لیزینگ صنعت و معدن؛ اعتباری ۴۰ ساله با عملکردی شایسته
لیزینگ صنعت و معدن؛ اعتباری ۴۰ ساله با عملکردی شایسته

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت ليزينگ صنعت و معدن (سهامی‌عام) مورخ ۳۰/۱۱/۱۴۰۰ در محل خيابان خرمشهر(آپادانا سابق)، پلاک ۶۱ برگزار گردید. در این مجمع که با حضور ۵/۷۹ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای […]

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت ليزينگ صنعت و معدن (سهامی‌عام) مورخ ۳۰/۱۱/۱۴۰۰ در محل خيابان خرمشهر(آپادانا سابق)، پلاک ۶۱ برگزار گردید.
در این مجمع که با حضور ۵/۷۹ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای اصغر پاک طينت بود، که آقای افشين پناهنده کافي فر و خانم الهام اخلاقي مطلق در مقام نظار اول و دوم و آقای عليرضا اسدپور کفاش به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۱/۰۹/۱۴۰۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۴۶۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

 

مدیرعامل مجموعه در ابتدای گزارش خود با تشریح اینکه شركت ليزينگ صنعت و معدن (سهامی عام) با مجوز بانك مركزي وابسته به بانك صنعت و معدن و دارای قدمتی بيش از ۴۰ سال در كشور، در زمره خوشنام ترين شركت های ليزينگ كشور بوده و با امكانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسب، كادر فنی با تجربه و پوشش ۱۶ گانه مراكز استان ها در ارائه كليه خدمات ليزينگ در گستره وسيعی از بخش های مختلف اقتصادی فعاليت دارد افزود: انجام عملیات شرکت بدون اخذ تسهیلات از مهمترین پتانسیل های شرکت است. به گفته این مدیر شناخته شده بازار سرمایه هم اکنون فرصت دریافت تسهیلات از سیستم بانکی و انتشار اوراق مشارکت فراهم شده و این مجموعه زین پس از روش های تامین مالی متعددی برای اعتلای شرکت بهره خواهد برد.
دکتر علیرضا اسدپورکفاش با تصریح اینکه در سال مالی ۱۴۰۰ مبلغ ۱۵۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردیم اضافه کرد: این در حالی محقق شد که این مبلغ در سال مالی قبل ۲۶۰ میلیارد تومان بود که به واسطه پولی که از محل فروش توسعه صنعت و تجارت در اختیار داشتیم و سود غیرعملیاتی که شناسایی کردیم، این تسهیلات پرداخت شد.
مدیرعامل «ولصنم» در ادامه با اعلام اینکه در بخش وصول مطالبات پس از پیگیری های فراوان پس از چند سال دو پرونده به نتیجه رسیده و محقق گردید خاطر نشان کرد: در خصوص این دو پرونده تا کنون مبلغ ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از این مطالبات به حساب شرکت واریز شده و مابقی نیز با پیگیری های آتی واریز خواهد شد
دکتر کفاش در بخش پایانی گزارش ضمن تبیین اینکه با توجه به گسترش تکنولوژی و پیشرفت فناوری های نوین در زمینه اعطای تسهیلات ، لیزینگ صنعت و معدن (سهامی عام ) قصد دارد از پلتفرم فین تک زیر بخش لندتک جهت تسریع فرآیند اعطای تسهیلات ، هوشمند سازی و دیجیتالی ساختن این فرآیند استفاده نماید. افزود: با فراهم سازی زیر ساختها و عملی نمودن شیوه های جدید شرکتی ، مشتریان بیشتری را جذب کرده و بازار هدف خود را توسعه خواهیم داد.

 

