عملکردي درخشان از مديري نخبه که درد صنعت و دواي بازار را مي شناسد
عملکردي درخشان از مديري نخبه که درد صنعت و دواي بازار را مي شناسد

مجمع عمومی فوق العاده شرکت پارس سرام (سهامی‌عام) مورخ ۲۱/۱۰/۱۴۰۱ در محل فرهنگسرای اندیشه تشکیل گردید

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی فوق العاده شرکت پارس سرام (سهامی‌عام) مورخ ۲۱/۱۰/۱۴۰۱ در محل فرهنگسرای اندیشه تشکیل گردید.

در این مجمع که بیش از ۱/۵۶ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای محمدرضا کمالی پورآزاد بود، که جنابان مسعود محمدعلی خلج و اکبر تقی پور در مقام نظار اول و دوم و آقای سعيد فرجي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۱ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ به کار خود پایان دادند.
دکتر محسن عالی خانی در ابتدای گزارش جامع خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران شرکت اعلام داشت که توان تولیدات وسيع و گوناگون در مدلهای متنوع از قبیل روشویی کابینتی، توالتهای فرنگی، زیرسنگی، توالتهای زمینی ایرانی و انواع روشویی و پایه در سایزهای مختلف از مزیت های پارس سرام می باشد که با شعار (کیفیت رمز ماندگاریست) توانسته است بخش وسیعی از تولیدات خود را ضمن عرضه به بازارهای داخلی به کشورهای مختلف صادر نماید.
مدیر کاردان و کاربلد مجموعه اضافه کرد که افتخارات این واحد بزرگ تولیدی، با اتکاء به تکنولوژی روز، منابع انسانی کارآمد و نگرش به آخرین تحولات صنایع چینی بهداشتی جهان بوده که این مهم با حضوری مداوم در عرصه بازارهای داخلی و خارجی همراه بوده و این شرکت در همین راستا موفق به کسب چندین لوح و جایزه ملی منجمله واحد نمونه صنعتی – تولیدی از طرف وزارت صنایع و معادن ایران ، واحد نمونه صادراتی و … گردیده است.
دکتر محسن عالی خانی در ادامه گزارش مبسوط خود با تبیین این نکته که کارخانه چینی بهداشتی پارس سرام به عنوان اولین و بزرگترین تولیدکننده چینی بهداشتی و با به کارگیری توان بالقوه بخشهای طراحی، هنری، خلاقیت، تکنیک، آزمایشگاهها و بخش ویژه کنترل کیفی در زمینه تولید و ساخت انواع قطعات چینی بهداشتی به فعالیت میپردازد افزود: افزایش تولید تا ۶۳۰۰ تن ، تولید محصولات جدید و متنوع که مورد اقبال بازار و مصرف کنندگان بود و پیاده سازی جمله راهبردهای خلاقانه در کنار تلاش خالصانه کارکنان باعث شد شرکت در روندی صعودی طی یکسال اخیر بر مدار سودآوری قرار گرفته و پس از پنج سال زیان دهی به سود برسد .
مدیر جوان و خوش فکر صنعت و بازار سرمایه کشورمان در ادامه؛ افزایش ۴۸ درصدی درآمدهای عملیاتی ،کسب سود ۷۰ میلیاردی طی ۱۲ ماه اخیر ، افزایش چشمگیر دارائی ها و افزایش حقوق مالکانه ، نوسازی اماکن و تجهیزات کارخانه ، استفاده بهینه از فضاهای غیر مفید در محیط کارخانه ، تکمیل پروژه های در جریان ، اقدام برای تغییر کاربری ۷۰۰ متر از زمین های کارخانه از صنعتی به تجاری ، تهیه طرح توجیهی برای ساخت ۵۰۰۰ متر از زمین های کارخانه ، تغییر سیاست‌های فروش ، بازاریابی نوین ، نهادسازی و پیگیری جهت صادرات مستقیم محصولات توسط شرکت های زیر مجموعه و … را از جمله دیگر توفیقات و دستاوردهای «کسرام» در سال مالی مورد گزارش اعلام نمود.
دکتر عالی خانی همچنین اظهار داشت که با گذر از درآمد عملیاتی ۸۷۵۸۹۱ میلیاردی به سوی بازاریابی نوین و فروش های با مزیت بالا برای مجموعه تولیدکننده خود قدم برداشته ایم و در همین راستا بوده که سعی کردیم طی این ۹ ماه گذشته که سکاندار شرکت گردیده ام با تولید محصولات جدید در سیاستهای فروش، تغییر ایجاد کنم که بحمداله در این سیاست و برنامه های پیاده شده به دستاوردهای بسیار خوبی دست یافته ایم. مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت در فرازی دیگر از گزارش خود تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد کارگاه های تولید ملزومات مصرفی را از دیگر راهبردهایی اعلام کرد که با عملیاتی شدن باعث ارتقاء عملکرد «کسرام» شده است. وی خاطرنشان کرد با پیاده سازی برنامه های خوبی که تکلیف مجمع قبلی و مطالبه سهامداران بوده است مصمم هستیم که پارس سرام را با صلابت در جایگاه راستین خود که همان شرکتی پیشرو ، سودده و تولید کننده محصولات با کیفیت در صنعت کاشی، سرامیک و محصولات جانبی است دوباره تجلی ببخشیم.
