سیمان ساوه؛ پیشقراول صنعت سیمان در تولید، فروش و سودآوری و صادرات
سیمان ساوه؛ پیشقراول صنعت سیمان در تولید، فروش و سودآوری و صادرات

مهندس مهدی فقیهی با تبیین اینکه ظرفیت عملی کارخانه شرکت سیمان ساوه تولید ۲۶۸٫۳۵۰ تن سیمان سفید می باشد تصریح کرد با تمهیدات صورت پذیرفته در سال ۱۴۰۱ موفق به تولید ۳۰۰٫۵۱۱ تن این محصول شدیم که این آمار درخشان در حوزه های تولید سیمان خاکستری و سیمان های پوزولانی و در تحویل و فروش […]

مهندس مهدی فقیهی با تبیین اینکه ظرفیت عملی کارخانه شرکت سیمان ساوه تولید ۲۶۸٫۳۵۰ تن سیمان سفید می باشد تصریح کرد با تمهیدات صورت پذیرفته در سال ۱۴۰۱ موفق به تولید ۳۰۰٫۵۱۱ تن این محصول شدیم که این آمار درخشان در حوزه های تولید سیمان خاکستری و سیمان های پوزولانی و در تحویل و فروش نیز برقرار بوده و مفتخرم تاکید کنم با مجاهدت پرسنل خدوم خود، حمایت همه جانبه سهامداران عمده و مساعدت هیات مدیره نائل به عملکردی فراتر از تمام پیش بینی ها گردیده ایم.

سیمان ساوه با سکانداری مهندس مهدی فقیهی که از برجسته ترین و خوشفکرترین مدیران صنعت کشور عزیزمان می باشد توانست فروش ۱۱٫۳۵۱٫۱۵۹ میلیاردی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰٫۱۲٫۲۹ خود را به مبلغ ۳۱٫۱۵۷٫۳۴۳ میلیارد در سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ ارتقاء داده و سود عملیاتی خود را از مبلغ ۵٫۳۹۰٫۷۰۸ میلیاردی سال مالی گذشته به مبلغ ۱۰٫۸۶۶٫۴۸۱ میلیارد در سال مالی مورد گزارش رشد دهد و ماحصل شرکت موفق گردید در عملکردی چشم نواز سود خالص خود را با رشدی بیش از ۱۰۰ درصد از مبلغ ۵٫۱۰۶٫۶۶۶ میلیاردی سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۱۰٫۲۹۴٫۶۷۸ میلیارد در سال ۱۴۰۱ افزایش دهد که برای این عملکرد درخشان بایست به این تیم مدیریت کاردان و پرسنل متعهد و متخصص مجموعه خدا قوت و دست مریزاد گفت و به احترامشان کلاه از سر برداشت و تعظیم کرد.

کمتر در صنعت سیمان از بدو تاسیس تاکنون سه عامل مثبت جهت تعالی در کنار هم بوده است ولی بحمداله امروزه در قاراقوزای، لوستری درخشان در شب بیابان می درخشد که سه عامل اصلی یعنی مواد کانی موردنیاز، مدیریت توانمند و مشتری مداری را درچنته خود دارد و شکستن رکورد تولید و کسب سود ۱۵۸۳۸ هزار ریالی به ازای هر سهم  که آنهم رکوردی در طول حیات در«ساوه» می باشد نشان از آن دارد که هم خبر همگون است و این مثلث موفقیت با درایت سکانداران به خوبی در کنار هم تجلی یافته است. در چند دهه حیات خبری هیچگاه نمک شرکتی را نچشیده و زآن عمل اسب قلم نچرخاندم لکن هر جا که به عینه دیدم سرداران اقتصادی با تمام اعتبار خود برای تعالی مجموعه ای کمر همت بسته اند نتوانسته ام این مجاهدت را به تحریر نکشم.

