شرکت صنایع تجهیزات صنعت نفت به مجمع سالانه نشست
شرکت صنایع تجهیزات صنعت نفت به مجمع سالانه نشست

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت صنايع تجهيزات نفت  (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۳٫۳۱ در محل  هتل سيمرغ  برگزار گردید. در این مجمع که با حضور ۷۷٫۸۵ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای رضا توکلي بنيزي بود، […]

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت صنايع تجهيزات نفت  (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۳٫۳۱ در محل  هتل سيمرغ  برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۷۷٫۸۵ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای رضا توکلي بنيزي بود، که جنابان جواد خوش نظر و شهريار مشعشعي در مقام نظار اول و دوم و آقای حسن وفائي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۵۰۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

دکتر حسن وفایی در ابتدای گزارش خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران شرکت افزود: در این مجمع، کسب و حفظ جایگاه نخست و رهبری تولید وتامین تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی در راستای توسعه پایدار و خودکفایی کشور از چشم‌اندازهای مهم «فنفت» ذکر شد.

مدیر صاحبنام و شناخته شده صنعت کشورمان با اعلام ایکه باور به توان متخصصان داخلی در این مجموعه باعث شد که با تولید محصولات جدید و مورد نیاز صنعت نفت کشورمان در سال گذشته این مجموعه نقشی بی بدیل در خودکفایی و تامین نیاز صنعت نفت کشور ایفا نماید.

مدیرعامل «شنفت» پیرامون عملکرد شرکت های زیرمجموعه دز سال ۱۴۰۱خاطرنشان کرد در یکی از شرکت های زیرمجموعه «وتکو» موفق به تولید شیرآلات ۵۶ اینچ برای اولین بار در کشور گردیدیم شرکت گسترش شیرسازی سوفا نیز بیش از ۵۱ درصد فروش و۵۰ درصد سود خالص ارتقاء یافت و در شرکت توس پیوند با تولید بیش از ۶۳ محصول جدید سود خالص بیش از ۳۰ درصد رشد داشت و در شرکت پارس پنگان با توجه به عدم انجام هیچ پروژه گازی جدید در کشور و سوئیچ شرکت به سمت تولید محصولات مورد نیاز پتروپالایش به فروش ۱٫۶۰۳٫۰۰۷ میلیاردی دست یافتیم.

وی همچنین انتقال حجم قراردادهای پروژه های پتروشیمی سال ۱۴۰۱به سال ۱۴۰۲ و تحقق صادرات ۸۰ میلیون یورویی را در کنار تولید محصولات جدید از دیگر آیتم های موثر عملکردی شرکت پارس پنگان برشمرد.

عضو هیات مدیره شرکت  در فرازی دیگر از گزارش خود تاکید کرد دنبال سود با کیفیت و توسعه پایدار هستیم و از این رو با تدوین برنامه های مدون مدیریتی و تولید محصولات جدید و عقد قراردادهای سودده سعی وافر کردیم که در فضای رقابتی شدید ۱۴۰۱ که مشکلات متعددی منجمله تداوم تحریم های بین المللی، معضلات دریافت مطالبات توسط پیمانکاران به خاطر قدرت کم در پرداخت هایشان، نوسانات نرخ ارز و … گریبانگیر شرکت بود حضوری موثر داشته تا سهم خود را در بازار حفظ کنیم.

دکتر وفایی «سکاندار مجموعه» در ادامه با تصریح اینکه از ۲۲۹ مناقصه و استعلام های صورت پذیرفته در کل کشور با حجم بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد موفق به برنده شدن در بیش از ۴۱ درصد سهم بازار در سال ۱۴۰۱ (بیش از ۲۴ هزار میلیارد) شدیم که این رقم برای سال ۱۴۰۰ حدود ۳۹ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت در قسمتی دیگر از گزارش خود شرکت های حفاری بزرگ و پتروشیمی های شناخته شده کشورمان را مشتریان اصلی شرکت برشمرد و افزود: با باور راستین به توان متخصصان داخلی و پتانسیل تکنسین های کشورمان و اعتقاد راسخ به بهره بردن از پتانسیل دانش بنیان ها و موفق شدیم که تحقق بخش واقعی دانش بنیان شدن هر ۴ شرکت خود باشیم که با تولید محصولات جدید که تکنولوژی آن در اختیار معدود کشورهای خارجی می باشد در جهت استقبال و خودکفایی کشور در صنعت نفت یک عملکرد بی نظیر را برای ایران عزیز ایجاب کنیم.

سرمایه گذاری و بنگاه داری از طریق مدیریت بر شرکت‌های زیر مجموعه و توسعه تعاملات با پیمانکاران بزرگ، با خلق ارز‌ش‌های پایدار برای مشتریان و سایر ذینفعان و کسب رضایت‎مندی آنان با بهره‌گیری از توانایی‌های شرکت در زمینه طراحی و مهندسی، تأمین و ساخت تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی )ازقبیل شیرآلات صنعتی و اتصالات و تجهیزات سرچاهی و …( با رعایت الزامات زیست محیطی و مسئولیت اجتماعی از جمله ماموریت‌های این شرکت در سال جدید ذکر شد.

