فسرب به مجمع سالانه نشست.
فسرب به مجمع سالانه نشست.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت  توليد و توسعه سرب و روي ايرانيان (سهامی عام ) مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۲ در محل مجموعه فرهنگي ورزشي تلاش-سالن تلاش تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور ۷۰/۶۳ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای محسن عطائيان بود، که جنابان حسين سليمي و  امير پرويز فرزان در مقام نظار اول و دوم و آقای تورج نصيري به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۱۰۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

این شرکت با سرمایه ثبت شده ۹۵۰,۰۰۰ میلیون ریال در بورس فعالیت دارد و سود خالص هر سهم ۶۰۴ ریال و سود نقدی هر سهم ۱۰۰ ریال است . سود انباشته پایان دوره شرکت ۱,۰۳۶,۴۴۴ میلیون ریال است.

 

پیام هیات مدیره

 

شکر گزاریم که بار دیگر خداوند منان در سایه الطاف بی دریغش توفیق خدمتگزاری را به ما اعطا فرمود تا تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در راستای توسعه صنعت و معدن شکوفائی اقتصاد ایران عزیزمان ، با اتکاء به حمایتهای شما سهامداران محترم گامهای بزرگی را برداریم. بدینوسیله هیئت مدیره شرکت مراتب قدردانی و تشکر خود را از شما سهامداران و دست اندرکاران عرصه صنعت و معدن و تمامی کارکنان شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان اعلام میدارد

 

معروض می دارد شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان از سال ۱۳۸۸ با هدف تولید کنسانتره روی و سرب فعالیت تولیدی خود را آغاز نموده است.  در سالی که گذشت توانستیم با توکل به نیروی لایزال الهی، استفاده از دانش و تجربیات بزرگ مردان عرصه صنعت و معدن و به کارگیری تخصص، تلاش خستگی ناپذیر و همت پولادین مدیران و کارکنان شرکت ضمن کسب رکوردی تازه در تولید محصولات نهایی شرکت، پیشرفتهایی بسیار مطلوب داشته باشیم.

 

تمامی شاخص ها با توجه به دوره های اندازه گیری خود بطور مداوم پایش شده و سوابق آن جهت بدست آمدن نحوه عملکرد فرایند آن نگهداری می شوند و وضعیت مطلوب از طریق پردازش روندهای گشته در فواصل زمانی معین به جهت اطمینان از تداوم مناسب، شایستگی و اثربخشی و با هدف رسیدن به آن هرگونه مغایرت و انحراف بیش از حد به عنوان یک مساله تعریف و جهت رفع آن اقدام می شود.

 

با توجه به شرایط بازار و تغییرات نرخ جهانی فلزات (LME) و نوسانات نرخ ارز و شیوع بیماری کرونا، هیات مدیره، مدیران و کارکنان شرکت، با درایت و تلاش فراوان توانستند ضمن دسترسی به اهداف کلان شرکت جهت تولید و پیشرفت و توسعه فعالیت های جاری، سهم بیشتری از بازار را کسب کنند. در این راستا نظر سهامداران محترم را به آمار و اطلاعات مربوط در این گزارش جلب نموده و امید است تا در آینده نزدیک شاهد تحول عظیمی در بکارگیری سیاستها وروشهای اجرائی در چهارچوب منافع اقتصادی شرکت باشیم.

جایگاه شرکت

 

شرکت در صنعت تولید کنسانتره روی و سرب فعالیت می کند که در بین شرکتهای فعال در این صنعت با حجم فروش معادل مبلغ ۷/۱۲۳/۶۳۷ میلیون ریال در زمره شرکتهای عمده این صنعت می باشد. همچنین سهم فروش محصولات مختلف این شرکت از کل بازار داخلی و صادرات است.

 

برنامه های آینده شرکت

 

برنامه ریزی های لازم به منظور افزایش میزان تولید بهبود کیفیت محصولات و کاهش هزینه های تولید و ایجاد تنوع لازم در منابع خرید ماده معدنی و فروش محصولات (داخلی و صادراتی) از اهم برنامه های آینده شرکت می باشد.

 

–         افزایش حاشیه سود با افزایش تولید و کاهش سربار

 

–         کاهش ریسک با توجه به عدم توان رقبای محلی در فراوری ماده معدنی سولفوره

 

–        افزایش سهم بازار با حفظ مشتریان و در نتجه حضور مقتدرانه تر در بازار روی

 

–        افزایش کیفیت محصول

 

–        کاهش سربار تولید

 

–        افزایش سهم صادرات

 

–        افزایش توان و ظرفیت خطوط تولید فعلی

 

–        افزایش بهره وری نهاده های تولیدی با اعمال سیستم های مدیریت

 

–         شرکت در مزایده اکتشاف معادن کشور

 

–        همکاری با دانشگاه ها جهت افزیش راندمان و بهبود کیفی محصولات تولیدی

 

–         جذب فارغ التحصیلان نمونه دانشگاه ها ، جهت همکاری با شرکت

 

 

معرفی شرکت

شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان (سهامی عام) در تاریخ ۱۳۸۸/۰۹/۲۲ تحت شماره ۱۰۵۸۲ و با شناسه ملی ۱۰۳۲۰۱۲۸۸۴۱ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی زنجان به ثبت رسیده است. بر اساس پروانه بهره برداری صادره از وزارت صنعت و معدن و تجارت کارخانه تولید کنسانتره های سرب و روی در شهرستان ایجرود، شهر زرین آباد کیلومتر ۴۶ جاده زنجان بیجار واقع در استان زنجان ایجاد شد. ظرفیت سالانه تولیدی کارخانه مذکور برای کنسانتره روی ۲۵۵۰۰۰ تن و برای کنسانتره سرب ۲۵۰۰۰ تن میباشد. این کارخانه با جذب ۵۰ نفر پرسنل اعم از متخصصین و مهندسان و کارکنان با تجربه از سال ۱۳۹۲ شروع به فعالیت نمود.