رشد تمام شاخص های فروش و سودآوری «سهرمز»/ از رشد بیش از ۲۰۰ درصدی سود خالص تا بازدهی ۱۰۷ درصدی برای صاحبان سهام
رشد تمام شاخص های فروش و سودآوری «سهرمز»/ از رشد بیش از ۲۰۰ درصدی سود خالص تا بازدهی ۱۰۷ درصدی برای صاحبان سهام

اقتصاد و بیمه- مهندس منصور نجفی که در یکی دوجین شرکت سیمان سابقه سکانداری داشته است در ادامه گزارش مبسوط خود اعلام داشت که کسب جایگاه دوم در مقام مقایسه درآمدعملیاتی به ظرفیت اسمی تولید، کسب جایگاه اول در تولید سیمان و کلینکر به نسبت ظرفیت کارخانه، رسیدن به نسبت ۹۷ درصدی تولید به ظرفیت […]

اقتصاد و بیمه- مهندس منصور نجفی که در یکی دوجین شرکت سیمان سابقه سکانداری داشته است در ادامه گزارش مبسوط خود اعلام داشت که کسب جایگاه دوم در مقام مقایسه درآمدعملیاتی به ظرفیت اسمی تولید، کسب جایگاه اول در تولید سیمان و کلینکر به نسبت ظرفیت کارخانه، رسیدن به نسبت ۹۷ درصدی تولید به ظرفیت اسمی شرکت در سیمان خاکستری، رشد ۵۰ درصدی میانگین قیمت سیمان فله و رشد ۵۲ درصدی سیمان پاکتی با توجه به کیفیت بالای محصولات تولیدی مجموعه، تداوم رشد تولید از سال ۱۴۰۰ و رسیدن به تولید ۱٫۸۲۳ میلیون تن محصول با کیفیت، افزایش ۴۸ درصدی درآمدهای عملیاتی، ارتقاء ۱۰۲ درصدی سود ناخالص، رشد ۱۶۷ درصدی سود عملیاتی، افزایش ۲۰۹ درصدی سود خالص، رشد ۲٫۹۹۲ درصدی سایر درآمدها و هزینه های غیرعملیاتی، کنترل و مدیریت هزینه ها و بهای تمام شده که منتج به نتایج بسیار درخشانی در ارزش آفرینی و سودآوری گردیده و در صورتهای مالی بخوبی قابل مشاهده می باشد، تنها گوشه ای از دستاوردها و توفیقات «سهرمز» در سال مالی گذشته برای ذینفعان و سهامداران بوده است که مفتخرم اعلام دارم این روند رو به رشد و پیشرفته همه جانبه شرکت با توجه به سیاستگذاری و برنامه های مدون و عملیاتی شده مطمئنا استمرار خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل کاردان و کاربلد شرکت، منطبق با صورتهای مالی حسابرسی شده دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲٫۰۸٫۳ نسبتهای مالی شرکت در مقایسه با سال مالی گذشته رشد قابل توجهی داشته است به نحوی که نسبت سود ناخالص به فروش از ۳۷ درصد به ۵۰ درصد و نسبت سود عملیاتی به فروش از ۲۵ درصد به ۴۵ درصد، نسبت سود خالص به فروش از ۲۱ درصد به ۴۳ درصد افزایش یافته و همچنین بازده دارایی های شرکت از ۲۹ درصد به ۵۷ درصد و بازده حقوق صاحبان سهام هم از ۵۷ درصد به ۱۰۱ درصد ارتقائ یافته است که این توفیقات در سایه حمایت سهامداران، همدلی اعضای هیات مدیره و مجاهدت پرسنل متعهد و متخصص «سهرمز» حاصل گردیده است.

