لامپ پارس؛ دارای بزرگترین سهم بازار در صنعت روشنایی
لامپ پارس؛ دارای بزرگترین سهم بازار در صنعت روشنایی

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت لامپ پارس شهاب (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۴٫۱۵ در محل ميدان فردوسي خيابان سپهبد قرني پ ۴۹ برگزار گردید. در این مجمع که با حضور ۸۸٫۷۴ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده […]

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت لامپ پارس شهاب (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۴٫۱۵ در محل ميدان فردوسي خيابان سپهبد قرني پ ۴۹ برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۸۸٫۷۴ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای هوشنگ دادوش بود، که جنابان  سيد محمدصادق آل ياسين و  ارسلان رازقي در مقام نظار اول و دوم و آقای بهمن دژاکام به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۶۵۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

نکات مطرح شده در مجمع

  • سود خالص در سال ١۴٠١ به میزان ١١٧ میلیارد تومان و با رشد ۴٩درصدی نسبت به سال قبل و ٩٧درصد بودجه تعیین شده محقق شد.
  • عمده تولید شرکت در حوزه لامپ و چراغ LEDبوده که اکثرا وارداتی است و نوسانات نرخ ارز، بهای تمام‌شده شرکت را شدیدا تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • بودجه تخمینی ١۴٠٢: برای فروش ناخالص ۵۵درصد رشد در نظر گرفته شده است. برای فروش خالص ۵٠درصد و برای سود ناخالص نیز ٢١درصد رشد تخمین زده شده است.
  • برنامه‌های توسعه سال ١۴٠٢: کاهش مصرف برق کارخانه از طریق هوشمندسازی روشنایی و حذف کلیدهای دستی، افزایش سرانه آموزشی کارکنان و تلاش برای افزایش سهم بازار.
  • در پاسخ به سوال سهامداران در مورد تاخیر حداکثری در پرداخت سود نقدی شرکت پاسخ داده شد: با توجه به مطالبات معوق و گردش مالی شرکت، پرداخت سود نقدی زودتر از چهار ماه امکان‌پذیر نیست.
  • در پاسخ به سوال سهامداران در مورد عدم تامین مالی شرکت از محل سود انباشته گفته شد که بیشتر سود انباشته شرکت در جریان اقدامات مالی شرکت قرار گرفته و به صورت نقد نیست.
  • در پایان مجمع، به ازای هر سهم ۶۵ تومان سود تقسیمی تصویب شد.

برگزاری مجمع در نهایت نظم و میزبانی شایسته از ذینفعان، ارائه گزارش مبسوط عملکرد شرکت توسط مهندس بهمن دژاکام پیرامون اهم دستاوردهای حاصله در سال ۱۴۰۱، تبیین برنامه های آتی در جهت تداوم روند سودآوری با کیفیت شرکت توسط سکاندار«بشهاب» تایید حسابهای شفاف و کلین مدیریت و تیم معاونت مالی پاکدست شرکت توسط حسابرس و بازرس قانونی، ارائه توضیحات تکمیلی پیرامون بندهای حسابرس توسط مدیران ارشد مجموعه، پاسخگویی صادقانه به تمام سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط، تقدیر ویژه مهندس هوشنگ دادوش«رئیس مجمع و از با تجربه ترین و شناخته شده ترین مدیران بازار سرمایه و صنعت کشورمان» و نمایندگان سهامداران عمده از عملکرد مدیریت و پرسنل خدوم لامپ پارس در کسب یک سود شیرین برای ذینفعان ، نهایت همکاری و تعامل کلیه ارکان شرکت با اصحاب رسانه جهت پوشش خبری از نکات خوادنی این مجمع بود.

