دکترین سیدمحمدرضا میری لواسانی برای توسعه و تعالی
دکترین سیدمحمدرضا میری لواسانی برای توسعه و تعالی

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  پتروشيمي پرديس (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۱۰٫۰۶ در محل پژوهشگاه نيرو برگزار گردید. در این مجمع که با حضور ۸۴٫۷۵ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای اکبر لطفي بود، که […]

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  پتروشيمي پرديس (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۱۰٫۰۶ در محل پژوهشگاه نيرو برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۸۴٫۷۵ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای اکبر لطفي بود، که جنابان ابراهيم صادقي و علي اصغر صالحي در مقام نظار اول و دوم و آقای سيد محمدرضا ميري لواساني به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۲٫۰۶٫۳۱ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۲۷٫۵۰۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

دکتر سیدمحمدرضا میری لواسانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس با ارائه گزارش فعالیت ها و دستاوردهای شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: در سال مالی ۱۴۰۲ بیش از دو میلیون و نهصد و نود و سه هزار تن اوره در پتروشیمی پردیس تولید شده است که نسبت به سال مالی ماقبل با ۲ درصد کاهش مواجه شده ایم و دلیل آن نیز قطعی ۹۷ روزه گاز ورودی به شرکت است. این میزان قطعی گاز، ۱۷ روز بیشتر از سال مالی ۱۴۰۱ است، در بخش تولید آمونیاک نیز به همین دلیل کاهش دو درصدی میزان تولید داشته ایم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ ما ۷۰۴ هزار تن اوره به بخش کشاورزی داخلی اختصاص داده ایم و ۲,۲۹۱,۹۵۱  تن صادرات داشته ایم، این در حالی است که در سال مالی ۱۴۰۱، پردیس ۱,۰۴۸,۹۴۲ تن فروش داخلی و ۲,۱۱۸,۹۸۰ تن فروش صادراتی اوره داشته است، یعنی به عبارتی ما افزایش ۸ درصدی صادرات را تجربه کرده ایم. همچنین فروش صادراتی آمونیاک نیز ۸ درصد رشد داشته و از ۲۵۲ هزار تن در سال مالی ۱۴۰۱ به بیش از ۲۷۱ هزار تن در سال مالی ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس گفت: در دوره تابستان ما سعی کردیم با گرفتن راندمان تا ۱۰۴ درصد، بخشی از کاهش تولید را جبران کنیم ولی متاسفانه با وجود اینکه از ۱۰ اردیبهشت تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۲ بدون توقف با راندمان بالای ۱۰۲ درصد فعالیت کرده ایم ولی نتوانستیم کاهش تولید ناشی از قطعی گاز زمستانه را جبران کنیم.

دکتر میری لواسانی بیان کرد: با حمایت سهامدار اصلی شرکت، در دو ماه و نیم تابستان امسال، تناژ محصول کمتری به بخش حمایتی داخلی اختصاص یافت و به همین دلیل دولت پذیرفت که بدهی سنوات سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۱ که ۱۸ هزار میلیارد تومان می باشد را در سامانه دولت به ثبت برساند.

وی درخصوص دلایل عدم تحقق بودجه پیش بینی شده شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ اظهار کرد: در سال مالی ۱۴۰۲ قیمت اوره در بازار جهانی با کاهش ۳۷٫۸ درصدی مواجه شد و آمونیاک نیز ۴۰ درصد کاهش قیمت داشت، افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ گاز سوخت و افزایش نرخ گاز خوراک از دیگر دلایل عدم تحقق بودجه پیش بینی شده سال مالی بود، با این وجود نرخ تسعیر ارز در شش ماهه دوم سال مالی یک مقدار به صورت های ریالی ما کمک کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس چالش های عمده پیش روی شپدیس را تاثیر پذیری بسیار بالا از قیمت جهانی، محدودیت و قطع بخشی از گاز ورودی در فصل زمستان، افزایش نرخ گاز خوراک از ۵۰٫۰۰۰ به  ۷۰٫۰۰۰ ريال، افزایش نرخ  گاز سوخت از ۲۰٫۰۰۰ به ۴۰٫۰۰۰ ريال، محدودیت ۲۰ روزه ذخیره سازی اوره  و عدم ایفای تعهدات وزارت جهاد کشاورزی به شرکت عنوان نمود و اذعان کرد: راه اندازی سامانه یکپارچه بازرگانی برای اولین بار در ایران، تاسیس شرکت اکتشاف و تولید پارسیان جهت فعالیت در حوزه بالادستی نفت و گاز، موافقت با ساخت انبار ۳۰ هزار تنی در مجتمع و کاهش تخصیص به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از جمله راهکارهای مدیریتی برای کاهش چالش های شرکت پتروشیمی پردیس است.

