زرین معدن آسیا و تداوم مسیر پیشرفت و توسعه
زرین معدن آسیا و تداوم مسیر پیشرفت و توسعه
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  زرين معدن آسيا (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۵ در محل مجموعه فرهنگي ورزشي تلاش - سالن تلاش برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۵۳/۰۲ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای سلیمی بود، که جنابان فرزان و جوادی در مقام نظار اول و دوم و آقای شهرام کدخدایی به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۴۲۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

در این مجمع مطرح شد:

مهندس کدخدایی در ابتدای گزارش خود با تشریح تاریخچه ای از شرکت پیرامون دستاوردهای  سال مالی مورد گزارش گفت : رشد ۱۲ درصدی در مقدار تولید داشتیم و پیش بینی میکنیم در سال ۱۴۰۱ رشد ۱۵ درصدی تولید داشته باشیم.

وی با تصریح اینکه درآمد سال گذشته  ۸۷ درصد افزایش یافته اضافه کرد :  امیدواریم با عملیاتی ساختن برنامه های مد نظر در سال جاری به ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد فروش برسیم.

مدیر برجسته و خوشفکر صنعت کشورمان در ادامه با اعلام اینکه شرکت زرین معدن آسیا در سهم بازار فروش کنسانترۀ روی رتبه سوم و در کنسانترۀ سرب رتبۀ چهارم را دارا می باشد افزود :. در شمش روی شرکت فرعی ما «فگستر» رتبۀ سوم و در خدمات کانه آرایی شرکت مادر، کیمیا، رتبۀ اول را دارا می باشد.

به گفته مهندس شهرام کدخدایی موجودی مواد و کالا عمدتاً خاک میباشد که در شرایط مختلف تولیدی گاهی انبار شده و به سرعت مصرف می شود و مقدار آن متغیر است

به گفته مشارلیه از طرفی خاک را مخاطرۀ خاصی تهدید نمی کند و لزومی به بیمۀ آن نیست.

مدیرعامل «زرین» در فرازی دیگر از گزارش خود خاطر نشان کرد که برای رعایت حداکثر صرفه و صلاح و فروش در بهترین موقعیت، بازار را رصد می کنیم تا رعایت حداکثری منافع سهامداران و ذینفعان حاصل شود .

مهندس کدخدایی  همچنین تاکید کرد که ذخیره مجموعه به صورت شمش انجام می شود که دشواری های ذخیره سازی کنسانتره را ندارد.

وی در پاسخ به سوال سهامداران پیرامون شرکت سیمین معدن البرز که  مربوط به معدن قزلجا است نیز اضافه کرد : بخشهای روباز معدن خاک کم عیاری داشت، اما در قسمتهای عمیق به خاک پرعیار و خوش رفتاری رسیدیم.

به گفته وی در راستای بهره وری بیشتر از معدن ،تونلهایی در این معدن حفر کردیم که ابعاد مناسب برای ورود لودر و برداشت خاک از عمق معدن دارد.

مهندس کدخدایی اضافه کرد : عیار حداقل ۹ درصدی و افزایش مقدار ذخیره داریم و بزودی از این معدن اخبار خوبی می رسد.

وی در مورد معدن مهدی آباد هم تصریح کرد که اگرچه هنوز کارهای ما کامل نشده و به ظرفیت مورد انتظار نرسیدیم، اما هم اکنون این معدن در حال تولید است و سه سال است که از این معدن خاک میگیریم.

سکاندار« زرین» افزود :  خاک معدن مهدی آباد دو قسمت دارد که یک بخش خاک سولفوره است که تفاوتی با سایر خاکها ندارد و یک قسمت آن خاک اکسیده کم عیار و با ناخالصیهای دشواری است که استخراج کنسانترۀ آن دشوارتر می باشد و ما بدلیل تکنولوژی برتر تنها شرکتی هستیم که از این خاک کنسانترۀ ۵۰ درصد تولید می کنیم.

به گفته وی تعداد از پروژه های معدنی مربوط به معادن زغال حرارتی است که برنامۀ استخراج معدن و احداث پروژۀ زغالشویی داریم.

مدیر ارشد شرکت همچنین تبیین داشت که حذف سهمیه بندی و عرضۀ خاک در بورس کالا بیشتر برای واحدهای کوچک دشواری ایجاد کرده و برای ما این تغییر نفع یا ضرر خاصی نداشته است و فقط شرایط پرداخت را تا حدی متفاوت کرده است.

مهندس کدخدایی در فرازی دیگر از گزارش خود با اشاره به اینکه خاک هر هفته در بورس کالا عرضه می شود و شرکت با توجه به تجربه و آنالیزهایی که از خاکها دارد در هر عرضه مشخصات و قیمت را بررسی و تصمیم گیری می کند افزود:  بر همین مبنا، ماههای اول سال خریدی نداشتیم و در چند هفتۀ اخیر خریدهای خوبی کرده ایم.

مدیر مدبر شرکت اظهار داشت که   اقدامات ما برای تأمین خاک از ترکیه نهایی شده و فقط فرآیند اداری برای واردات باقی مانده است، و به زودی واردات به منابع قبلی تأمین خاک یعنی معادن در اختیار و بورس کالا افزوده می شود.

مهندس کدخدایی در بخش پایانی گزارش خود به این نکته اشاره کرد که انتقال نماد از فرابورس به بورس و افزایش سرمایۀ ۵۰ درصدی از محل سود انباشته برای بهره مندی از معافیت مالیاتی در دستور کار مدیریت شرکت برای سال جاری قرار دارد .

رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، گزارش جامع مهندس شهرام کدخدایی مدیر برجسته و نامی صنعت کانی کشور، تایید حسابهای شفاف و پاک مدیریت مالی مجموعه آقای موسوی، پاسخگویی به سهامداران حاضر و ناظر حاضر و ناظر به صورت برخط، تعامل کلیه اركان شركت با اصحاب رسانه براي پوشش خبري و نهایت همکاری جنابان دکترسلیمی، مهندس کدخدایی و فرزان از نكات خواندني بود كه حيفمان آمد به رشته تحرير در نيايد.

 

پيام هيئت مديره :

سهامداران محترم ضمن عرض سلام و خير مقدم هيئت مديره شركت ، حضور كليه سهامداران محترم و نمايندگان آنها ، نماينده محترم حسابرس مستقل و بازرس قانوني شركت و همچنين نماينده محترم سازمان بورس و اوراق بهادار را در جلسه مجمع عمومي عادي ساليانه شركت زرين معدن آسيا (سهامي عام) گرامي ميداريم.

شكر گزاريم كه بار ديگر خداوند منان در سايه الطاف بي دريغش ، توفيق خدمتگزاري را به ما اعطا فرمود تا تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در راستاي توسعه صنعت و معدن و شكوفائي اقتصاد ايران عزيزمان ، با اتكاء به حمايتهاي شما سهامداران محترم گامهاي بزرگي را برداريم. معروض مي دارد شركت زرين معدن آسيا(سهامي عام) از سال ١٣٨٣ با هدف توليد كنسانتره روي و سرب فعاليت توليدي خود را آغاز نموده است. در سالي كه گذشت توانستيم با توكل به نيروي لايزال الهي ، استفاده از دانش و تجربيات بزرگ مردان عرصه صنعت و معدن و به كارگيري تخصص ، تلاش خستگي ناپذير و همت پولادين مديران و كاركنان شركت ، ضمن كسب ركوردي تازه در توليد محصولات نهايي شركت ، پيشرفتهايي بسيار مطلوب داشته باشيم . همراهاني در طي طريق و پيمودن مسير(عليرغم وجود تمامي مصائب و مشكلات) همواره بعنوان يكي از اجزاي ياري دهنده مجموعه عمل نموده و خواهند نمود. بدينوسيله هيئت مديره شركت مراتب قدرداني و تشكر خود را از شما سهامداران و دست اندركاران عرصه صنعت و معدن و تمامي كاركنان شركت زرين معدن آسيا اعلام ميدارد .

با توجه به شرايط بازار و تغييرات نرخ جهاني فلزات((LME  و نوسانات نرخ ارز ، هيئت مديره ، مديران و كاركنان شركت ، با درايت و تلاش فراوان توانستند ضمن دسترسي به اهداف كلان شركت جهت توليد و پيشرفت و توسعه فعاليتهاي جاري، سهم بيشتري از بازار را كسب كنند. در اين راستا نظر سهامداران محترم را به آمار و اطلاعات مربوط در اين گزارش جلب نموده و اميد است تا در آينده نزديك شاهد تحول عظيمي در بكارگيري سياستها و روشهاي اجرائي در چهارچوب منافع اقتصادي شركت باشيم.

جايگاه شركت در صنعت

 

شركت در صنعت توليد كنسانتره روي و سرب وفروش شمش روي فعاليت مي كند . شركت در بين شركتهاي فعال در اين صنعت با حجم فروش معادل مبلغ ۸۳۹/۲۳۹/۷ ميليون ريال در زمره شركتهاي عمده اين صنعت مي باشد

وضعيت تكنولوژي:

۱ -فرآيند توليد شامل سنگ شكن ، آسياب ، فلوتاسيون ، فيلتراسيون

٢ -آزمايشگاه شركت توسط دستگاه جذب اتميك فعال مي باشد.

 

برنامه هاي آينده شركت

برنامه ريزي هاي لازم به منظور افزايش ميزان توليد ، بهبود كيفيت محصولات و كاهش هزينه هاي توليد و ايجاد تنوع لازم در منابع خريد خاك معدني از اهم برنامه هاي آينده شركت ميباشد. شركت براي سال ١٣٩٩ طرح دريافت خاك از معادن مختلف از جمله معدن سيمين معدن قزلجا و معدن مهدي آباد را در دست اجرا دارد. همچنين شركت با سرمايه گذاري يا افزايش سرمايه گذاري در شركتهاي توسعه معادن فلات زرين كيميا، توسعه معادن زرين صبا ، توسعه معادن سرب و روي مهدي آباد و زرين روي كاسپين، انتظار دستيابي به اهداف ذيل را دور از انتظار نمي بيند:

١ -افزايش حاشيه سود با افزايش توليد و كاهش سربار

٢ -كاهش ريسك با توجه به عدم توان رقباي محلي در فرآوري ماده معدني سولفوره

٣ -افزايش سهم بازار با حفظ مشتريان و در نتيجه حضور مقتدرانه تر در بازار روي

٤ -افزايش كيفيت محصول

٥ -كاهش سربار

٦ -افزايش سهم صادرات

٧ -توليد اكسيد سرب و روي در شركت سرمايه پذير

٨ -توليد سولفات سرب و روي در شركت سرمايه پذير

٩ -توليد گرد روي در شركت سرمايه پذير

١٠ -توليد كنسانتره زغال سنگ در شركت سرمايه پذير

١١ -افزايش توان و ظرفيت خطوط توليد فعلي

١٢ -افزايش بهره وري نهاده هاي توليد ي با اعمال سيستم هاي مديريت

١٣ -همكاري با دانشگاه ها جهت افزايش راندمان و بهبودكيفي محصولات توليدي

١٤ -جذب فارغ التحصيلان نمونه دانشگاه ها ، جهت همكاري با شركت

 

«گزارش تکمیلی بزودی در سایت و نشریه»