بهره برداری از اسکله بندر خمیر با هدف کاهش هزینه‌های حمل نسبت به بندر شهید رجایی، تولید۱.۹۳۹.۵۲۰ میلیون تن سیمان و تولید ۱.۸۲۳.۰۵۰ میلیون تن کلینکر، تولید محصولات متنوع و با کیفیت برای آبادانی کشور عزیزمان، افزایش بهره وری در کلیه فرآیندها، حفاظت از محیط زیست، اشتغالزایی، توسعه و حفظ بازار داخلی، تبدیل شدن به بزرگترین صادرکننده سیمان به کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای آفریقایی، پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه ساخت آزمایشگاه ، راه اندازی پایدار پروژه آب شیرین کن در کنار کسب سود ناخالص ۸٫۸۵۹٫۹۸۵ میلیونی که نسبت به سال مالی گذشته ۱۰۲ درصد رشد داشته است، کسب سود عملیاتی ۸٫۰۲۷٫۷۸۰ میلیونی که این عدد نسبت به سال مالی گذشته ۱۶۷ درصد ارتقاء یافته است، کسب سود خالص بالغ بر ۷۶۰ میلیارد تومان و بازدهی ۱۰۷ درصدی تنها گوشه ای از افتخارات و دستاوردهای سیمان هرمزگان با سکانداری مهندس منصور نجفی و پرسنل خدوم این مجموعه در سال مالی منتهی به پایان ابان ماه ۱۴۰۲بوده است .

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سیمان هرمزگان (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۱۱٫۱۱ در محل مجموعه فرهنگي ورزشي تلاش برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۸۶٫۶۶ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای محمدابراهيم راعي عزآبادي بود، که خانم عذرا بياني و خانم بهاره فراشه در مقام نظار اول و دوم و آقای  منصور نجفي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۲٫۰۸٫۳۰ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۳٫۷۹۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

آخرین اعضای هیئت مدیره درسال مالی مورد گزارش به‌شرح ذیل بوده است :

گروه مديريت سرمايه گذاري اميد سيدعلي حسيني نایب رئیس هیئت مدیره غیر موظف- اصلی
سرمايه گذاري سپه زايد ملائي عضو هیئت مدیره غیر موظف- اصلی
چاپ و نشر سپه سيدمحمود فاطمي عقداء رئیس هیئت مدیره غیر موظف- اصلی
سرمايه گذاري توسعه گوهران اميد منصور نجفي عضو هیئت مدیره موظف- اصلی
بازرگاني و توليدي مرجانکار محمد فيروزي عضو هیئت مدیره غیرموظف- اصلی

مهندس  منصور نجفی در ابتدای گزارش خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران «سهرمز» افزود: سیمان هرمزگان با تولید محصولات متنوع و با کیفیت، همواره یکی از اولویت های مشتریان و پیمانکاران چه در داخل و چه در خارج کشور جهت اجرای پروژه ها بوده که در دوره مالي مورد گزارش در بين شـركتهاي فعال در اين صـنعت و همچنين در بين شـركتهاي بورسـي اين صـنعت به ترتيب با حجم فروش ۱٫۸۱۹هزار تن معادل مبلغ ۱۷٫۸۵۷ميليارد ريال در رده هفتم از لحاظ مبلغ فروش قرار دارد.

مدیرعامل موفق و رزومه دار شرکت در ادامه خاطرنشان ساخت که جمله توفیقات و دستاوردهای این مجموعه در سال مالی گذشته در حوزه های متعدد منجمله: شکستن رکورد تولید، افزایش فروش، ارتقاء سود، رشد تمام شاخص های مثبت آماری، کاهش و کنترل هزینه ها، افزایش بهره وری و راندمان کاری ، تکمیل و تجهیز خطوط ، ایجاب زیر ساخت های لازم برای تداوم سودآوری با کیفیت شرکت و توسعه فعالیت ها طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۲٫۰۸٫۳۰ میسر و ممکن  نبود جز در سایه حمایت همه جانبه سهامداران، هدایت و همدلی هیات مدیره و مجاهدت کلیه پرسنل خدوم که به عنوان مدیرعامل شرکت وظیفه خود می دانم از تمام ارکان مجموعه، خالصانه و خاضعانه تشکر داشته باشم.

عضو هیات مدیره شرکت همچنین با اشاره به اینکه در سال مالی مورد گزارش ضمن ثبت رکورد تولید کلینکر سالانه و ماهانه توانستیم تولید خود را به دو میلیون و صدهزار تن افزایش دهیم افزود: در نظر داریم ضمن تأمین و حفظ بازار داخلی به بزرگ‌ترین صادرکننده به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، آسیای ‌جنوبی و آفریقا تبدیل شویم.