شایان ذکر است متراژ زمین های ولصنم در تهران به حدود ۳هزار مترمربع می رسد که به قیمت دفتری هستند و ارزش روز این زمین ها محاسبه نشده، ۱،۵۸۷ متر زمین در خیابان خرمشهر و ۱،۸۹۸ متر در توپچی از دیگر دارائی های این مجموعه می باشد. به گفته مدیریت ارشد «ولصنم» با توجه به ابلاغیه سازمان می بایست شناوری سهام «ولصنم» تا ۲۵ درصد افزایش یابد.
هیات مدیره شــرکت لیزینگ صنعت و معدن تیم یک دست پرتوان و آشنا به بازار سرمایه می باشد که هر یک صداقت و شــفافیت کاریشــان در بازار ســرمایه زبان زد میباشــد. خود علیرضا اسدپورکفاش از جمله مدیرانی اســت که توانســته در مســند قدیمی ترین و خوش نام ترین شــرکت لیزینگ بر اعتبار شــرکت و محبوبیت تیم کاریش بیافزاید و در روزگارانی که شــرکتهای لیزینگ از حال و روز خوشــی برخوردار نیستند وی توانسته با این مجموعه در برترینها برترین و در سودآوری بالاترین ها قرار گیرد. به راســتی که خداقوت و خسته نباشید سهامداران واقعی، شایسته مقام علیرضا خان می باشد و شفافیت مورد تایید حسابرس مالی شرکت و بازرس قانونی و رای پیامدها نشــان از آن می داردکه آیندگان، در قضاوت بازار سرمایه امروز کشور، بدین عملکرد و بدین رفتار نیکو خســته نباشید خواهند گفت.
رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، گزارش جامع مهندس اسدپور از آخرین دستاوردها و توفیقات ، پاسخگویی مستند و شفاف سوالات و ابهامات سهامداران و ذینفعان، نهایت تعامل هیات رئیسه و مدیران با سهامداران برای تعالی مسیر مجموعه، همکاری صمیمانه و لطف مدیرعامل خدوم و کلیه ارکان شرکت با اصحاب رسانه برای بازنشر خبر مجمع، تشریح برنامه های سکاندار «ولصنم» برای توسعه و پیشرفت شرکت و تاکید بر اینکه کلیه مقدمات افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشه صورت پذیرفته و زمان قطعی شدن آن منوط به ارسال جوابیه بانک مرکزی می باشد از نکات خواندنی این جلسه بود.

 

جایگاه صنعت لیزینگ
صنعت لیزینگ به مثابه یک شیوه اعتباری امروزه در تمام عرصه ها رسوخ پیدا کرده و توان مالی موسسات حقوقی و اشخاص حقیقی را برای سرمایه گذاری فزونی می بخشد. گستره آن شامل کالاها و لوازم شخصی، تجهیزات کارخانه ای، تجهیزات پزشکی، صنعت حمل و نقل، ماشین آلات اهسازی، ماشین آلات کشاورزی، ساخت و ساز پروژه های صنعتی بزرگ و غیره است و از این مکانیزم تخصیص اعتباری برای سرعت بخشی به پیشرفت فیزیکی پروژه های مطروحه بهره می گیرند. لیزینگ، سرمایه لازم را برای انجام سرمایه گذاری ها با نرخ معقول فراهم می کند و با تامین منابع مالی و اعتباری ضروری، به فعالیت های تولیدی و خدماتی شتاب می دهد و مشکل اصلی فرایندهای تولید را که همانا کمیت و کیفیت سرمایه است، به نحو موثری تقلیل داده و زمینه رشد فعالیت های اقتصادی را فراهم می نماید. نمایه زیر اهمیت لیزینگ د توسعه اقتصادی را برجسته می کند.
سایر برنامه های آتی
هیات مدیره در سال ۱۴۰۱ سعی در تحقق موارد ذیل دارد:
– حفظ سهم بازار موجود و سعی در توسعه آن
– تنوع بخشی به پرتفوی تسهیلاتی شرکت
– بازنگری در برنامه ریزی استراتژیک و تدوین سند توسعه و طرج تجاری شرکت
– افزایش راندمان و کارایی
– تجهیز منابع مالی از طرق گوناگون
– بهبود وضعیت وصول مطالبات
– بهبود و ارتقای سیستم های نرم افزاری
– تجهیز نیروی انسانی سازمان به منظور ورود به فعالیت های جدید
برنامه های آتی شرکت لیزینگ صنعت و معدن (سهامی عام)
شرکت لیزینگ صنعت و معدن ( سهامی عام ) ، با بررسی های جامع صورت پذیرفته در خصوص شناسایی حوزه های دارای پتانسیل بالا در راستای توسعه فعالیت های عملیاتی و حفظ و گسترش سهم بازار و بالا بردن قدرت رقابتی خود در صنعت لیزینگ، در نظر دارد در سال آینده با تنوع پورتفوی تسهیلاتی ، همزمان با فعالیت در حوزه های فعلی کاری خود تا حد امکان در حوزه های ذیل فعالیت نماید:

 

 

با توجه به گسترش تکنولوژی و پیشرفت فناوری های نوین در زمینه اعطای تسهیلات ، لیزینگ صنعت و معدن (سهامی عام ) قصد دارد از پلتفرم فین تک زیر بخش لندتک جهت تسریع فرآیند اعطای تسهیلات ، هوشمند سازی و دیجیتالی ساختن این فرآیند استفاده نماید ، امید است با فراهم سازی زیرساختهای لازم و عملی نمودن این شیوه بتوان با کمک این شرکت ها ، مشتریان بیشتری را جذب نماییم و بازار هدف خود را توسعه دهیم.