ذوب آهن اصفهان با همدلی کارکنان بر ریل پیشرفت
ذوب آهن اصفهان با همدلی کارکنان بر ریل پیشرفت

اقتصاد و بیمه- آیین روز مهندس با حضور مشاور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت، جمعی از مشاورین، معاونین، مدیران و سرپرستان بخش های مختلف این مجتمع عظیم صنعتی برگزار شد. آیین روز مهندس با حضور امیر سرتیپ دکتر فرشاد نجفی پور مشاور وزیر دفاع و […]

اقتصاد و بیمه- آیین روز مهندس با حضور مشاور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت، جمعی از مشاورین، معاونین، مدیران و سرپرستان بخش های مختلف این مجتمع عظیم صنعتی برگزار شد.

آیین روز مهندس با حضور امیر سرتیپ دکتر فرشاد نجفی پور مشاور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، آیت ا… حبیب ا… رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت، جمعی از مشاورین، معاونین، مدیران و سرپرستان بخش های مختلف این مجتمع عظیم صنعتی یکشنبه بیستم اسفندماه در تالار آهن برگزار شد.

ذوب آهن اصفهان با همدلی کارکنان بر ریل پیشرفت

آیت ا… حبیب ا… رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت در این آیین گفت : خودشناسی مقدمه خداشناسی است. انسان با شناخت خودش و توانمندیها و استعدادهایی که دارد، می تواند مراتب رشد و ترقی را طی نموده و به کمال برسد.

امیر سرتیپ دکتر فرشاد نجفی پور مشاور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز به اهمیت فرهنگ سازمانی پرداخت و تصریح کرد : فرهنگ برای سازمان مانند اکسیژن برای تنفس است و لذا ارتقاء فرهنگ سازمانی کیفیت فرایندها را در بخش های مختلف رقم می زند.

وی کار گروهی در سازمان را عامل رشد بهره وری معرفی نمود و اضافه کرد : هر یک از کارکنان سازمان باید موفقیت شرکت را موفقیت خودش قلمداد کند و از جان و دل برای رشد و شکوفایی مجتمع تلاش کند زیرا وقتی ذوب آهن در اوج است، همه ستاره هستند.

مشاور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد : ذوب آهن اصفهان به عنوان یک مجتمع عظیم صنعتی که نیروی انسانی آن در سطح کشور کم نظیر است موفقیت های بسیار خوبی را در بخش های مختلف رقم زده است که نمود عینی آن را در صنایع مختلف کشور مانند حمل و نقل،ساختمان، معدن و …. شاهد هستیم. این تیم همدل و تلاشگر  بر اساس استراتژی های تدوین شده  می تواند موفقیت های روز افزونی را در کارنامه شرکت ثبت نماید.

مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز در آیین به اهمیت بهره گیری از هوش مصنوعی و تکنولوژی های نوین در بخش های مختلف این مجتمع عظیم صنعتی پرداخت و گفت : هوش مصنوعی با ورود به عرصه های مختلف شیوه های نوینی را بر فرایند ها حاکم کرده و لذا نیاز است همگام با دنیا به این رویکرد جدید تجهیز شویم.

وی بیان کرد: در ذوب آهن اصفهان به عنوان یک مگاشهر بزرگ شیوه های جدیدی را برای هوشمندسازی فعالیت ها تعریف نمودیم که گزارش این اقدمات در سال آتی ارائه می شود.

مدیرعامل شرکت اظهار داشت : امکانات و توانمندیهای بسیاری مانند نیروگاهها در سطح کارخانه وجودارد که از توان بسیار بالایی برخوردار هستند و لذا فعال سازی آنها با تمام ظرفیت در راستای رشد تولید در دست اقدام قرار دارد.

وی گفت : بر اساس برنامه تحولی تعریف شده با عبور از محصولات سنتی به سمت تولید محصولات ارزش افزا مانند ریل سخت، ارتقاء سایز تیرآهن های بال پهن، آرک معدن و … حرکت کردیم که در این زمینه از بخش های مختلف شرکت و به ویژه تلاشگران مدیریت مهندسی نورد تشکر و قدردانی می نمایم.