مهندس منصور نجفی که در یکی دوجین شرکت سیمان سابقه سکانداری داشته است در ادامه گزارش مبسوط خود اعلام داشت که کسب جایگاه دوم در مقام مقایسه درآمدعملیاتی به ظرفیت اسمی تولید، کسب جایگاه اول در تولید سیمان و کلینکر به نسبت ظرفیت کارخانه، رسیدن به نسبت ۹۷ درصدی تولید به ظرفیت اسمی شرکت در سیمان خاکستری، رشد ۵۰ درصدی میانگین قیمت سیمان فله و رشد ۵۲ درصدی سیمان پاکتی با توجه به کیفیت بالای محصولات تولیدی مجموعه، تداوم رشد تولید از سال ۱۴۰۰ و رسیدن به تولید ۱٫۸۲۳ میلیون تن محصول با کیفیت، افزایش ۴۸ درصدی درآمدهای عملیاتی، ارتقاء ۱۰۲ درصدی سود ناخالص، رشد ۱۶۷ درصدی سود عملیاتی، افزایش ۲۰۹ درصدی سود خالص، رشد ۲٫۹۹۲ درصدی سایر درآمدها و هزینه های غیرعملیاتی، کنترل و مدیریت هزینه ها و بهای تمام شده که منتج به نتایج بسیار درخشانی در ارزش آفرینی و سودآوری گردیده و در صورتهای مالی بخوبی قابل مشاهده می باشد، تنها گوشه ای از دستاوردها و توفیقات «سهرمز» در سال مالی گذشته برای ذینفعان و سهامداران بوده است که مفتخرم اعلام دارم این روند رو به رشد و پیشرفته همه جانبه شرکت با توجه به سیاستگذاری و برنامه های مدون تدوین ، تبیین و عملیاتی شده مطمئنا استمرار خواهد داشت.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت در ادامه با تصریح اینکه در صنعت سیمان چالش های متعددی منجمله قطعی برق و گاز، دامپینگ، مشکلات صادرات، تداوم تحریم های بین المللی، تامین نقدینگی و … وجود دارد تاکید کرد: بواسطه فروش محصولات در بورس کالا و تمهیدات صورت پذیرفته، فروش اعتباری «سهرمز» متوقف شده و کلیه فروش محصولات به صورت نقدی می باشد که این مهم در تامین نقدینگی برای تداوم و توسعه فعالیت های مجموعه حیاتی است . به گفته وی همچنین با تمهیدات اندیشیده شده در بقیه موارد چالش انگیز، مجدانه سعی کردیم برای معضلات و چالش ها ، راهکارپیدا کرده و آن ها را مدیریت کنیم که کارنامه کاری من و همکارانم در «سهرمز» خود گواهی است که توانستیم موفق عمل کنیم.

مهندس نجفی در فرازی دیگر از گزارش خود کاهش بهای تمام شده (فنی و تولید) تا میزان ۱۵درصد نسبت به سال گذشته ، تولید و عرضه سیمان های آمیخته(هیدرولیکی) به میزان ۲۰۰٫۰۰۰ تن، راه اندازی سامانه های تعمیرات پیشگیرانه و مانیتورینگ در راستای کاهش تعمیرات ناخواسته، افزایش مهارت کارکنان از ۱۰۰ نفر ساعت به ۱۵۰ نفر ساعت آموزش، بهره برداری از اسکله صادرات بندرخمیر در راستای کاهش هزینه های حمل و نقل و راه اندازی سیستم حمل و نقل داخلی با ۸ دستگاه کامیون کشنده را جزو برنامه های آتی شرکت برای سال مالی آینده برشمرد و راه اندازی پایدار آب شیرین کن، ارتقای راندمان فیلتراسیون خطوط تولید در قالب مسئولیت های اجتماعی و زیست محیطی، سرمایه گذاری در طرحهای تولیدی انرژی پاک (برق خورشیدی) را نیز در ردیف اهم برنامه های مدیریت برای ۲ سال بعدی اعلام نمود.

وی در بخش پایانی گزارش خود پیرامون برنامه های شرکت برای ۵ سال آتی نیز اظهار داشت که تداوم توسعه و سودآوری از طریق بازنگری در فرآیند مدیریت هزینه ها، اعتلای حقوق شهروندان و ذینفعان منطقه با برآورده نمودن انتظارات جهت عمل به مسئولیت های اجتماعی، احداث خط تولید یک میلیون تنی(مختص صادرات)، ایجاد تنوع در مقاصد صادراتی با افزایش سطح حضور در بازارهای بین المللی، افزایش تولید و تنوع محصولات با رویکرد سیمان های آمیخته (هیدرولیکی) جزو رئوس راهبردی ما خواهد بود.