دکتر میری لواسانی گفت: در سال مالی گذشته پتروشیمی پردیس چهل میلیارد تومان به صورت قدرالسهم شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی در جهت ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود هزینه کرده است.

در پایان مجمع صورت‌های مالی شرکت و گزارش فعالیت هیئت مدیره مورد بررسی و تصویب مجمع قرارگرفت و مقرر گردید از سود قابل تقسیم (۴۱۲،۸۰۰ میلیارد ریال)، مبلغ ۱۶۵،۰۰۰میلیارد ريال (به ازای هر سهم ۲۷،۵۰۰ ريال) به صورت خالص به عنوان سود سهام با رعایت مفاد اصلاحیه قانون تجارت بین سهامداران تقسیم و باقی­مانده به حساب سود انباشته نقل به سال مالی بعد منظور گردد.

همچنین موسسه حسابرسي و خدمات مالی حافظ گام به عنوان بازرس قانونی اصلی و حسابرس مستقل و موسسه حسابرسی ایران مشهود به عنوان بازرس علی­البدل شرکت و روزنامه های دنیای اقتصاد و ایران به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شدند.

با تصویب مجمع عمومی پتروشیمی پردیس مبلغ ۷۵ میلیارد تومان جهت ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت و انجام امور عام المنفعه اختصاص یافت.

استقبال خیلی خوب سهامداران، میزبانی شایسته از کلیه ذینفعان، پخش یک کلیپ از شرکت پرافتخار پردیس که به همت روابط عمومی کوشا تهیه و در آن بخوبی توانندی در پتانسیل مجموعه به سمع و نظر سهامداران رسید، حضور مدیران ارشد شرکت نفت و گاز پارسیان، گزارش جامع و مبسوط دکتر دکتر میری لواسانی مدیرعامل خوشفکر شرکت در مورد عملکرد تولید ، ارائه توضیحات پیرامون چالش ها و فرصت های پیش روی «شپدیس» تبیین راهکارها و راهبردهای سکانداران مجموعه برای تعالی شرکت، تشویق سهامداران پس از پایان قرائت گزارش خوب مدیرعامل، تایید حسابهای شفاف و کلین مدیر محبوب و تیم مالی پاکدست شرکت توسط حسابرس و بازرس قانونی، ارائه توضیحات تکمیلی آقای علی شیعه مرد شماره یک مالی شرکت پیرامون بندهای حسابرسی، پاسخگویی صادقانه و مستند به تمام سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط، همکاری ستودنی روابط عمومی شرکت با اصحاب رسانه و نهایت تعامل جنابان رضی فر«مدیر فرهیخته روابط عمومی» حیدری «مسئول ارتباط با رسانه» با خبرنگاران جهت پوشش خبری، تاکید بر اینکه پتروشیمی پردیس سهم ۳ درصدی از بازار اوره جهان را در اختیار خود دارد، تاکید مدیریت ارشد مبنی بر پیگیری مصرانه جهت وصول مطالبات از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با رایزنی ها و مذاکرات صورت گرفته ، ایفای شایسته مسئولیت اجتماعی توسط «شپدیس»، تصریح مدیریت مبنی بر اینکه مصمم هستیم با تامین فاینانس هر چه زودتر پروژه همت شرکت را پیش ببریم، تقسیم ۹۵ درصدی سود حاصله هر سهم بین سهامداران، انتخابات هیات مدیره و اختصاص اعضای هیات مدیره برای ۲ سال آتی، برگزاری مجمع فوق العاده جهت انطباق اساسنامه شرکت با اساسنامه مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار از جمله نکات خواندنی این مجمع بود.

