مجتمع جهان فولاد سیرجان،برند ایرانی با اعتبار جهانی کارخانه احیاء/تداوم مسیر صعودی «فجهان» با مهندس علی پورمعصومی
مجتمع جهان فولاد سیرجان،برند ایرانی با اعتبار جهانی کارخانه احیاء/تداوم مسیر صعودی «فجهان» با مهندس علی پورمعصومی

مجمع عمومی عادی فوق العاده صاحبان سهام شرکت مجتمع جهان فولاد سيرجان (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ در محل سالن هتل بزرگ ارم برگزار گردید

اقتصاد و بیمه – مجمع عمومی عادی فوق العاده صاحبان سهام شرکت مجتمع جهان فولاد سيرجان (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ در محل سالن هتل بزرگ ارم برگزار گردید.

 

در این مجمع که با حضور بیش از ۸۸/۱ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای محمود زيدآبادي بود، که جنابان عباس صيادي زاده و افشين احمدي در مقام نظار اول و دوم و آقای مجتبي عاليفاميان به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

 

 

در ادامه و با قرائت گزارش توجیهی هیات مدیره مبنی بر لزوم افزایش سرمایه توسط مدیرعامل محترم و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب افزایش سرمایه شرکت به تغییر بند اساسنامه مربوطه رای مثبت دادند.

 

مدیرعامل شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در ابتدای مجمع با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران شرکت گفت: با دو پروژه احیا مگامدول و مگامدول۲ ظرفیت تولید آهن اسفنجی ما را از ۹۶۰ هزارتن به ۳۷۷۰ هزار تن افزایش می‌یابد که برای به ثمر رسیدن این دو پروژه به حدود ۷۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیازمندیم.

مهندس علی پورمعصومی افزود: ۲۵۰۰ میلیارد تومان از سرمایه مورد نیاز برای این دو پروژه در اردیبهشت ماه توسط سهام‌داران مصوب و ثبت شد؛ ۴۰۰۰ میلیارد تومان آن را نیز از محل منابع داخلی تأمین سرمایه کردیم و حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان باقی‌مانده نیز در صورت تصویب تقاضای افزایش سرمایه ما در مجمع امروز تامین می‌شود.

 

به گفته وی اگر این دو پروژه احیاء ما به بهره‌برداری برسد؛ سال آینده ظرفیت تولید آهن اسفنجی به ۳۷۷۰ هزار تن می‌رسد البته با توجه به محدودیت های انرژی صنایع ۳۴۰۰ هزار تن تولید خواهیم داشت. همچنین در مورد شمش با افزاییش تولید تا سقف یک میلیون تن مواجه می‌شویم.

در پایان این مجمع پس از ارائه گزارش توسط نماینده سازمان حسابرسی با رای مثبت اکثریت حضار افزایش سرمایه از ۶۵۰۰ میلیارد تومان به ۷۵۰۰ میلیاردتومان ( ۱۵/۳۸ درصدی) مجتمع شرکت جهان فولاد سیرجان به تصویب رسید.

 

مدیرعامل توانمند مجموعه همچنین خاطرنشان کرد که هدف از افزایش سرمایه، تامین سرمایه لازم به منظور اجرای طرح‌های توسعه‌ای احیای مستقیم شماره ۲ و احداث مگامدول احیای مستقیم می باشد. به گفته وی از جمله طرح‌های توسعه شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
احداث کارخانه احیا مستقیم شماره ۲ با هدف تولید ۱،۰۵۰،۰۰۰ تن آهن اسفنجی که در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید. احداث کارخانه احیا مگامدول شماره ۲ با هدف تولید ۱،۷۶۰،۰۰۰ تن آهن اسفنجی که در سال۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.

 

همچنین بنا به اعلام مدیریت ارشد
احداث کارخانه فولادسازی شماره ۲ با هدف تولید ۱،۵۰۰،۰۰۰ تن شمش فولادی تختال و احداث کارخانه فولاد آلیاژ بردسیر با هدف تولید ۰۰۰/۵۰۰ تن فولاد آلیاژی از دیگر اهداف برنامه های آتی «فجهان» می باشد.

 

مجتمع جهان فولاد سیرجان،برند ایرانی با اعتبار جهانی کارخانه احیاء
ورودی کارخانه گندله ۶۷ درصد، خروجی کارخانه آهن اسفنجی ۹۵ درصد کارخانه ذوب و ریخته گردی
ورودی کارخانه آهن اسفنجی ۹۵ درصد، خروجی شمش فولادی به صورت بیلت کارخانه نورد
ورودی کارخانه شمش فولادی به صورت بیلت، خروجی کارخانه میلگرد از سایز ۸ الی ۳۲ کارخانه بریکت سازی
ورودی کارخانه نرمه آهن اسفنجی، خروجی کارخانه بریکت سرد

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»