مهم ترین نکات مطرح شده

  • مهم‌ترین پروژه‌های یک‌ساله شرکت با فروش ۵۰ تن سیمان آمیخته شروع گردید و امروزه به فروش ۲۰هزار تن در ماه رسیده‌ایم و بازار رقابتی آن شکل گرفته است.
  • پروژه آب شیرین‌کن راه‌اندازی شده است تا ۵۰درصد از آب مورد نیاز مجموعه از این محل تأمین ‌شود.
  • سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولیدی انرژی پاک از مهم‌ترین برنامه‌های دو ساله شرکت هستند.
  • ایجاد یک خط یک میلیون تنی مختص صادرات، رویکرد تولید سیمان‌های آمیخته (۶۰درصد از تولید) و توسعه مقاصد صادراتی از مهم‌ترین برنامه‌های پنج ساله شرکت هستند.
  • رشد مبلغ مالیات به دلیل اتمام دوره معافیت مالیاتی و افزایش سود بوده است.
  • املاکی که سند قطعی ندارند، در برابر بدهی شرکت‌ها به سهرمز رسیده‌اند. برخی تصرف شده‌اند و تعدادی هنوز در رهن بانک هستند که در حال بررسی، حل‌ و فصل و دریافت اسناد قطعی هستیم.
  • با اخذ پروانه بهره‌برداری برای زمین آب‌شیرین‌کن، مشکل تمدید قرارداد اجاره این ملک هم حل می‌شود.
  • شرکت هرمزالانوار شرکتی بود که در عمان به ثبت رسید. ۶۰درصد شرکت متعلق به سهرمز و ۴۰درصد سهام متعلق به یک شرکت عمانی است. قرار بود که با انتقال یک آسیاب به عمان و تولید در آنجا، ارزش‌افزوده بیشتری برای شرکت ایجاد شود. فقط شرکت ثبت شده و مقدار کمی برای اجاره پرداخت شده که به‌عنوان زیان شناسایی شده است. شرکت فریز شده است. دو راهکار انحلال یا واگذاری سهام به شریک عمانی در دست بررسی است.
  • به دلیل ناترازی انرژی، در فصول مختلف با محدودیت انرژی مواجه بوده و ناچار به توقف بخشی از فعالیت‌های شرکت هستیم. در بودجه امسال، تولید ۲۱۰۰ میلیون تن را در نظر گرفته‌ایم و باید دید ناترازی انرژی به چه صورت خواهد بود. سعی داریم از زمان‌های قطع شدن انرژی برای تعمیرات استفاده کنیم.
  • سیاست سهامدار عمده سهرمز برای تأمین مالی، استفاده حداکثری از اوراق بدهی است. در سال آینده هم برای پروژه‌ها همین برنامه اجرا خواهد شد.
  • با توجه به موقعیت شرکت، در ۳ماهه دوم به دلیل گرما، ساخت‌وساز در منطقه کاهش پیدا می‌کند و قیمت‌های بازار سیمان رقابتی می‌شود.
  • برق را با حداقل قیمت و از بورس خریداری می‌کنیم. گاز از ۶۸۰ تومان به بیش از ۱۲۰۰ تومان رسیده است. سیمانی‌ها نزدیک به ۴۵ روز قطعی کامل گاز داشتند؛ اما ما با توجه به منطقه قطعی نداشتیم، اما محدودیت داشتیم.
  • ۴۰درصد از سوخت را از گاز استفاده و مابقی را از مازوت استفاده می‌کنیم. ۳۵۰هزار تومان هزینه حمل مازوت از پالایشگاه بندرعباس است.
  • ۱۳۷هزار تن در اسکله کلینکر داریم که ۵۰هزار تن آن متعلق به خریدار خارجی بود که بار را تحویل نگرفت. با توجه به اینکه خریدار صادراتی محموله خود را تحویل نگرفته، کلینکر را که کمی کاهش کیفیت هم داشت به کارخانه بازگرداندیم و سیمان تولید کردیم.