پيام هيئت مديره به سهامداران

سال ۱۴۰۱ را با وجود تحریم ها و شرایط خاص خرد و کلان اقتصادی و بلاخص محدودیت در مبادلات ارزی، افزایش تورم و مسائل داخلی کشور همچنان می توان به عنوان یکی از سال های سخت برای تولید و تجارت قلمداد نمود. افزایش شدید قیمت ها وضعیت تامین و تدارک مواد اولیه را با چالش زیاد مواجه نموده است و موجب کاهش قدرت خرید بخش زیادی از جامعه مصرفی گردیده است ولی لازم است به استحضار برساند شرکت علیرغم مشکلات عدیده موفق گردیده است سطح فروش محصولات خود را ارتقاء داده و در این مدت با توجه به اهمیت فروش انواع لامپ های LED موفق گردیده تعداد آنها را نسبت به سال گذشته افزایش دهد که این موضوع تاثیر مهمی در سودآوری و برآورد حداقل انتظار سهامداران داشته است.

همچنین در سال ۱۴۰۱ برنامه افزایش سرمایه معادل ۳٫۵ برابر سرمایه قبلی با استفاده از معافیت منظور شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ انجام گردیده است.

در دوره عملکرد مورد گزارش شرکت سعی در فراهم نمودن امکان استفاده از ماشین آلات جدید تولیدی نموده تا با افزایش تنوع محصولات تولیدی سهم مناسب از بازار را بدست آورد.

امیدواریم با بهبود مستمر رویه های کاری بتوانیم از توان تخصصی کارکنان خود بهره برده و با تداوم استراتژی های مناسب و در سایه حمایت سهامداران محترم شاهد پویایی بیشتر و ارتقاء جایگاه شرکت در فضای کسب و کار باشیم.

جایگاه شرکت در صنعت

شرکت لامپ پارس شهاب در صنعت روشنایی فعالیت می کند و در بین شرکت های فعال در این صنعت با حجم فروش نزدیک به ۵٫۰۰۰ میلیارد در رده اول قرار دارد. محصلات تولیدی شرکت در بازار داخل کشور عرضه می گردد.

چشم انداز ، ماموریت و اهداف

بازار لامپ در حال حاضر بطور کلی در دو بخش لامپ های سنتی (لامپ روشنایی و لامپ فلورسنت) و لامپ نوین و پربازده (لامپ و چراغ های LED) مطرح می باشند. در این میان شرکت لامپ پارس شهاب در بخش لامپ های روشنایی و فلورسنت بدلیل سرمایه گذاری قبلی انجام شده دارای پتانسیل مطلوب برای ارائه محصولات مرتبط می باشدد هر چند محصولات مذکور بتدریج از چرخه مصرف در حال حذف شدن هستند. در بخش لامپ های نوین و پربازده به دلیل تنوع بازیگران متعدد که در این زمینه فعالی می باشند رقابت سخت در جریان است و از اهداف شرت اختصاص سهم ۳۰% از بازار داخل می باشد. بنابراین سعی شده است با حظ کییت مطلوب محصولاتت تولیدی و با اتکاء به سابقه چندین دهه در این صنعت و استفاده از شرکت های معتبر پخش با هدف پخش مویرگی محصولات، حضور خود را در بازار افزایش دهد.

در این ارتباط جهت کاهش  وابستگی به ارز و استفاده از حداکثر تون ظرفیت داخلی موجود در سازمان و استفاده از خدمات بیرون سازمان که موجب به کاهش قیمت تمام شده خواهد گردید برنامه داخلی سازی تعدادی از اقلام مورد نیاز در جریان بوده و برنامه خرید ماشین آلات تولید انواع لامپ های LED به ارزش ۳۰۰ میلیارد در دست اقدام می باشد.

برنامه ها و اهداف شرکت:

  • تلاش جهت دستیابی کامل به بودجه مصوب
  • برنامه ریزی و مطالعه برای تنوع بخشی محصولات همگام بازارهای داخلی و خارجی
  • سرمایه گذاری در جهت فراهم نمودن ماشین آلات مورد نیاز برای عمق بخشی به تولید و کاهش اتکا به منابع ارزی و با صرف کمترین هزینه
  • حضور موثر و افزاش سهم شرکت در بازار

شیوه های تامین مالی

سیاست های تامین مالی شرکت شامل موارد زیر می باشد:

  • تغییر رویکرد شرکت به سمت فروش نقدی
  • اخذ تسهیلات مالی از بانک ها و جایگزینی تسهیلات با نرخ ارزان ر
  • استفاده از پشتیبانی شرکت مادر در تامین و گردش نقدینگی

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»