دکتر عالی خانی در بخش پایانی گزارش خود اهتمام ویژه به موضوع برندینگ و تبلیغات هدفمند ، تنوع بخش به محصولات تولیدی ، افزایش ظرفیت تولید از ۶۳۰۰ تن تا ۸۰۰۰ تن، تعیین تکلیف زمین های هدف گذاری شده مجموعه برای ایجاب ارزش افزوده و بازاریابی موفق و به روز جهت فروش محصولات شرکت را از اهم سیاستهای مورد نظر شرکت و مدیریت ارشد برای سال مالی آتی برشمرد.
برگزاری مجمع فوق العاده منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۰ جهت تصویب صورتهای مالی، میزبانی شایسته پرسنل شرکت از ذینفعان و اصحاب رسانه، برگزاری مجمع سال مالی جدید پارس سرام برای اولین بار در نوبت اول مقرر پس از سالها که بسیار حائز اهمیت می باشد، قرائت گزارش جامع از پتانسیل و دستاوردهای پارس سرام توسط سکاندار شرکت، اعلام اینکه شرکت پس از ۵ سال زیان دهی توانست امسال به سود ۷ میلیاردی برسد، تقدیر ریاست مجمع از عملکرد موفق و درخشان مدیرعامل و پرسنل متعهد و متخصص شرکت در کسب سود عملیاتی مناسب و ارزش آفرینی، پاسخگویی صادقانه و مستند دکتر عالی خانی به تمام سوالات سهامداران حاضر در مجمع ، توضیحات تکمیلی دکتر مسعود محمد علی خلج ناظر اول مجمع و از سهامداران عمده شرکت که خود از بزرگان بازار سرمایه می باشد پیرامون سیاستهای مدبرانه اعمال شده طی یکسال اخیر برای ارزش آفرینی و سودآوری توامان و برطرف شدن مشکلات تامین نقدینگی شرکت، تبیین برنامه های درخشان مدیریت برای تداوم مسیر رو به رشد شرکت و نهایت لطف اعضای هیات مدیره شناخته شده مجموعه به اهالی قلم و تعامل و همکاری کلیه ارکان پارس سرام با خبرنگاران جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود که حیفمان آمد به اسب قلم سپرده نشود.
پیام هیات مدیره
بسیار مفتخریم که بار دیگر فرصت یافتیم گزارش عملکرد یک ساله مجموعه پرسنل و مدیران مجرب
شرکت پارس سرام (سهامی عام) که نتیجه اجرای سیاست های اعضای محترم هیات مدیره بوده است را خدمت سهامداران محترم ارائه نماییم.
سال گذشته برای شرکت سالی پر از تلاش و کوشش در جهت تولید با کیفیت و گسترش فروش شرکت
بوده و شرکت توانسته با توجه به مشکلات اقتصادی عدیده گام های اساسی را در جهت رسیدن به این منظور بردارد. امید است به پشتوانه نیروهای متخصص، متعهد و کارای شرکت و حمایت سهامداران محترم، گامی بلند در جهت بهبود مستمر و تحقق اهداف سازمانی و به تبع آن حفظ منافع سهامداران گرامی برداشته شود.