  • صادرات سیمان مطابق با برنامه در حال انجام است. به دلیل اینکه فضای کلینکر اشغال است، هنوز نتوانسته‌ایم برنامه جدید صادراتی را اجرا کنیم. در حال بررسی و اجرای پارامترهای بیشتر و مناسب‌تر روی کلینکرهای صادراتی هستیم.
  • هدفگذاری ۳۰۰هزار تن صادرات کلینکر و ۲۰۰هزار تن صادرات سیمان را در برنامه ۱۴۰۳ داریم.
  • تولید سیمان‌های تیپ در کشورهای توسعه‌یافته منسوخ شده است. سیمان آمیخته جایگزین کلینکر می‌شود و تمام تلاش‌مان است که در بودجه امسال، ۲۰۰ تن تولید دیده شده را تولید کنیم. این مدل سیمان کیفیت و کاهش انرژی را به دنبال دارد و عمر ساختمان‌ها را افزایش می‌دهد.
  • در حال مذاکره با کشورهای حوزه خلیج‌ فارس، امارات، عمان و آفریقایی‌ها برای صاردات کلینکر هستیم. نرخ ما FOB است. نزدیک به ۳ دلار هزینه حمل از بندر شهید رجایی است که این هزینه از بندر خمیر به یک دلار کاهش پیدا می‌کند.
    پخش یک کلیپ زیبا و شکیل از توانمندی و پتانسیل بالای شرکت درکنار اطلاع رسانی از مجموعه موفقیت ها و دستاوردهای «سهرمز» در سال مالی مورد گزارش که به همت روابط عمومی کوشا و پرتلاش مجموعه تهیه و به سمع و نظر سهامداران رسید، استقبال خوب سهامداران و میزبانی شایسته از ذینفعان، حضور مدیران ارشد هلدینگ سرمایه گذاری امید در مجمع که نشان از جایگاه خاص سیمان هرمزگان و اعتبار ویژه مهندس منصور نجفی در این مجموعه می باشد، خیرمقدم جناب بنیادی«از مدیران مجرب و کاربلد روابط عمومی کشورمان» به حاضرین و اعلام رسمیت جلسه، تقدیر مدیرعامل از مجاهدت کلیه پرسنل برای دستاوردها و توفیقات حاصله در سال مالی گذشته و تشکر جداگانه از کارکنان متخصص و واحد فنی که در حال اورهال خطوط برای افزایش بهره مندی مجموعه هستند، افزایش ۶۹ درصدی جمع دارائی ها، ارتقای ۶۸ درصدی سرمایه ثبت شده شرکت نسبت به سال مالی گذشته، افزایش روند حاشیه سودناخالص شرکت تا ۵۰ درصد، افزایش بازده دارائی ها از ۲۹ به ۵۷ درصد، تشویق ممتد مجمع نشینان بعد از قرائت گزارش درخشان عملکرد مدیریت که نشان دهنده عملکرد موفق و رضایتمندی حداکثری سهامداران از کارنامه موفق سیمان هرمزگان و سکاندار شایسته آن در سال مالی مورد گزارش بود ، تایید حسابهای شفاف و کلین مدیرمجرب و تیم مالی پاکدست «سهرمز» توسط حسابرس و بازرس قانونی، ارائه توضیحات تکمیلی جناب اسماعیل نوحی «مرد شماره یک مالی شرکت» پیرامون بندهای حسابرسی، پاسخگویی مستند به کلیه سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط، انتخاب موسسه حسابرسی بهراد مشار به عنوان حسابرس اصلی شرکت و موسسه حسابرسی رازدار به عنوان حسابرس علی البدل، نهایت همکاری و تعامل ستودنی جناب حسین تشکر مدیر فرهیخته روابط عمومی و کارشناسان کوشا و خوب شرکت با اصحاب رسانه و خبرنگاران جهت پوشش خبری، تقدیر ویژه جناب راعی «ریاست مجمع و نماینده سهامدار عمده» از مدیریت مدبرانه مهندس نجفی پیرامون افزایش سود شرکت از ۲۵۰ میلیارد به ۷۶۰ میلیارد و افزایش بازدهی ۱۰۷ درصدی سهام شرکت طی بازه زمانی یکساله گذشته و تقسیم ۹۰ درصد سود حاصله بین سهامداران از نکات خواندنی این مجمع بود.