سال پیش روزی در خنکای پائیز هوای دشت و دمن در مرز جغرافیای املاک زادگاهم – حوالی ساوه- به سرم زد و در گوشه جنوبی کاروانسرای، به بنای سیمان همان که لوستر خواندمش رسیدم. طلب آب از نگهبان کردم که با خوشرویی لب تشنه ام را سیراب کرد و لختی بعد خجل گشتم از حرمت نهی مهندس فقیهی مردی از تبار نیکان که حرمت موی سپید و شش دهه روزنامه نگاری ام را نگه داشت و نشان داد که مدیران صف و خدوم باور راستین دارند به نون والقلم و مایسطرون. بله، پس از رفع تشنگی، مدیرعامل با خبر شده از حضورم، مرا به دفتر خویش دعوت نمود. اتاقی ساده در کنار کارگاهی پر از جنب و جوش و در ادامه تعارف به صرف ناهار ساده ای که آن روز می داشت و باز هم خجالت نصیب منی که مهندس فقیهی سهم خود از غذا را نیمه کرد و تعارف حق سفره که این تعارف در فرهنگ ما از جایگاه والایی برخوردار است. بنا به وظیفه شغلیم دریافتم همین غذای کلیه پرسنل شرکت است و آنچه مهندسین، تکنسین ها و کارکنان میل می کنند مدیرعامل هم آن را تناول می کند. این خاطره در من جا ماند و لطف حاج مهدی فقیهی مدیرعامل فرهیخته و آن سفره برای من نشانی شد از سرداری در جنگ اقتصادی که در کنار سربازان این جنگ و چه بسا جلوتر از آنها برای عزت ایران آزاد و آباد از جان، مال، وقت و آبروی خویش خرج می کنند و بی هیچ منتی در هر سنگری، سعادت برای آن مجموعه و مردم شریف ایران خواستار هستند.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سیمان ساوه (سهامی‌ عام) در تاریخ ۱۴۰۲٫۰۲٫۳۰ در محل سالن اجتماعات شرکت بازرسي کالاي تجاري (IGI)تشکیل شد.

در این مجمع که با حضور ۸۷٫۷۴ درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای مهدي طالبي بود، که خانم  سعيده النچري و  خانم  ژيلا سماواتي در مقام نظار اول و دوم و آقای مسعود زهره بنديان به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۱۵٫۰۰۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

آخرین اعضای هیئت مدیره درسال مالی مورد گزارش به‌شرح ذیل بوده است :

سيمان فارس و خوزستان مهدي فقيهي نایب رئیس هیئت مدیره موظف- اصلی
سرمايه گذاري سيمان تأمين مهدي طالبي رئیس هیئت مدیره غیر موظف- اصلی
گروه مديريت سرمايه گذاري اميد غزاله تيما عضو هیئت مدیره غیر موظف- اصلی
سيمان ابيک مقصود پورابولي عضو هیئت مدیره غیرموظف- اصلی
صبا انرژي جهان گستر اميرعلي حقي نژاد عضو هیئت مدیره غیرموظف- اصلی

مهندس مهدی فقیهی در ابتدای گزارش مبسوط خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران شرکت افزود: تولید و تحویل شرکت در بخش سیمان سفید حدود ۲۰ درصد و در بخش خاکستری ۳ درصد از تولید و تحویل کل کشور بوده و در سیمان سفید ((شرکت سیمان ساوه)) برند اول کشور می‌باشد.

مدیرعامل«ساوه» در ادامه با تبیین اینکه نسبت تحویل به ظرفیت سیمان در کل کشور و در بین کارخانجات ۷۲ درصد می باشد اضافه کرد: مفتخرم اعلام داردم که این آمار در سیمان ساوه ۸۸ درصد بوده و «ساوه» با تولید سیمان های متنوع و با کیفیت سهمی بسیار خوب را از بازارهای داخلی و خارجی به خود اختصاص داده است و انتخاب اول بسیاری از مشتریان و پیمانکاران در پروژه های کوچک و بزرگ می باشد.

سکاندار شرکت در ادامه گزارش خود با اعلام اینکه در سال مالی گذشته فراتر از بودجه در تولید و تحویل فروش و صادرات توانستیم رکوردهای مجموعه را بشکنیم تصریح کرد: این عملکرد درخشان با مجاهدت پرسنل، بازاریابی مناسب و اعمال راهبردهای مدون مدیریتی حاصل شده است. وی با تصریح اینکه در سال ۱۴۰۱ مشکلات متعددی منجمله، تداوم تحریم های بین المللی ، نوسانات نرخ ارز، دامپینگ رقباء، دشواریهای صادرات، قوانین متعارض، افزایش هزینه های تولید، قطع برق و گاز، رشد فراوان هزینه های حمل و نقل و … صنعت سیمان را با معضل رو برو ساخت و چالش اصلی برای تولیدکنندگان صنعت سیمان ایجاد کرد از اتخاذ سیاستهای مدبرانه در مجموعه سیمان ساوه جهت رشد تولید، افزایش فروش، ارتقاء سودآوری و ارزش آفرینی خبر داد و تاکید کرد این راهبردها و سیاستها جهت انتفاع حداکثری ذینفعان در سال ۱۴۰۲ استمرار خواهد یافت.

