رشد ۱۶۰درصدی سود هر سهم بیمه کوثر
رشد ۱۶۰درصدی سود هر سهم بیمه کوثر
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بیمه کوثر(سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۸ در محل هتل بزرگ ارم، سالن سپهر برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور اکثریت سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید،

 

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۳۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۲۲۱ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

 

شرکت بیمه کوثر در سه ماهه نخست سال با کسب ۳هزارو۷۳۱ میلیارد ریال سود خالص، شاهد رشد ۱۶۰درصدی سود هر سهم بوده است.

 

سود هر سهم در فصل بهار به ۲۲۱ریال رسیده است در حالی که سود کسب شده برای مدت مشابه سال گذشته ۸۵ ریال (تعدیل شده) بوده است.

ابوالفضل آقادادی خاطرنشان کرد: با توجه به انتشار صورت‌های مالی سه ماهه، شرکت بیمه کوثر با بهره مندی از عملکرد مناسب در عملیات بیمه‌گری و مدیریت سرمایه‌گذاری، همچون سال‌های گذشته توانست باز هم در شاخص مهم سودآوری در بین شرکت‌های برتر صنعت بیمه قرار گیرد و در مقایسه با سال قبل رشد قابل توجه سودآوری را به همراه داشته باشد.

وی با یادآوری شرایط خاص صنعت بیمه گفت: با توجه به نظارت‌ها و برنامه‌ریزی دقیق در فروش و مدیریت خسارت و همچنین مدیریت منابع و کسب سود سرمایه‌‌گذاری توانستیم در شاخص سوداوری عملکرد خوبی را ثبت نماییم که تلاش برای ادامه روند فعلی و ارتقای شاخص سودآوری ادامه خواهد داشت.

 

پیام هیأت مدیره:

 

سهامداران گرامی با عرض سلام و خیر مقدم، هیأت مدیره شرکت بیمه کوثر مفتخر است به یاری و عنایات خداوند متعال، پس از یک سال تلاش مداوم کلیه کارکنان و دست اندرکاران شرکت، گزارشی از عملکرد و دستاوردهای خود در سال ۱۴۰۰ را بحضورتان ارائه نماید.

 

هیأت مدیره شرکت بیمه کوثر(سهامی عام) در اجرای تکالیف مواد ۱۳۸ و ۲۳۲ قانون تجارت، ضمن ارائه صورتهای مالی مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ ،گزارشی در خصوص فعالیتها و وضع عمومی شرکت طی سال مالی مذکور را که به منظور دستیابی به اهداف پیش بینی شده و در چهارچوب اساسنامه شرکت پذیرفته است، به شرح زیر به استحضار می رساند:

 

–        دستیابی به بازدهی مطلوب بوسیله جذب پرتفوی بیمه ای مناسب

 

–         حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید با ارائه مطلوب و مناسب خدمات بیمه ای

 

–         استفاده بهینه از فرصت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه

 

–         توسعه زیرساخت های مناسب در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری

 

–         اجرا و توسعه فرآیندهای تخصصی و کسب استانداردهای لازم

 

–         جذب و تأمین نیروی انسانی کیفی

 

و بسیاری از اقدامات دیگر به منظور پاسخ به حسن اعتماد صاحبان محترم سهام در این مدت از اهم فعالیت های شرکت بوده است. امید است تأیید عملکرد سال مالی مورد گزارش، زمینه ساز انگیزه و تلاش بیشتر مدیران و کارکنان این شرکت در جهت نیل به اهداف عالیه و دستیابی به بازده مناسب در قبال سرمایه گذاری سهامداران گرامی باشد.

 

اهم برنامه های سال ۱۴۰۱ :

 

–        تداوم حضور در بین سه شرکت برتر از لحاظ سودآوری

 

–         افزایش سهم از بازار صنعت بیمه

 

–         افزایش سهم بیمه های عمر و سرمایه در ترکیب پرتفوی شرکت با هدف افزایش نقدینگی

 

–        افزایش سرمایه(۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد(

 

–        استمرار کسب سطح یک توانگری مالی در صنعت بیمه

 

–         شاخص گذاری در خصوص جذب پرتفوی در راستای کنترل ضریب خسارت

 

–         راه اندازی سازمان فروش بیمه های عمر و سرمایه

 

–         توسعه طرح های بیمه ای بر خط در حوزه صدور و خسارت

 

–         توسعه خدمات الكترونیک مبتنی بر هوش مصنوعی به منظورکاهش خدمات حضوری و هزینه های اداری

 

–         توسعه سیستم های دیتا ماینینگ جهت شناسایی تقلب ها و تخلفات و کاهش هزینه های خسارت

 

