سیمان فارس نو و تقسیم سودی شیرین
سیمان فارس نو و تقسیم سودی شیرین
مجموع فروش شرکت در سال مالی منتهی به 29 اسفند 1400 مبلغ 5/375/100 میلیون ریال می باشد که نسبت به سال مالی قبل 45% افزایش را نشان می دهد. با توجه به خوشنامی برند شرکت در داخل و خارج از کشور پیش بینی میشود که همانند سال های قبل فروش طبق برنامه پیش بینی شده در سال آتی نیز با سکانداری مهندس شریفی و تیم مدیریت کاردان و بازارشناس و البته پرسنل سخت کوش مجموعه ، بودجه پیش بینی شده محقق شود .

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سیمان فارس نو (سهامی عام) مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۷ در محل مجموعه فرهنگي ورزشي تلاش تشکیل گردید.
در این مجمع که با حضور ۶۱/۷۹ درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی، اعضای هیات¬مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع بر عهده آقای طالبی بود که جنابان مهندس قادری و مهندس حساس در مقام نظار اول و دوم و آقای خنده رویان به‌عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
در ادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیت‌های صورت¬پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع-نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورت‌های مالی , تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ وتقسیم سود ۵۰۵۵ ریالی به کار خود پایان دادند.


پیام هیات¬مدیره
موجب افتخار است که گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت سیمان فارس نو را خدمت شما سهامداران محترم تقدیم نمائیم.
سالی که گذشت سالی پرفرازونشیب برای فعالیت‌های اقتصادی بود. در این سال شاهد نوسان قیمت ارز و طلا، نوسانات شاخص بورس اوراق بهادار و جنب و جوش نسبی در بازار سرمایه بودیم. در سال ۱۴۰۰ با توجه به افزایش نرخ مسکن، افزایش قیمت فولاد، قطع سوخت (گاز) کارخانجات و کمبود برق در تابستان و کمتر از زمستان که منجر به کاهش تولید گردیده تقاضای سیمان نسبت به سال قبل افزایش یافت. لذا شرکت سیمان فارس نو با توجه به بازار داخلی و صادراتی، علاوه بر فروش کل تولید سال ۱۴۰۰ مقدار ۶۹/۴۳۹ تن از موجودی اول دوره کلینکر را نیز مصرف نمود. سیمان فارس نو سال ۱۴۰۰ را هم با کارنامه ای رضایتبخش پشت سر گذاشت و همچنان آماده است با دریافت رهنمدهای سودمند کماکان در خدمت شما سهامداران عزیز باشد.
هیات¬مدیره و کارکنان سپاس خود را از سهامداران محترم که همواره در کنار و حامی شرکت بوده‌اند ابراز و به‌منظور روشن ساختن وضعیت عمومی شرکت موارد قابل‌توجه را در ادامه به اطلاع می‌رساند.
امید است مجموعه اطلاعات فراهم‌شده نیازهای اطلاعاتی سهامداران را برآورده و درک روشنی از وضعیت شرکت سیمان فارس نو ارائه دهد.


طرح های توسعه و برنامه اینده شرکت
پروژه های تعریف شده شرکت سیمان فارس نو به شرح زیر می باشد:
– ارتقاء سیستم فیلتراسیون کوره
قابل ذکر است انجام پروژه مذکور در دست بررسی می باشد.
برنامه ها و چشم انداز شركت در سال ۱۴۰۱
شرکت در سال ۱۴۰۱، تولید۱/۱۰۰/۰۰۰ تن ۱/۰۷۶/۰۰۰ تن سیمان تولید خواهد کرد.۱/۰۳۲/۰۰۰ تن سیمان در بازار داخلی و ۴۵/۰۰۰ تن سیمان صادراتی و ۶۰/۰۰۰ تن کلینکر را در بازارهای صادراتی به فروش خواهد رساند.
با توجه به افزايش هزينه ها در سال طي شده و سال پيش رو، مديريت مصرف انرژي و مديريت هزينه با جديت پیگیری خواهند شد.
تكميل پروژه هاي استراتژيك برنامه ريزي شده ، به روزرساني استراتژي هاي منتخب، تمديد و ارتقاء گواهينامه ها و استانداردها، راه اندازي سيستم مهندسي ارزش، راه اندازي نظام مديريت ريسك، توسعه سيستم هاي كامپيوتري و مخابراتي، ادامه تامين قطعات يدكي لازم و … ساير برنامه هائي هستند كه در دستور كار شركت براي سال ۱۴۰۱ پيش بيني شده اند.