مهندس فقیهی در فرازی دیگر از گزارش خود؛ تحلیل رفتار رقبا در بازار و مناطق توزیع با رعایت مصوبات اعلامی از سوی بورس کالا، بررسی و کارشناسی رفتار فروش کارخانجات تولیدی و متقاضیان سیمان، اصلاح به موقع سیاستهای فروش به صورت هفتگی بر اساس شرایط فروش اعلامی از سوی بورس کالا، فروش به متقاضیان واقعی سیمان از طریق تالار فیزیکی بورس کالا و مصرف کنندگان نهایی از طریق تالار گواهی سپرده کالایی را جزو سیاستها و برنامه های شرکت سیمان ساوه در بخش فروش برشمرد و تاکید کرد با تمام توان به دنبال این هستیم که براساس کشش در بازار و پیش بینی های صورت رفته تا ۴۰ درصد ظرفیت تولیدی خود را به تحویل سیمان های پاکتی تحویل دهیم.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت همچنین بررسی بازارهای صادراتی جدید جهت افزایش صادرات کلینکر و سیمان تولیدی، حفظ بازار سیمان کشورهای حاشیه خلیج فارس، افزایش سهم بازار در کشورهای عراق – قزاقستان – روسیه و عمان، فروش کلینکر سفید به کشورهای حاشیه خلیج فارس (منجمله کشور کویت) را ازاهم رویکردهای مدنظر شرکت در  حوزه فروش خارجی اعلام کرد و افزود: تلاش در جهت افزایش راندمان تولید ساعتی سنگ شکن آسیاب مواد، کوره و آسیاب سیمان، شناسایی افزودنیهای مناسب در راستای کاهش کلینکر فاکتور، تشکیل مستمر کار گروه بهای تمام شده با حضور کارشناسان فنی و مالی، برنامه ریزی مناسب و تسریع در پروسه خرید مواد اولیه و قطعات یدکی جهت مقابله با رشد عفونی قیمتها، بررسی مستمر آنالیز مواد و اهتمام در بکارگیری ترکیب مناسب مواد (مدیریت پایل) با کمترین بهای تمام شده و کاهش کلینکر فاکتور، خرید برق از بورس انرژی با کمترین قیمت و برنامه ریزی تولید جهت استفاده حداکثری از حامل های انرژی جزو رئوس برنامه های ما جهت کاهش هزینه ها می باشد.

مهندس فقیهی در فرازی دیگر از گزارش مبسوط خود همسویی پروژه های تدوین شده با راهبردهای ملی و هلدینگ های بالاست بویژه در راستای کاهش مصرف انرژی و آب و ارتقاء بهره وری، ضمن حفظ و ارتقاء منافع سهامداران، تعامل و جلب اعتماد هر چه بیشتر هلدینگ های بالادست در حوزه فنی و مدیریتی به منظور تسریع در اخذ مجوز شروع پروژه های آماده استارت، تلاش برای تامین مالی حتی الامکان پروژه ها از محل اخذ تسهیلات و مولدسازی دارائی های راکد و کم بازده، انجام مرحله به مرحله پروژه های تدوین شده به منظور کنترل شیب منحنی جریان نقدینگی پروژه ها با توجه به سیاست های تاکیدی، استفاده حداکثری از توان بالقوه نیروهای مجرب فنی در اختیار شرکت برای اجرای پروژه های تدوین شده به جای برون سپاری یک جای پروژه های مزبوررا جزو پروژه های مهم شرکت برشمرد.