پیام هیات مديره

با سپاس و تشكر فراوان از حضور و همراهي سهامداران و اعضاي محترم مجمع عمومي عادي ساليانه شركت پتروشيمي پرديس، گزارش فعاليت هيأت مديره براي سال مالي منتهي به ۳۱/۰۶/۱۴۰۲ كه حاصل تلاش و فعاليت يكسال مديران و كاركنان اين شركت مي باشد را به مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام تقديم مي داريم.

سال مالي ۱۴۰۲ براي شركت پتروشيمي پرديس سالي پر از تلاش وكوشش در جهت حفظ توليد و صادرات محصولات بوده و شركت توانست با توجه به مشكلات تحريم گام هايي اساسي را در جهت رسيدن به اين منظور بردارد. اميد است به پشتوانه نيروهاي متخصص، متعهد و كاراي شركت و حمايت سهامداران محترم، گامي بلند در جهت بهبود مستمر و تحقق اهداف سازماني و به تبع آن حفظ منافع سهامداران گرامي برداشته شود. در اينجا لازم مي دانيم از تمامي سهامداران محترم كه در اين مجمع از طريق سامانه و يا حضوري شركت نموده اند صميمانه تشكر و قدرداني نمائيم.

اهم فعالیت های انجام شده طی سال

  • آغاز عمليات اجرايي طرح سبز پتروشيمي همت به عنوان فاز چهارم پتروشيمي پرديس با سرمايه گذاري ثابت داخلي و خارجي ۳۰۰ ميليون يورو در زمينه توليد اوره گرانول با استفاده از آمونياك مازاد و دي اكسيد كربن مازاد حاصل از ونت هاي فرايندي
  • حضور پررنگ پتروشيمي پرديس در بيستمين نمايشگاه بين المللي محيط زيست و كسب عنوان غرفه برتر در بين ۷۴ شركت بزرگ صنعتي
  • درخشش شركت پتروشيمي پرديس به عنوان شركت برتر صادرات گراي ايران در رتبه بندي سال ۱۴۰۱ شركتهاي برتر ايران (۱۰۰IMI -) از بين ۵۰۰ شركت بزرگ كشور
  • دست يابي به سهم ۱۰۰ درصدي تامين كاتاليست هاي مورد نياز پتروشيمي پرديس از داخل كشور
  • كسب نشان اول توسط شركت پتروشيمي پرديس در رتبه بندي هلدينگ غدير در همايش تجليل از شركتهاي برترگروه سرمايه گذاري غدير
  • كسب رتبه اول در بين شركتهاي زير مجموعه هلدينگ پارسيان
  • تقدير معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري از پتروشيمي پرديس براي استفاده از كاتاليستهاي ايراني
  • امضاي تفاهم نامه با ستاد توسعه فناوري نانو معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در جهت حمايت از شركتها ي دانش بنيان، افزايش بهره وري و رونق توليد داخلي
  • ايجاد تعامل بسيار مناسب با مراكز علمي كشور از جمله مراكز دانش بنيان، پژوهشگاه ها و دانشگاه ها در جهت رفع معضلات توليد و همچنين بهينه سازي فرآيندهاي مجتمع
  • در اولويت قرار دادن پروژه هايي با هدف كاهش آلودگي زيست محيطي در جهت ايجاد توسعه پايدار
  • اجراي پروژه هاي مرتبط با انرژي در جهت كاهش مصرف انرژي به ازاي هر تن محصولات آمونياك و اوره