عملکردی درخشان برای سیمان فارس نو با مدیری بازارشناس
عملکردی درخشان برای سیمان فارس نو با مدیری بازارشناس

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سیمان فارس نو (سهامی عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۲٫۱۷ در محل  سالن اجتماعات شرکت بين المللي بازرسي کالاي تجاري (IGI) تشکیل گردید

اقتصاد و بیمه – مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سیمان فارس نو (سهامی عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۲٫۱۷ در محل  سالن اجتماعات شرکت بين المللي بازرسي کالاي تجاري (IGI) تشکیل گردید.

 

در این مجمع که با حضور ۵/۸۸ درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضای هیات­مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع بر عهده آقای مهدی طالبی بود که خانم ژیلا سماواتی و حمیدرضا حساس در مقام نظار اول و دوم و آقای شهرام خنده رویان به‌عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

 

در ادامه با قرائت گزارش هیات­مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیت‌های صورت­پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۱ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع­نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورت‌های مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۱۰۷/۱ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

 

استقبال خوب سهامداران و میزبانی شایسته از کلیه ذینفعان توسط ارکان مجمع و پرسنل پرتلاش مجموعه، خوشامدگویی مدیر روابط عمومی به سهامداران حاضر در مجمع، گزارش مبسوط و درخشان مهندس شریفی از عملکرد ستودنی در «سفانو» در کسب توفیقات متعدد، تشویق ممتد سهامداران بعد از قرائت گزارش مدیرعامل جهادی مجموعه بخاطر کارنامه کاری موفق شرکت در سال مالی مورد گزارش، تقدیر ویژه جناب مهندس طالبی ریاست مجمع و نمایندگانی سهامداران عمده از عملکرد پیشتازانه «سفانو» که راز پیش بینی ها در تولید- فروش و سودآوری، پاسخگویی به سوالات سهامداران توسط مدیران ارشد مجموعه، تایید حسابهای مالی و کلین جناب خنده رویان «معاونت مالی مجرب» و تیم مالی کاربلد شرکت توسط حسابرس و بازرس قانونی، برگزاری مجمع عمومی فوق العاده جهت انطباق اساسنامه شرکت با اساسنامه مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار، تقدیر سهامداران خرد از عملکرد عالی «سفانو» با مدیرانی آگاه و پرسنل متعهد و متخصص در سودآوری و کسب توفیقات متعدد، اعلام کمک های شرکت در زلزله خوی و تامین سیمان برای خانواده های کم بضاعت و مناطق کم برخوردار، نهایت همکاری کلیه ارکان شرکت با اصحاب رسانه و تعامل صمیمانه مدیر فرهیخته روابط عمومی شرکت با خبرنگاران جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود.

 

مهم‌ترین نکات مطرح شده در مجمع
در سال مالی مورد گزارش، سهم سفانو در تولید سیمان کشور ۱.۵۸درصد و در تولید سیمان استان ۱۹.۸۶درصد بوده است.
شرکت در سال مالی مورد گزارش، یک میلیون و ۱۳۹هزار و ۳۰۰ تن کلینکر تولید کرده که نسبت به سال گذشته ۲درصد رشد داشته است.
ظرفیت اسمی شرکت ۹۰۰هزار تن کلینکر است.
تولید سیمان در بودجه ۹۸۵هزار و ۱۶۶ تن دیده شده بود که سفانو یک میلیون و ۱۶هزار و ۶۰۰ تن محقق کرد.
شرکت در سالی مالی مورد گزارش، ۶۵هزار و ۳۱۰ تن صادرات سیمان و ۲۸۴هزار و ۴۰۴ تن صادرات کلینکر داشته است.
سفانو در سال مالی مورد گزارش ۵۴۲ میلیارد تومان سود عملیاتی و ۵۵۸ میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است.
فروش شرکت در سال مالی مورد گزارش، هزار میلیارد و ۹۴۸ میلیون تومان بوده است.
توسعه فعالیت‌های بازاریابی، استفاده از سیستم های آنلاین و خدمات پس از فروش از برنامه‌های شرکت در بخش فروش است.
بهینه‌سازی مصرف مواد اولیه، بهینه‌سازی مصرف مواد نسوز و مدیریت هزینه قطعات مصرفی، برخی از سیاست‌های شرکت در بخش بهای تمام‌شده است.
کاهش کلینکر فکتور در مدیریت بهای تمام‌شده بسیار مؤثر است.
دسترسی و گسترش بازارهای صادراتی، تولید سیمان متناسب با نیاز بازارهای هدف صادراتی، ارتقا توان انواع بسته بندی و افزایش حمل سیمان و کلینکر در روز، از جمله برنامه‌های شرکت در حوزه صادرات است.
سیاست‌های سفانو در کنترل هزینه‌های مالی و روش‌های تأمین مالی، مدیریت پرداخت و هزینه‌های خرید مواد اولیه و اقلام مصرفی، استفاده از تسهیلات ارزان قیمت و مدیریت هزینه‌های مالی است.