سکاندار «ساوه» در بخش دیگری از گزارش خود پیرامون اقدامات شرکت در حوزه فعالیت های نوآورانه و دانش بنیان نیز خاطرنشان کرد: طراحی چرخ دنده کمربندی و پینیون آسیاب سیمان سفید به سبک تامین کنندگان مطرح اروپایی و سفارش گذاری ساخت آنها، در دستور کار قرار گرفتن امکان سنجی فنی و اقتصادی طرح تبدیل کلینکر کولرهای غرقابی کارخانه سیمان سفید به کولرهای دوار دو پارچه با صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف انرژی و آب، در دستور کار قرار گرفتن تهیه طرح مطالعات امکان سنجی و توجیه اقتصادی طرح انتقال مواد از معدن به کارخانه سیمان خاکستری با استفاده از نوار نقاله به جای حمل کامیونی فعلی، در دستور کار قرار گرفتن امکان سنجی فنی و اقتصادی تولید برق به روش CHP با تبدیل انرژی بازیافتی از گازهای داغ خروجی از کلینکر کولر و گازهای داغ مازاد خروجی از پری هیتر با استفاده از سیال سیکلو پنتان از برنامه های جدی ما جهت بهره بردن از مواهب حرکت های نوآورانه و اهتمام به موضوع دانش بنیان می باشد.

مهندس فقیهی در بخش پایانی گزارش خود فروش کلینکر به سیمان زنجان، خرید پاکت سیمان، خرید لوازم و قطعات مورد نیاز،انجام آزمایشات نمونه سیمان و آجر، خرید خدمات حمل مواد اولیه از معادن را نیز جزء پروژه هایی نام برد که در راستای هم افزایی و انسجام بخشی بین شرکت های گروه و حفظ حداکثری حقوق صاحبان سهام این شرکت صورت گرفته است و تاکید کرد در سال ۱۴۰۲ نیز اقدامات دیگری جهت حفظ حداکثری صاحبان سهام و کسب بیشترین عایدی برای سهامداران و ذینفعان صورت خواهد پذیرفت.

مهم‌ترین نکات مطرح شده

  • شرکت از سال ۱۴۰۱ تولید سیمان پوزولانی را شروع کرده و در سال گذشته به تولید ۲۱درصدی سیمان پوزولانی رسیده است. یکی از برنامه‌های ویژه شرکت در سال ۱۴۰۲ این است که تا پایان سال به ۴۰درصد تولید سیمان پوزولانی برسد و بتواند در صادرات از آن اسفاده کند.
  • روسیه، قزاقستان و ازبکستان بازارهای صادراتی شرکت هستند که در سال گذشته، سیمان سفید به آنها صادر شد. شرکت در حال رایزنی برای حضور بیشتر محصولات خود در بازار هند است.
  • در سال مالی مورد گزارش، ۳۰۰هزار و ۵۱۱ تن کلینکر سفید و بیش از ۱۰۰درصد کلینکر  خاکستری تولید شد.
  • عمده پروژه‌های ساوه در سال ۱۴۰۲ تأمین و توسعه خط آسیاب سیمان سفید و احداث نیروگاه حرارتی و خورشیدی است.
  • بخش اعظم فروش سیمان خاکستری به استان تهران به صورت فله است.
  • افزایش و کاهش سطح تقاضا در تهران به پیشرفت پروژه‌های عمرانی بستگی دارد.
  • برای سال ۱۴۰۲ برنامه صادرات ۴۰۰هزار تنی کلینکر در دستور کار است و تا روز گذشته، ۷۰هزار تن صادرات انجام شد.
  • درخصوص نرخ برق، قراردادهای دو جانبه‌ای که با نیروگاه‌ها داریم، دستخوش تغییرات می‌شوند. البته چندان قابل ملاحظه نیست و در سال گذشته، ۷۱۶ ریال به ازای هر کیلووات بود و هنوز برای امسال نرخ جدیدی اعلام نشده است و احتمالا از ۷۱ تومان به ۱۰۰ تومان برسد.
  • حاشیه سود صادرات کلینکر معادل سیمان فله است.
  • بازار صادراتی سیمان محدودتر و سخت‌تر از کلینکر است.
  • فعلا برنامه افزایش سرمایه در دستور کار نیست.
  • دریافت مازوت از شازند اراک ۶۰ الی ۶۵درصد، ۴ تا ۵درصد از ماهشهر و مابقی از شهرری دریافت می‌شود که هزینه حمل از شازند اراک ۲۷۰ بوده است.
  • هزینه حمل کلینکر به بندر امام ۳۴۰هزار تومان بوده است و کلینکر به کویت و هند صادر می‌شود.
  • میزان کلینکر فکتور خاکستری ۹۰درصد و کلینکر فکتوری سفید ۸۵ تا ۸۷درصد بوده است.

