قوه قضاییه مترصد رفع مشکلات صنایع و کارخانجات است
قوه قضاییه مترصد رفع مشکلات صنایع و کارخانجات است

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر لزوم تامین امنیت سرمایه‌گذاری در کشور، گفت: قوه قضائیه به دنبال رفع مشکلات بخش خصوصی، صنایع و کارخانجات است

اقتصاد و بیمه – رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر لزوم تامین امنیت سرمایه‌گذاری در کشور، گفت: قوه قضائیه به دنبال رفع مشکلات بخش خصوصی، صنایع و کارخانجات است.

 

ذبیح‌الله خدائیان عصر امروز – دوشنبه، بیست‌ودوم اسفندماه – در نهمین همایش ملی مدیریت جهادی اظهار کرد: در شرع اسلام، ثروت محترم شمرده شده است، البته مشروط به اینکه از راه مشروع به دست آمده باشد، با این حال، همین دیدگاه نیز در کشور جا نیفتاده و نگاهی که به سرمایه‌دار وجود دارد اسلامی نیست.

وی افزود: در معدود خصوصی سازی‌هایی که در کشور انجام شده، شاهد هستیم که به اهلیت افراد توجه کافی نشده یا واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی انجام نشده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: همین مسائل سبب شده تا شاهد کاهش توان بخش خصوصی واقعی در کشور باشیم و امید می‌رود در برنامه هفتم توسعه به این مهم توجه کافی شود.

وی همچنین از عدم توجه به توانمندسازی بخش خصوصی واقعی انتقاد کرد و ادامه‌داد: در بسیاری موارد شاهد هستیم که با بروز مشکل یا مشکلاتی برای فعالیت بخش خصوصی، بلافاصله بانک‌ها، سازمان امور مالیاتی، دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق، مخابرات و غیره به سراغ‌شان می‌روند تا اینکه در نهایت به ورشکستگی می‌رسند.

خدائیان تصریح کرد: در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه، کمکی که از سوی این قوه به بخش خصوصی می‌شود با ادوار گذشته قابل مقایسه نیست و ستاد اقتصاد مقاومتی، اداره کل حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در سازمان بازرسی، کارگروه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و غیره با رصد مرتب فعالیت‌های بخش خصوصی، به دنبال رفع مشکلات صنایع و کارخانجات هستند.

وی بر لزوم تأمین امنیت سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: تاکید رئیس قوه قضائیه نیز محترم شمرده شدن امضای دولت و حکومت، برخورد با مسؤولان سو استفاده کننده و حمایت از بخش خصوصی است.