تهدیدهای محیط زیستی، ناکافی بودن ناوگان حمل، قطع گاز و برق و انتقال ارز حاصل از صادرات از چالش‌های شرکت است.
در سال مالی مورد گزارش، پروژه بهبود سیستم‌ها (اجرای اطفای حریق) به بهره‌‍برداری رسید و بهره‌برداری از سیستم اعلان حریق از برنامه‌های آتی است.
دیگر اقدامات شرکت در سال آتی، اجرای پروژه بهبود شرایط غبارگیری با احداث بگ هاوس فیلتر، افزایش ذخیره معدن آهک، بهینه‌سازی مصرف مواد اولیه، افزایش ذخیره معدن سنگ گچ و برنامه‌ریزی و انجام اقدامات اصلاحی جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی و آب است.

در پاسخ به پرسش سهامداران مطرح شد:
هزینه حمل سیمان، ۲۹۰هزار تومان به ازای یک تن است.
ارز حاصل از صادرات در حال حاضر از طریق بانک ملی به فروش می‌رسد و نرخ آن، نرخ واحد بانک بوده که آخرین قیمت حدود ۴۰هزار تومان است.
در حوزه برق، شرکت قرارداد دو جانبه‌ای با نیروگاه‌ها دارد که آخرین نرخ ۷۱۶ ریال بوده است و براساس دستورالعمل‌ها تاحدودی افزایش خواهد داشت، اما هنوز خبری از افزایش‌های عجیب و غریب نیست.

پیام هیات­مدیره

سالی که گذشت سالی پرفرازونشیب برای فعالیت‌های اقتصادی بود. در این سال شاهد نوسان قیمت ارز و طلا، نوسانات شاخص بورس اوراق بهادار بودیم. در سال ۱۴۰۱ با توجه به افزایش نرخ مسکن، افزایش قیمت فولاد، قطع گازدر زمستان کارخانجات و کمبود برق در تابستان که منجر به کاهش تولید گردیده تقاضای سیمان نسبت به سال قبل افزایش یافت. لذا شرکت سیمان فارس نو با توجه به بازار داخلی و صادراتی، علاوه بر فروش کل تولید سال ۱۴۰۱ مقدار ۳۴۰/۳۹ تن از موجودی اول دوره کلینکر را نیز مصرف نمود. سیمان فارس نو سال ۱۴۰۱ را هم با کارنامه ای رضایتبخش پشت سر گذاشت و همچنان آماده است با دریافت رهنمودهای سودمند کماکان در خدمت شما سهامداران عزیز باشد.

برنامه ها و چشم انداز شركت در سال ۱۴۰۲

شرکت در سال ۱۴۰۲، تولید  ۱٫۱۱۵٫۰۰۰ ، تن کلینکر و ۹۵۵٫۰۰۰ تن سیمان تولید خواهد کرد. ۹۰۵٫۰۰۰ تن سیمان در بازار داخلی و ۴۵٫۰۰۰ تن سیمان صادراتی و ۲۷۰٫۰۰۰ تن کلینکر را در بازارهای صادراتی به فروش خواهد رساند. با توجه به افزايش هزينه ها در سال طي شده و سال پيش رو، مديريت مصرف انرژي و مديريت هزينه با جديت پیگیری خواهند شد.

تكميل پروژه هاي استراتژيك برنامه ريزي شده ، به روزرساني استراتژي هاي منتخب، تمديد و ارتقاء گواهينامه ها و استانداردها، راه اندازي سيستم مهندسي ارزش، راه اندازي نظام مديريت ريسك، توسعه سيستم هاي كامپيوتري و مخابراتي، ادامه تامين قطعات يدكي لازم و … ساير برنامه هائي هستند كه در دستور كار شركت براي سال ۱۴۰۲ پيش بيني شده اند.

 

جایگاه شرکت در صنعت

فروش صنعت سیمان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل ۱٫۳ درصد افزایش یافته است. سیمان فارس نو در سال مذکور با کاهش ۳ درصدی فروش سیمان داخلی و صادراتی روبرو گردید لیکن مجموع کل فروش سیمان داخلی، صادراتی و کلینکر نسبت به سال قبل ۱۵ درصد رشد داشته است. شرکت که در سال ۱۳۸۴ به بهره برداری رسیده، از تکنولوزی مناسب و کارکنان جوان و با تجربه استفاده می کند. همچنین با توجه به راندمان تولید و کیفیت محصولات در بازارهای داخلی و صادراتی برند شرکت سیمان فارس نو خوشنام می باشد.

طرح های توسعه و برنامه های آینده شرکت

پروژه های تعریف شده شرکت سیمان فارس نو به شرح زیر می باشد:

  • ارتقاء سیستم فیلتراسیون کوره
  • قابل ذکر است انجام پروژه مذکور در دست بررسی می باشد.

«گزارش تکمیلی بزودی در سایت و نشریه»