استقبال پر شور و پرشمار سهامداران، برگزاری مجمع در نهایت نظم و میزبانی شایسته از ذینفعان، گزارش جامع مهندس فقیهی پیرامون دستاوردها و توفیقات متعدد شرکت در سال مالی مورد گزارش، تبیین برنامه های مورد حمایت تیم مدیریت ارشد جهت توسعه و تعالی عملکرد شرکت برای سال مالی آتی، تایید حسابهای شفاف و کلین جناب مسعود زهره بندیان معاون مالی مجرب و تیم مالی پاکدست شرکت توسط بازرس قانونی، پاسخگویی دقیق و مستند به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط، تقدیر ویژه ریاست مجمع و نمایندگان سهامداران عمده از عملکرد فوق العاده مهندس فقیهی و پرسنل متعهد و متخصص شرکت در جهت کسب رکوردهای متعدد و افتخار آفرینی، کسب عملکردی فراتر از بودجه که حاکی از فعالیت شرکت در یک مسیر هدفمند با مدیریتی کاردان می باشد و در نتیجه سود چشمگیری را برای ذینفعان ارمغان آورده است، تشویق چندباره تیم مدیریتی شرکت توسط ذینفعان بخاطر عملکرد درخشان و فراتر از پیش بینی های صورت پذیرفته در تولید- فروش – سودآوری و صادرات، تاکید مدیرعامل مبنی بر کسب سود خالص بیش از یک همتی در سال ۱۴۰۱ با مجاهدت ستودنی کلیه پرسنل، افزایش حاشیه سود عملیاتی از ۴۷ به ۵۱ درصد طی سال مالی مورد گزارش، اعلام صادرات کلینکر به کشورهای کویت و هندوستان و صادرات سیمان به کشورهای عراق- روسیه- قزاقستان، تبیین افزایش تولید در ساوه علیرغم تمام معضلات و مشکلات مرتبط با صنعت در سال سخت اقتصادی ۱۴۰۱ که توام با قطعی برق و گاز- مازاد عرضه- دامپینگ رقباء- تداوم تحریم های بین المللی و… بوده است، برگزاری مجمع فوق العاده جهت انطباق اساسنامه شرکت با اساسنامه مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار، نهایت همکاری کلیه ارکان شرکت با اصحاب رسانه و تعامل ستودنی و صمیمانه جناب کیانسری «مدیر کاردان و کاربلد روابط عمومی» با خبرنگاران جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود.

مرور کلی بر عملکرد شرکت

اولین پیش بینی سود هر سهم برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۰٫۱۹۵ ريال بوده است که به موجب بودجه تعديلی به مبلغ ۳٫۶۲۵  ريال به ازای هر سهم افزايش يافته است . در سال ۱۴۰۱ نیزنسبت به سال قبل، شرايط رونق اقتصادی بر کشور حاکم بود، لکن با توجه به مديريت عرضه سیمان در سطح کشور و همچنین مديريت هزينه ها و کاهش بهای تمام شده سیمان تولیدی، سود شرکت نسبت به سال قبل بهبود قابل توجهی داشته است ، به نحوی که سود واقعی هر سهم به رقم ۱۵٫۸۳۸ ريال محقق شده است. سود واقعی محقق شده مذکور نسبت به سال گذشته ، و بودجه اصلاحی به ترتیب به میزان ۱۰۱ درصد ، و ۱۵ درصد افزايش يافته است .

دستاورد‌های شرکت در سال مالی مورد گزارش

  • صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی و آب.
  • کاهش کلینکر فاکتور ضمن رعایت الزامات استاندارد.
  • ثبت رکورد کمترین قیمت تمام شده بین شرکت‌های تابعة هلدینگ.
  • تأمین مواد اولیة مورد نیاز تولید، از نزدیکترین معادن منطقه.
  • فعال سازی معدن مارن کوشکک جهت تولید سیمان تیپ یک و سیمان لوآلکالی.
  • بهره برداری از معدن سنگ گچ آقدره متعلق به کارخانه برای اولین بار که با کیفیت و سفیدی مطلوب برای کارخانه سیمان سفید.
  • افزایش ظرفیت عملی بیش از ۳۵ درصدی سنگ شکن کارخانة سیمان خاکستری.
  • حذف سنگ سیلیس از مواد اولیة کارخانة سیمان خاکستری و در نتیجه افزایش تناژ کوره‌ها و کاهش فرسایش زره‌های غلطک‌ها و سینی آسیاب‌های مواد به یک هشتم قبل.
  • افزایش دور کوره‌ها به بیش از ۳.۵ دور در دقیقه برای اولین بار در کارخانة سیمان خاکستری.
  • تولید کلینکر بالاتر از ظرفیت اسمی در کارخانة خاکستری و بالاتر از ظرفیت عملی قبلی در کارخانة سیمان سفید.
  • افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی راندمان تولید آسیاب سیمان سفید با اصلاح فرآیند تولید مربوطه.