مهدی کوهی افزود : مدولارسازی ساختمان ها با استفاده از تیرآهن بال پهن تولیدی این مجتمع عظیم صنعتی توسط شرکت های پیمانکار ذوب آهن (پویش ساخت و تارابگین) با جدیت تمام در حال انجام است تا از این طریق مقاطع فولادی برای ساختمان های ۱۵ ، ۲۵ و ۵۰ در محل پروژه تحویل داده شود.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: ذوب آهن اصفهان با همدلی و هم افزایی تک تک کارکنان بر ریل پیشرفت قرار گرفته است و با توجه به راهبردهای تحولی تعریف شده برای سال آینده انشاا… دستاوردهای ماندگاری را در کارنامه پرافتخار این مجتمع عظیم صنعتی ثبت می نماییم.

وی گفت: اصلاح ساختار مالی شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، تامین پایدار مواد اولیه، رشد تولید محصولات ارزش افزا، کاهش قیمت تمام شده تولید، بهره برداری از پروژه های خاتمه یافته و … از جمله برنامه های این مجتمع عظیم صنعتی در سال جدید است تا ذوب آهن بزرگ در تراز ملی به شکوفایی برسد.

مهرداد تولاییان معاون بهره برداری شرکت نیز در خصوص برنامه تحولی این معاونت در سال جاری تصریح کرد: در زمینه تکمیل سبد محصولات جدید H24 در سه ماه اول سال، TH29 در سه ماه دوم ، H26 و H28 نیز در سه ماه پایانی سال اضافه شد و همچنین ریل سخت و گرد۱۰۰ نیز تولید شدند.

وی افزود : با توجه به اینکه در گذشته H30 را از طریق بیم بلانک تولید کردیم همکاران پر تلاش مان در مدیریت مهندسی نورد روشی را برای تولید این محصول با شیوه جدید با کمترین ضایعات در دست اقدام دارند.

معاون بهره برداری شرکت تصریح کرد : به ویژه در ۳ ماه پایانی امسال وضعیت یوتیلیتی ها در کشور بسیار نامناسب بود و در زمینه گاز و برق با چالش هایی مواجه شدیم که البته در این مسیر تجربیات ارزشمندی نیز به ثمر نشست.

تولاییان گفت : انشاا… در روزهای پایانی امسال تفکیک ایستگاه گاز طرح قائم از خط ذوب آهن عملیاتی می شود که دستاورد بزرگی به شمار می رود.

وی افزود : با توجه به محدودیت انرژی که عنوان شد تعمیرات اساسی در بخش های کوره بلند،آگلومراسیون و فولادسازی و … به صورت همزمان برنامه ریزی شد که گزارش آماری آن متعاقباً منتشر می شود.

مهران قمی معاون برنامه ریزی و توسعه نیز گفت : پروژه تصفیه خانه پساب ذوب آهن اصفهان به منظور برداشت حداقلی آب از زاینده رود از جمله پروژه های مهم این معاونت است که در به دلیل مشکلات مالی پیمانکار با وقفه ای کوتاه مواجه شد اما هم اکنون با روندی خوبی در حال انجام است.

وی افزود :  پلنت اکسیژن در مرحه تست گرم قرار دارد و در صدد تامین انرژی مورد نیاز آن هستیم که پس از این مرحله مورد بهره برداری قرار می گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت تصریح کرد : از طریق طرح های مطالعاتی پروژه های مختلفی را برای کاهش ضایعات، رشد تولید محصولات ارزش افزا و تعامل بیشتر با شرکت های دانش بنیان تعریف نمودیم که گزارش به زودی ارائه خواهد شد.

وی افزود : در زمینه مدیریت تعالی نیز با پایش عملکرد شرکت، شناسایی فرصت ها و تهدیدها نیز مدیریت مهندسی صنایع اقدمات بسیار خوبی را در مقایسه با سایر رقبا انجام داده است.