در مجمع عمومی عادی سالیانه ذوب آهن چه گذشت
در مجمع عمومی عادی سالیانه ذوب آهن چه گذشت
مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام شرکت ذوب آهن اصفهان روز ۲۵ تیرماه برگزار شد.

 

از قبل از مجمع عمومی ذوب آهن اصفهان، سهامداران خرد و بازنشستگان هر کدام درخواست‌هایی را مطرح کرده بودند. در این مجمع، مهندس عبودی رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین (تاصیکو)، ریاست جلسه مجمع را برعهده گرفت و مهندس پرورش معاون امور شرکت‌های تاصیکو در جایگاه ناظر مجمع نشست. دکتر امیرحسین نادری مدیرعامل تاصیکو نیز در جایگاه سهامداران نشست. حضور این چهره‌ها در مجمع عمومی سالیانه ذوب آهن اصفهان، اهمیت قدیمی‌ترین شرکت فولادی ایران برای تاصیکو و کل مجموعه سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار را نشان می‌دهد.

 

مجمع سالیانه ذوب آهن، تکالیفی داشت که این تکالیف برای آینده شرکت اهمیت بسزایی خواهد داشت و منافع قابل توجهی را نصیب سهامداران و بازنشستگان این شرکت خواهد کرد. در مجمع ذوب آهن ۶۰ ریال به ازای هر سهم معادل ۱۸ درصد سود نقدی تقسیم شد. این تقسیم سود ۱۸ درصدی عملاً به معنای افزایش سرمایه از محل سود انباشته است که منافع آن به صورت پایدار، توسعه شرکت را رقم خواهد زد.

 

تعیین تکلیف نزدیک به ۴۰ پروژه توسعه‌ای و نیمه‌تمام، استفاده از روش‌های دانش‌بنیان و گزارش فصلی از پروژه‌ها توسعه‌ای به سهامدار عمده از دیگر تکالیف این مجمع بود. اجرای این پروژه‌ها، ضمن توسعه کسب‌وکار ذوب آهن، قیمت تمام‌شده تولیدات این شرکت را کاهش و سودآوری آن را افزایش می‌دهد و افزایش دارایی‌های صاحبان سهام را درپی خواهد داشت.

 

تعیین تکلیف بدهی‌ها در یک بازه زمانی، تعیین تکلیف دعاوی و دیون گذشته و تغییر بازارگردان سهام به صبا تامین از دیگر تکالیف مهم مجمع بود که قطعاً آثار آن‌ها را در آینده بر عملکرد شرکت و ارزش سهام خواهیم دید.

 

حمایت از باشگاه ورزشی و ورزش قهرمانی و ورزش همگانی با اختصاص بودجه ۱۱۰ میلیاردی مصوب مجمع و اختصاص بودجه در مجمع برای موضوعات فرهنگی و ورزشی و رفاهی بازنشستگان از دیگر نکات حائز اهمیت مجمع ذوب آهن اصفهان بود.

 

در خارج از مجمع و در جلسه مدیران ارشد تاصیکو با شرکت ذوب آهن اصفهان نیز اخیراً بر نکات مهمی تأکید شده است. یکی از این نکات، حرکت باشگاه ذوب آهن به سمت حرفه‌ای شدن و حضور موثر در صنعت فوتبال به‌طوری است که در سال‌های آینده از حمایت‌های شرکت ذوب آهن بی‌نیاز باشد.

 

اصلاح استراتژی‌ها برای تولید کالاهای خاص و با مزیت بالا در ذوب آهن، هم‌افزایی بین هلدینگ تاصیکو با سایر هلدینگ‌های شستا برای انجام عملیات‌ها و پروژه‌های صنعتی با محوریت ذوب آهن، اطمینان از حمایت و سرمایه‌گذاری تاصیکو و شستا در ذوب آهن، حضور بخش خصوصی و پیمانکاری در عملیات‌هایی که نیازی به حضور مستقیم ذوب آهن نیست و ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و ایجاد فضا و پلن‌های جدید برای ترغیب سرمایه‌گذاران از جمله نکات مهم دیگری بوده است که در جلسه سهامدار عمده ذوب آهن با مدیریت این شرکت بر آن تأکید شده است.

 

با توجه به این نکات به نظر می‌رسد شرکت ذوب آهن اصفهان در آغاز فصل نوینی از فعالیت خود قرار گرفته است