برنامه هاي آینده شرکت

الف) گسترش بازارهاي فروش محصولات:

شرکت سیمان ساوه مصمم است با استفاده از هرگونه تمهیدات مدیریتی، ضمن حفظ بازار فروش فعلی و در صورت امکان گسترش بازارهاي صادراتی ، نسبت به حفظ سهم سود سهامداران اقدام نماید . در این رابطه و در بودجه سال ۱۴۰۲ ، فروش مقدار ۱٫۸۰۰٫۰۰۰ تن سیمان خاکستري و همچنین ۲۲۰٫۰۰۰ تن سیمان سفید جهت فروش داخلی و نیز مقدار ۶۰٫۰۰۰  تن سیمان سفید و ۱۰٫۰۰۰ تن کلینکر سفید صادراتی و ۴۰۰٫۰۰۰ تن کلینکر خاکستری جهت صادرات پیش بینی شده است.

ب) تولید محصولات:

تولید مقدار ۲٫۱۶۰٫۰۰۰ تن کلینکر خاکستري و مقدار ۲۹۰٫۰۰۰ تن کلینکر سفید پیش بینی شده است . همچنین تولید مقدار ۱٫۸۰۰٫۰۰۰  تن سیمان خاکستري و ۲۸۰٫۰۰۰  تن سیمان سفید در بودجه سال  ۱۴۰۲ لحاظ گردیده است.

ج) شیوه هاي تأمین مالی:

تأمین مالی عمدتاً از محل فروش محصولات شرکت تأمین خواهد شد .

گواهینامه ها ، استاندارها و تقدیرنامه ها :

  • داراي گواهینامه استاندارد سیمان تیپ ۲ ، تیپ ۳۲۵-۱، تیپ ۴۲۵-۱، پوزولانی و سیمان تیپ ۱ سفید از موسسه استاندارد
  • داراي گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه IMS از شرکت TUVNORDآلمان که شامل استانداردهاي:

سیستم مدیریت کیفیت  ۲۰۰۸، ISO9001 سیستم مدیریت محیط زیست ۲۰۰۴ ISO 14001

سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ۲۰۰۷ OHSAS 18001  و سیستم مدیریت انرژي . ISO 50001

  • داراي گواهینامه CERTIFICATE OF CONFORMITY-CE از شرکت MPA (مجوزصادرات به اروپا)
  • اخذ تقدیرنامه صادرکننده نمونه درسال هاي ۱۳۸۶و ۱۳۸۳، ۱۳۸۰، ۱۳۷۸، ۱۳۷۵٫
  • اخذ تقدیرنامه بعنوان صادرکننده نمونه ازکارگروه توسعه صادرات استان مرکزي.
  • اخذ گواهینامه صنعت سبز ۱۳۹۹ از سازمان حفاظت محیط زیست استان مرکزی.
  • دریافت لوح سپاس از موسسه استاندارد وتحقیقات صنعتی ایران.
  • اخذ تندیس بالاترین کیفیت سیمان تولیدي در واحدهاي سفید و خاکستري در سال ۹۰ از سازمان ملی استاندارد ایران .
  • اخذ لوح سپاس از انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص کیفیت مطلوب و یکنواختی سیمانهاي تولیدي در واحد برگزیده استاندارد مصالح ساختمانی از اداره کل استاندارد استان تهران.
  • اخذ لوح تقدیر واحد صنعتی نمونه استان مرکزي.
  • گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار از اداره کل استاندارد استان مرکزي.
  • واحد برگزیده صنعت سبز در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵، ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و صنعت سبز استانی سال ۱۳۹۸

همچنین این شرکت در حال پیاده سازي وکسب گواهینامه سیستم HSE-MS  و مدیریت آزمایشگاه مرجع  ISO 17025می باشد.