سود سهامداران خرد تا دو هفته پرداخت می شود
سود سهامداران خرد تا دو هفته پرداخت می شود

مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه دماوند از پرداخت سود سهامداران خرد حداکثر ظرف دو هفته آینده خبر داد. به گزارش اقتصاد و بیمه، میثم فدایی مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه دماوند در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام با ارائه گزارش عملکرد این شرکت اظهار داشت: تمام تلاش تیم اجرایی شرکت بر این است که شاخص‌های عملکردی شرکت در بهترین […]

مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه دماوند از پرداخت سود سهامداران خرد حداکثر ظرف دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش اقتصاد و بیمه، میثم فدایی مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه دماوند در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام با ارائه گزارش عملکرد این شرکت اظهار داشت:

تمام تلاش تیم اجرایی شرکت بر این است که شاخص‌های عملکردی شرکت در بهترین وضعیت ممکن برای سهامداران باشد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا اواسط دی ماه افزایش سرمایه شرکت ثبت شود و در یک سال گذشته مالی شرکت رشد ۸۳ درصدی در سود هم سهم را کسب کردیم.

مدیرعامل تماوند خاطرنشان کرد: به دلیل سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی و افزایش نرخ بهره بانکی و بین بانکی، صنعت تامین سرمایه دچار مشکل در نرخ جذب سرمایه شده است و حجم تامین مالی به نسبت کمتر شده است.

میثم فدایی افزود: باید توجه داشت که یک شرکت تامین سرمایه برای رسیدن به بلوغ کافی باید ۴ سال فعالیت داشته باشد ولی تامین سرمایه دماوند با دو سال فعالیت و با همت تیم اجرایی و هیات مدیره توانسته کارنامه درخشانی از خود به نمایش بگذارد.

مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه دماوند تأکید کرد: یکی از سیاست‌های ما در تامین سرمایه دماوند داشتن تنوع درآمدی هست که اگر یک مسیر درآمدی به مشکل خورد مشکلی در سودآوری نداشته باشیم.

وی گفت: برخی تامین سرمایه‌ها در سال جاری دچار سود منفی شده‌اند ولی ما در تأمین سرمایه دماوند به همت هیأت‌مدیره مجموعه سعی کردیم درآمدهای مجموعه را به نحوی مدیریت کنیم که در سال‌های مختلف دچار چالش نشویم.

میثم فدایی تصریح کرد: چون سرمایه ما به نسبت بقیه تامین سرمایه‌ها عدد پایینی است و بخش اعظمی از این سرمایه به ساختمان شرکت اختصاص یافته است، تامین سرمایه دماوند هر سرمایه، سود و درآمدی که ایجاد می‌کند مربوط به فعالیت‌های عملیاتی شرکت می‌شود.

مدیرعامل تماوند اذعان داشت: ارزش سهام شرکت تأمین سرمایه دماوند در سال جاری رشد ۳۴ درصدی داشته، در حالی که شاخص کل صنعت رشد ۵ درصدی داشت و حتی برخی شرکت‌های تامین سرمایه دچار بازدهی منفی شده‌اند.

وی ادامه داد: این اتفاق در حالی رخ داده که بازارگردان شرکت تلاش کرده تا سهم دچار حباب قیمتی نیز نشود.

میثم فدایی تصریح کرد: در تامین سرمایه دماوند سهم اصلی درآمدها مربوط به فعالیت‌های اصلی و انتشار اوراق بوده که مربوط به فعالیت‌های اصلی شرکت است. ما در شاخص ROE رتبه یک کشور را به خود اختصاص دادیم و در شاخص ROA رتبه دوم کشور برای تامین سرمایه دماوند اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: سرمایه اولیه شرکت تأمین سرمایه دماوند ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که به ۷۰۰ میلیارد رسیده و در حال افزایش به ۱۴۰۰ میلیارد است که در ادامه فعالیت‌های مربوط به افزایش سرمایه صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه دماوند گفت: تا شهریور ماه سال جاری رتبه دوم شرکت‌های تامین سرمایه را به خود اختصاص دادیم که در حال حاضر هم در همین رتبه قرار داریم و تلاش می‌کنیم با انتشاری که امروز خواهیم داشت به رتبه یکم برسیم.

میثم فدایی تاکید کرد: در بین اوراق تحت بازارگردانی رتبه چهارم به تامین سرمایه دماوند اختصاص یافته که امسال قطعاً افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: برای اولین بار انتشار اوراق مرابحه سهام را داشتیم و امروز برای دومین بار این ابتکار شرکت تامین سرمایه دماوند رخ خواهد داد.

میثم فدایی مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه دماوند گفت: نسبت انتشار اوراق در مجمع سال گذشته به صورت ۸۰ به ۲۰ درصد برای سهامداران عمده شرکت بود که در مجمع امسال این درصد به ۵۰ کاهش یافته که این موضوع نشان می‌دهد که تامین سرمایه دماوند در سال گذشته خدمات بیشتری به بخش‌های خارج از سهامداران عمده نیز ارائه داده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از بزرگترین بازیگران آپشن‌های بازار سرمایه، شرکت تامین سرمایه دماوند است، گفت: در صندوق های بازارگردانی رتبه هفتم را در اختیار داریم. از ماه آینده کمپین بازاریابی ماهانه ما آغاز خواهد شد که سامانه اورنگ به «سامانه قله» تغییر نام داد و ما معتقدیم همانطور که شرکت و سهامداران باید در قله باشند، معتقدیم این سیستم بازاریابی ما هم باید در قله باشد.

مدیرعامل تماوند درباره تقسیم سود شرکت نیز گفت: پیشنهاد هیات مدیره برای تقسیم سود ۷۱۴ ریال به ازای هر سهم است که ۸۳ درصد از سود را شامل می‌شود. سود سهامداران خرد حداکثر تا دو هفته آینده و سایر سهامداران در دو ماه و نیم آینده واریز خواهد شد.