جايگاه شركت در صنعت
فروش صنعت سيمان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۱۰ درصد كاهش يافته است. سيمان فارس نو در دوره مذکور با كاهش مقدار فروش سيمان صادراتی روبرو گردید لیکن، با مدیریت نرخ فروش ارز به نحو مطلوب عمل نموده است. شركت كه در سال ۱۳۸۴ به بهره برداري رسيده، از تكنولوژي مناسب و كاركنان جوان و با تجربه استفاده مي كند.
در ساليان گذشته فارس نو در ميان توليدكنندگان سيمان هميشه در رده هاي بالاي كاركرد نسبت به ظرفيت بوده و با توجه به اينكه يكي از معدود توليدكنندگان سيمان تيپ ۱-۵۲۵ )عالي ترين درجه كيفي( بوده، برند شرکت در بازارهای داخلی و صادراتی بسیار خوشنام می باشد.


مهمترین تحولات صنعت سیمان در سال ۱۴۰۰
در سال ۱۴۰۰ صنعت سیمان کاهش ۱۰ درصدی در مقدار تولید سیمان را نسبت به سال قبل تجربه کرد و مقدار تولید سیمان کل کشور به حدود ۶۱ میلیون تن رسید. در این سال تورم، هزینه های شرکت های سیمانی را افزایش داد و بخش بزرگی از سود متعارف صنعت را به کام خود کشید، از طرفی در سال ۱۴۰۰ نرخ فروش محصولات نسبت به سال قبل افزایش یافته، لیکن هنوز با نرخ واقعی آن فاصله بسیار دارد در حال حاضر سیمان نسبت به سایر مصالح ساختمانی برای مصرف کنندگان قیمت مناسب تری دارد و تا حدی جایگزین سایر مصالح (به خصوص فولاد و آجر) شده است . با توجه به افزایش نرخ فولاد پیش بینی می گردد استفاده از سازه های بتنی بیش از سازه های فولادی در ساخت مسکن مورد توجه قرار گیرد که این موضوع باعث افزایش مصرف داخلی سیمان خواهد شد.

عملكرد فارس نو
شركت در سال ۱۴۰۰ مقدار۱/۱۱۴/۵۰۰ تن كلينكر و ۱/۵۰۲/۰۵۵ تن سيمان توليد كرد كه نسبت به عملكرد سال گذشته افزايش۵% در توليد كلينكر و ۵% كاهش در توليد سيمان را نشان مي دهد.قابل ذکر است کاهش تولید سیمان بدلیل کمبود برق در فصل تابستان و زمستان بوده است.

فروش محصولات
مجموع فروش شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ مبلغ ۵/۳۷۵/۱۰۰ میلیون ریال می باشد که نسبت به سال مالی قبل ۴۵% افزایش را نشان می دهد.
با توجه به خوشنامی برند شرکت در داخل و خارج از کشور پیش بینی گردید که همانند سال های قبل فروش طبق برنامه پیش بینی شده در بودجه انجام گرد.

تطابق راهبردی با روندهای اصلی شرکت
راهبردهای شرکت سیمان فارس نو در سال مالی ۱۴۰۰ ، تولید ایمن و پایدار و توسعه دانش محور می باشد. در همین راستا عملکرد تولید در سال ۱۴۰۰ حاکی از تحقق بیش از ۱۰۰% برنامه تولید می باشد.