راهبری طرح‌های انتقال آب و ایجاد نیروگاه‌های صنایع و معادن توسط ایمیدرو
راهبری طرح‌های انتقال آب و ایجاد نیروگاه‌های صنایع و معادن توسط ایمیدرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به جایگاه این سازمان در توسعه زیرساخت‌ها، گفت: ایمیدرو راهبری پروژه‌های خطوط انتقال آب با سرمایه‌گذاری ۸.۳ میلیارد یورویی را برعهده دارد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اقتصاد و بیمه به نقل از وزارت صمت «محمدرضا موثقی‌نیا» معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: با اجرای این […]

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به جایگاه این سازمان در توسعه زیرساخت‌ها، گفت: ایمیدرو راهبری پروژه‌های خطوط انتقال آب با سرمایه‌گذاری ۸.۳ میلیارد یورویی را برعهده دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اقتصاد و بیمه به نقل از وزارت صمت «محمدرضا موثقی‌نیا» معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: با اجرای این طرح‌ها در اوایل سال جدید (۱۴۰۳) آب به شهرهای یزد، کرمان و تا تابستان پیش رو آب به پالایشگاه اصفهان و در ۶ ماه اول سال آتی به فولادمبارکه اصفهان خواهد رسید.

وی درباره تفاهمنامه وزارتخانه های صمت و وزارت نیرو برای ایجاد ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی تاکید کرد: در بخش نیروگاهی نیز این سازمان اکنون راهبری پروژه‌هایی در مجموع ۱۷ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق برای صنایع و معادن را عهده دار است که بیش از برنامه مورد تفاهم است. در این راستا عملیات اجرایی ۶۶۶۸ مگاوات آن آغاز شده و ۱۱۸۳ مگاوات نیز به بهره برداری رسیده است.

سامانه اکتشافی مکان مبنا، ایمیدرو و هوشمندسازی

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: چنانچه نگاهی گذرا به برخی دیگر از اقدامات این سازمان داشته باشیم شامل مواری همچون رونمایی از سامانه اطلاعات یکپارچه اکتشافی مکان مبنای ایمیدرو؛ محصول تکنولوژی محور و بومی، ارائه شده توسط شرکت دانش‌بنیان، برگزاری نخستین همایش بین‌المللی تحول دیجیتال در حوزه معادن و صنایع وابسته در راستای «طرح تحول دیجیتال و هوشمندسازی معادن و صنایع معدنی ایران» و تشکیل کارگروه راهبردی تحول دیجیتال و هوشمندسازی است.

موثقی‌نیا همچنین گفت: احیا و فعال‌سازی ۲۷۳ معدن، توسعه ۸۴ معدن اشتغال مستقیم ۱۴۰۰نفر با راه‌اندازی کامل و تکمیل در راستای طرح احیا و فعال سازی معادن راکد بخش خصوصی، اجرای دوره هفتم ممیزی HSE شرکت‌های تحت پوشش و تابعه (۵۲ شرکت) طی مدت ۲۲۴ نفر روز، تخصیص ۱۲۱ میلیارد ریال بودجه به آموزش، پژوهش و فن‌آوری، برگزاری ۲۸۹ دوره برای ۷۷۲۲ نفر، اجرای طرح توانمندسازی فازغ التحصیلان (فاجد) برای ۸۴۹ نفر طی ۲۴ دوره در ۱۰۹۴ ساعت و صدور ۵۴ بیمه نامه اعتباری بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری از سوی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی به ارزش ۳۹.۳ هزار میلیارد ریال قابل ذکر است.