جایگاه شرکت

شـركت در دوره مالي مورد گزارش در بين شـركتهاي فعال در اين صـنعت و همچنين در بين شـركتهاي بورسـي اين صـنعت به ترتيب با حجم فروش ۱٫۸۱۹هزار تن معادل مبلغ ۱۷٫۸۵۷ميليارد ريال در رده هفتم از لحاظ مبلغ فروش قرار دارد.

همچنين سهم فروش محصولات مختلف اين شركت از كل بازار داخلي و صادرات به شرح زير است:

قيمت فروش محصولات داخلي توسط بورس كالاي ايران براساس عرضه و تقاضا تعيين ميشود كه آخرين قيمت هاي مصوب براي هر تن سيمان فله و پاكتي به ترتيب ۹٫۱۴۵ هزار ريال و ۱۰٫۴۸۴ هزار ريال ميباشد. همچنين قيمت صادراتي فروش سيمان پاكتي ( (EXW و فله ( (FOB بر اساس مصوبات هيأت مديره و كميته صادرات به ترتيب ٢٩ دلار و ٢٩ دلار ميباشد كه با نرخ ارز ميانگين ۳۷۴٫۹۰۰ ريال محاسبه و از خريدار دريافت شده است.

برنامه هاي توسعه كسب و كار شركت:

  • اهداف بلند مدت (پنج ساله:)

١ .تداوم توسعه پايدار و سودآوري از طريق بازنگري فرآيند مديريت هزينه ها

٢ .ايجاد تنوع در مقاصد صادراتي با افزايش سطح حضور در بازارهاي بين المللي

٣ .افزايش توليد و تنوع محصولات با رويكرد سيمان هاي آميخته هيدروليكي و خاص

۴ .رشد و توسعه منابع انساني از طريق افزايش دانش و مهارت هاي كاركنان

۵ .اعتلاي حقوق شهروندان و ذينفعان منطقه با برآوردن انتظارات عمل به مسئوليت هاي اجتماعي

۶ .مطالعه و بررسي چگونگي تأمين انرژي الكتريكي و فسيلي با توجه به محدوديت ها

٧ .احداث خط توليد جديد با ظرفيت يك ميليون در سال مختص صادرات

  • اهداف ميان مدت (دو ساله):

١ -ارتقاء راندمان فيلتراسيون خطوط توليد در قالب مسئوليت هاي اجتماعي

٢ -بررسي توليد و جايگزيني انرژي هاي پاك (برق خورشيدي RFD)

٣ -راه اندازي و بهره برداري پايدار افزايش ظرفيت خط ١ از ٣٠٠٠ تن به ٣٦٠٠ تن در روز

۴ -راه اندازي پايدار آب شيرين كن

۵ -توسعه اهداف صادراتي با توجه به اجراي پروژه افزايش ظرفيت خط ١

  • اهداف كوتاه مدت (يكساله) :

١ -افزايش مهارت كاركنان از طريق افزايش ساعات آموزشي

٢ -توليد و عرضه سيمان هاي آميخته (هيدروليكي)

٣ -افزايش تناژ بارگيري سيمان پاكتي با راه اندازي روتاري پكر جديد

۴ –راه اندازي تعميرات پيشگيرانه( (pm و مانيتورينگ( (Cm در راستاي كاهش تعميرات ناخواسته

۵ -بهره برداري از اسكله صادراتي بندر خمير در راستاي كاهش هزينه حمل و نقل

۶ -تعيين تكليف پرونده هاي حقوقي شركت

٧ -بروزرساني كليه آئين نامه ها و دستور العمل هاي شركت

٨ -ايجاد ساختار نرم افزار و سخت افزار طرح و توسعه پروژه ها

٩ -پياده سازي سيستم هاي نوين كنترل مديريتي  TLR

١٠ – افزايش صادرات كلينكر و سيمان نسبت عملكرد سال مالي گذشته

اختراعات، علائم تجاري، حق چاپ، پروانه بهره برداري، پروانه توليد، گواهينامه ها و . . . :

  • اخذ گواهينامه سيستم مديريت كيفيت ۲۰۱۵ : ٩٠٠١ISO
  • اخذ گواهينامه سيستم مديريت زيست محيطي ۲۰۱۵ : ١۴٠٠١ISO
  • اخذ گواهينامه سيستم مديريت ايمني و بهداشت شغلي ۲۰۱۸ : ۴۵٠٠١ISO
  • اخذ گواهينامه سيستم مديريت انرژي ۲۰۱۸ : ۵٠٠٠١ISO
  • اخذ گواهينامه سيستم بهداشت، ايمني و محيط زيست ۲۰۱۵ : HSE-MS
  • اخذ گواهينامه سيستم مديريت كيفيت آزمايشگاه ١٧٠٢۵ IEC / ISO از مركز ملي تاييد صلاحيت ايران NACI
  • پروانه بهره برداري شماره ٣٤٠٦٠/١٣ صنعت، معدن و تجارت