شرکت تا پایان سال ۱۴۰۰ کلین (پاک) است. درخصوص رسیدگی پرونده مالیاتی سال ۱۴۰۱ چون سال قبل زیان جاری داشتیم، برگ تشیص صادر شده و اعتراض کردیم.
سهم شرکت از بازار در صنعت روغن، جایگاه هفتم در بین ۵۲ شرکت است.
درآمد عملیاتی پیش‌بینی شده برای سال جاری رقم ۴ همت است، اما باید توجه داشت که صنعت روغن مشمول قیمت‌گذاری دستوری از سوی نهادهای مربوطه بوده و عملاً دستیابی به آن غیرممکن است.

 

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»