استقبال خوب سهامداران، برگزاری مجمع در نهایت نظم و میزبانی شایسته از ذینفعان، پخش یک کلیپ زیبا از تاریخچه و توانمندی های شرکت که به همت روابط عمومی کوشای شرکت تهیه و در آن بخوبی پتانسیل های مجموعه به سمع و نظر سهامداران رسید، تولید شیرآلات ۵۶ اینچ جهت استفاده در صنعت نفت برای اولین بار در کشور، گزارش مبسوط و جامع دکتر حسن وفایی «مدیرعامل مدبر وبا تجربه شرکت» پیرامون اهم دستاوردهای حاصله در سال ۱۴۰۱، تشریح برنامه های آتی مدیریت ارشد برای تعالی مجموعه در جهت ارزش آفرینی و سودآوری بیشتر برای ذینفعان، پاسخگویی دقیق  و مستند به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط، تایید حسابهای شفاف و کلین تیم پاکدست مالی مجموعه، نهایت همکاری و لطف کلیه ارکان شرکت با اصحاب رسانه منجمله تعامل ستودنی جناب حسین پور مدیر فرهیخته روابط عمومی «فنفت» با خبرنگاران جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود.

پیام هیات مدیره

هیات مدیره شرکت اعتقاد دارد که امانتدار سهامداران محترم بوده و به منظور حفظ و ارتقاء امنیت واگذار شده وظیفه خود می داند، ضمن به تصویرکشیدن واقعیت های موجود تمام توان خود را در راستای تعالی شرکت به خدمت گیرد.

مدیرعامل و سایر اعضای هیات مدیره معتقدند موفقیت های کسب شده حاصل نمی گردید مگر با کمک خداوند متعال، تلاش شبانه روزی مدیران و کارکنان زحمتکش شرکت و همچنین حمایت های بی دریغ سهامداران محترم، لذا تعامل مطلوب و استفاده از نظرات و انتقادات سازنده سهامداران محترم بی شک چراغ راه گذشته، حال و اینده بوده و هست. در این راستا بهره مندی از نظرات و رهنمودهای شما عزیزان را ارج نهاده و آن را بستری یگانه در راستای بهبود فرآیندهای تصمیم گیری و برنامه ریزی خود می دانیم.

سایر ماموریت‌ها و اهداف شرکت در سال ۱۴۰۲ نیز به شرح زیر است:

اجرا و بازنگری سند استراتژی

توسعه بازارهای داخلی و بین‌المللی

صادرات محصولات به کشورهای هدف

افزایش بهره‌وری تجهیزات و مدیریت انرژی

بهبود تعاملات و افزایش رضایت مشتریان

ورود شرکت‌های پارس  پنگان و وتکو به بازار سرمایه )فرابورس(

عقد قرارداد با شرکت خارجی برای نمایندگی و انتقال دانش فنی پمپ‌های ESP درون چاهی

توجه و به روزرسانی تعهدات و مطالبات

مدیریت پیمانکاران و برون سپاری

بهبود شاخص های مالی

مدیریت و توسعه زیرساخت‌های منابع و سرمایه‌های انسانی

اجرای پروژه‌های جدید ریخته‌گری و انتقال تکنولوژی یا مشارکت  Joint Venture

تولید اکچویتورهای برقی

پیگیری پروژه عسلویه

نقش گروه صنایع تجهیزات نفت در محقق شدن شعار

تحریم‌های ظالمانه، عدم انتقال دانش فنی و تامین تجهیزات توسط تولیدکنندگان خارجی، لزوم قطع وابستگی، توانمند کردن سازندگان داخلی

ساخت تجهیزات دانش بنیان و حساس مورد نیاز کشور با رویکرد بومی‌سازی فناورانه مانند شیر ۵۶ اینچ و

welhead 15000 psi  وکنترل ولو و اکچویتور

تامین کالاهای مورد نیاز صنعت نفت کشور با سطح کیفیت – قیمت و زمان مورد نظر از طریق دستیابی به دانش فنی و ارتقاء فناورانه مانند تولید psi welhead 15000  با کیفیت بالا و ۲۵ % قیمت نوع خارجی

توانمندسازی سازندگان داخلی، انتقال دانش فنی و فناوری ساخت تجهیزات از طریق طراحی و مهندسی و ساخت

محصولات جدید)تولید بیش از ۸۰ نوع محصول جدید در شرکت‌های گسترش شیرسازی، پارسپنگان، توس پیوند، وتکو(

رفع نیازهای فعلی و آتی صنعت نفت کشور توسط سازندگان داخلی مستلزم دانش بنیان شدن شرکت‌ها

طراحی، مهندسی و ساخت تجهیزات صنعت نفت بهتر از نمونه‌های خارجی با میلیاردها دلار صرفه‌جویی در بدترین شرایط تحریم

برنامه های آینده شرکت:

  • بازنگری فرآیند توسعه و تقویت بازاریابی و فروش
  • پیگیری و تعیین تکلیف و حل مسائل قراردادی
  • تجزیه و تحلیل و ارزیابی نظر سنجی مشتریان
  • راه اندازی سیستم جامع منابع انسانی
  • آموزش و ارتقاء دانش کارکنان
  • تدوین برنامه استراتژیک و توسعه سهم بازار در افق ۱۴۰۳ و سالهای بعد
  • شناسایی و اجرای مدیریت ریسک
  • بازاریابی و حضور در مناقصات کشورهای عراق و سوریه و قطر و ونزوئلا و … تقویت بخش صادرات
  • پیگیری وصول مطالبات و آزادسازی تضامین بانکی
  • بهبود شاخص مالی و اصلاح ساختار مالی
  • پیگیری سرمایه گذاری مشترک جهت کسب فن آوری و انتقال دانش فنی
  • بازنگری ساختار سازمانی
  • افزایش سهم بازار
  • استقرار مدل تعالی سازمانی و مدیریت انرژی
  • تمرکز بر تحقیق و توسعه محصولات جدید و اجرای محصولات دانش بنیان
  • حضور فعال در انجمن های صنفی و نمایشگاه های داخلی و نمایشگاه های خارجی در صورت امکان
  • نظارت موثر بر اجرای به موقع تعهدات قراردادی که نسبت به سال قبل حجم و مبالغ قراردادها، افزایش قابل توجهی یافته است.