شروع دوره‌های آموزشی پیشگیری از مخاطرات و کمک‌های اولیه برای موکب‌‌داران اربعین
شروع دوره‌های آموزشی پیشگیری از مخاطرات و کمک‌های اولیه برای موکب‌‌داران اربعین
موکب‌داران اربعین حسینی 1402 از امروز ۲۶ تیرماه می‌توانند با مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر در سراسر کشور در دوره‌های آموزش پیشگیری از مخاطرات و کمک‌های اولیه خاص این مراسم، ثبت‌نام و شرکت کنند.

اقتصادوبیمه؛

به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر،

معاون آموزش،پژوهش و فناوری این جمعیت با اعلام خبر ارسال دستورالعمل برگزاری دوره آموزش موکب‌داران مراسم اربعین گفت: اعضای موکب‌های اربعین که قرار است در خاک ایران و عراق خدمتگزار زائران حسینی باشند، از امروز می‌توانند به شعب جمعیت هلال احمر سراسر کشور مراجعه و در دوره پیشگیری از مخاطرات و کمک‌های اولیه خاص این مراسم شرکت کنند.

دکتر پیمان صابریان توضیح داد:

این دوره آموزشی ۸ ساعته از دو بخش حضوری و غیر حضوری تشکیل شده است. داوطلبان شرکت در این دوره پس از ثبت نام جزوات آموزشی را دریافت کرده و در فرصت مقرر نسبت به مطالعه آن اقدام می‌کنند. سپس در یک دوره ۲ ساعته عملی حضور می‌یابند و در نهایت پس از موفقیت در آزمون پایانی موفق به اخذ گواهینامه می‌شوند.

به گفته معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر، کمک‌های اولیه در گرمازدگی، سوختگی، برق‌گرفتگی، شکستگی دست‌وپا، همچنین احیای قلبی و ریوی و تریاژ و رسیدگی به مصدومان در سوانح احتمالی،برخی از سرفصل‌های اصلی این دوره آموزشی را تشکیل می‌دهد.

صابریان تاکید کرد: جمعیت هلال احمر از شرکت همه موکب‌داران در این دوره آموزشی استقبال می‌کند اما حضور مسئول ایمنی و تاسیسات هر موکب در این آموزش‌ها را اکیدا توصیه می‌کند.