اهداف مدیریت و راهبردهای مدیریت برای دستیابی به آن
– تولید پایدار، تامین مواد و قطعات لازم برای خط تولید
– تحقق برنامه تولید هفتگی و ماهانه در جهت رسیدن به تولید حداکثری
– دستیابی به تولید با حداقل ضایعات
– افزایش کیفی محصولات تولیدی
– افزایش کارایی در جهت افزایش بهره وری
– فروش محصولات تولیدی طبق برنامه از پیش تعیین شده و استفاده از ترکیب بهینه تولید و فروش
اهداف و برنامه های میان مدت
– کاهش قیمت تمام شده محصولات و افزایش حاشیه سود
– سودآوری پایدار و باکیفیت
– استفاده بهینه از ظرفیت و تحقق برنامه تولید به صورت سالیانه
– ارتقا بهره وری نیروی انسانی و تجهیزاتی
– پیاده سازی نظام مدیریت دانش و ارتقا سرمایه انسانی
– بهبود سیستم های اطلاعاتی و مدیریتی
– ادامه فعالیت های توسعه ای و اجرای پروژه های مختلف تعریف شده(کارتن سازی،چینی مظروف و …)
– توسعه سرمایه گذاری های جدید(شرکت مدیریت سرمایه کارکنان پارس سرام و …)
– دستیابی به ظرفیت عملی تولید
– رشد فروش و صادرات محصولات
– افزایش سهم از بازار داخلی و بین المللی
– اصلاح ساختار مالی و عملیاتی
– استفاده بهینه از دارایی های ثابت و ظرفیت های بالقوه و بالفعل شرکت
– بهبود وضعیت زیست محیطی مطابق با آخرین استانداردهای نهادهای ذی ربط
– تنظیم برنامه های مالی و عملیاتی و استقرار نظام بودجه بندی و پایش مستمر آن
– انعقاد قرارداد با انبوه سازان داخلی
– بازنگری در فرآیند خرید و خرید انبوه مواد اولیه به منظور مدیریت ریسک و نوسانات قیمت، افزایش
– کیفیت مواد اولیه به دلیل عدم تغییر فرمولاسیون و کاهش ریسک مربوط به عدم تامین به موقع مواد اولیه
اهداف و برنامه های بلندمدت
مشتریان، هیات مدیره و تمامی پرسنل زحمتکش شرکت پارس سرام بر این باورند که این برند قدیمی و
با اصالت به زودی در بازار داخلی و بازارهای خارجی به عنوان شرکتی پیشرو و قابل رقابت با شرکت های برتر بیش از قبل مطرح خواهد شد و همه در حال تلاش برای تحول بزرگ در تولید و فروش شرکت و خلق ثروت برای تمامی گروه های ذی نفع می باشند.هیات مدیره شرکت اعتقاد دارد با توجه به فراهم بودن دانش فنی،نیروی انسانی توانمند و فضای کافی در محیط کارخانه باید به سمت متنوع سازی تولید محصولات در گروه هایی به جز چینی بهداشتی مانند ظروف چینی و همچنین تکمیل زنجیره ی ارزش با راه اندازی خدمات بسته بندی و حمل و نقل وارد شویم.
اقدامات و پروژه های استراتژیک انجام شده یا در دست اقدام شرکت
– طراحی سیستم پیشنهاد انتصاب سمت سازمانی در مجتمع تولیدی و دفتر مرکزی تهران
– بازطراحی نظام بازخورد از ذی نفعان و دریافت پیشنهاد ها و انتقادات
– بازطراحی سیستم مکانیزه سازمانی در راستای پویایی و چابکی ساختارهای طراحی شده
– بازطراحی و بازنگری آئین نامه، دستورالعمل ها و فرآیندهای تولیدی و اداری شرکت
– بازطراحی جهت توسعه داشبورد مدیریتی منابع انسانی شرکت
– بازنگری و بازطراحی نظام حاکمیت شرکتی
– بازطراحی و بازنگری شرح وظایف سازمانی پست های سازمانی در راستای استقرار نظام ارزیابی عملکرد شرکت
– بازنگری ساختار و فرآیند ارزیابی عملکرد و ارتقای شغلی
– تنظیم برنامه آموزشی به منظور پیاده سازی نظام مدیریت دانش
– طراحی و اجرای سیستم کامل اتوماسیون داخلی جهت نظارت بر مراحل تولید در کارخانه و سایر امورات اداری و تولیدی شرکت
– بازنگری و بازطراحی برنامه ریزی تولید و عملیاتی به منظور اصلاح ترکیب تولید و فروش به نحوی که منجر به خلق ارزش بیشتر شود
– تقویت و توسعه سامانه های اداری، مالی و عملیاتی شرکت
– تدوین برنامه عملیاتی و مالی به منظور مولدسازی بهینه از منابع بالقوه و بالفعل
– برنامه ریزی برای اجرای طرح های توسعه ای نظیر خرید تجهیزات اتوماتیک ریخته گری از شرکت های دانش بنیان داخلی به منظور مکانیزه کردن کامل خط تولید و افزایش کمیت و کیفیت تولید
– برنامه ریزی میان مدت برای نصب کوره های نسل جدید
– بهینه سازی هزینه های تولید و فرآیندهای کاری
– تقویت بدنه متخصص و فنی جهت تحقیقات بر روی فرمولاسیون و مواد اولیه و فرآیندهای تولید چینی بهداشتی مطابق با کیفیت شرکت های مطرح بین المللی
– برنامه ریزی برای ایجاد شبکه جامع تامین برق داخلی و استفاده از سوخت های جایگزین برای کوره ها در جهت بهینه سازی مصرف حامل های انرژی مانند برق و گاز و آب