–         توسعه زیرساختهای فیزیكی فناوری اطلاعات جهت ارائه خدمات سریع ، با کیفیت و پایدار و امن با استفاده از تكنولوژیهای روز و حرکت به سمت تكنولوژیهای روز امن و فنی با هزینه کمتر

 

–        مكانیزه سازی و آنلاین کردن فرایند اعلام خسارت در رشته های بیمه ای مختلف به منظور کاهش هزینه های پرسنلی و افزایش رضایتنمندی مشتریان

 

–         گسترش خدمات درجه بندی و تكریم بیمه گذاران از طریق باشگاه الكترونیكی مشتریان

 

–         حذف تدریجی نسخ کاغذی بیمه نامه و ارائه چاپ اینترنتی بیمه نامه به بیمه گذاران

 

–         هوشمند سازی سامانه های فعلی با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

 

مرور کلی بر عملکرد شرکت :

 

–         رشد ۵۰ درصدی فروش شرکت نسبت به سال گذشته به مبلغ ۳۹۴/۵۴ میلیارد ریال و پرداخت ۹۳۲/۳۰ میلیار ریال خسارت

 

–         تایید سطح یک توانگری مالی شرکت بیمه کوثر (با نسبت ۱۷۷) برای ششمین سال متوالی توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

 

–        قرارگیری در بین ۱۰۰ شرکت برتر کشور در رتبه بندی ۱۰۰-IMI  برای پنجمین سال متوالی (با کسب رتبه ۹۲)

 

–        تحقق درآمد سرمایه گذاری بالغ بر ۰۰۰/۱۴ میلیارد ریال

 

–         تحقق حق بیمه قبولی اتکایی ۶۶۷/۱ میلیارد ریال و رشد ۸۷ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ و تمدید مجوز قبولی اتکایی بیمه کوثر توسط بیمه مرکزی برای دومین سال متوالی

 

–        صدور مجوز فعالیت بیمه کوثر در منطقه عسلویه

 

–        افزایش سرمایه ۱۶۰ درصدی از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها در سال ۱۴۰۰

 

–         تمدید گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ۹۰۰۱ ISO نسخه ۲۰۱۵ برای چهارمین سال متوالی

 

–        دریافت گواهینامه ایزو ۳۱۰۰۰ ISO نسخه ۲۰۱۸

 

–         رونمایی از سامانه یکپارچه ارائه خدمات به مشتریان بیمه کوثر با نام «کوثر من»

 

–         آغاز طرح «سرچشمه بیمه کوثر» به منظور حمایت از مشارکت در آبرسانی به مناطق محروم

 

–         برگزاری هشتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه

 

–        برگزاری پنجمین همایش تجلیل از نمایندگان برتر شرکت بیمه کوثر

 

–         کسب رتبه نخست روابط عمومی صنعت بیمه توسط بیمه کوثر

 

–         کسب جایزه طرح فروش بیمه نامه بدنه سفری به عنوان پروژه برتردر یازدهمین جشنواره ملی بهره وری توسط بیمه کوثر

 

–        کسب جایزه زرین یازدهمین اجلاس رضایت مشتری توسط بیمه کوثر

 

–         دریافت لوح زرین اجلاس مدیران ارزش آفرین توسط بیمه کوثر

 

–         دریافت تقدیرنامه اهتمام به زبدگی دیجیتال در پنجمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال توسط بیمه کوثر

 

–         کسب جایگاه سوم شرکت بیمه کوثر در رده بندی تیمی نخستین جشنواره ورزشی صنعت بیمه

 

–         چابک سازی ساختار سازمانی

 

–         دریافت لوح زرین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری در چهارمین همایش ملی نقش مدیران اقتصادی در پیشبرد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید توسط بیمه کوثر

 

–         راه اندازی صندوق سرمایه گذاری بیمه های زندگی

 

چشم انداز شرکت

 

کسب جایگاه در بین سه شرکت برتر بیمه ای خصوصی ایران از لحاظ رضایتمندی مشتریان و سودآوری در افق ۱۴۰۴

 

بیانیه مأموریت

 

شرکت بیمه کوثر (سهامی عام) وظیفه اصلی خود را ایجاد اطمینان و آرامش خاطر برای آحاد مردم ایران (به ویژه نیروهای مسلح و خانواده های ایشان) و گسترش ضریب نفوذ بیمه از طریق ارائه خدمات کلیه رشته های بیمه ای، سودآوری حداکثری برای سهامداران خود و توانمندسازی مالی خود جهت قبول بیمه های اتکایی با تکیه بر سرمایه های انسانی متعهد و متخصص می داند.

 

«گزارش تکمیلی در سایت و نشریه»