حفاری شمال ؛ بی بدیل در جایگاه
حفاری شمال ؛ بی بدیل در جایگاه

اقتصاد و بیمه- مهندس علیرضا سلمان زاده با تصریح اینکه شرکت حفاری شمال توانسته است با کسب درآمد عملیاتی ۱۸٫۶۱۴٫۰۶۶ میلیاردی در سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ و ارتقاء بیش از دو برابری سود عملیاتی خود از مبلغ ۲٫۸۱۳٫۶۵۱ میلیاردی پایان سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۶٫۰۹۴٫۴۲۹ میلیارد ریال در پایان سال ۱۴۰۱ موفق گردید که […]

اقتصاد و بیمه- مهندس علیرضا سلمان زاده با تصریح اینکه شرکت حفاری شمال توانسته است با کسب درآمد عملیاتی ۱۸٫۶۱۴٫۰۶۶ میلیاردی در سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ و ارتقاء بیش از دو برابری سود عملیاتی خود از مبلغ ۲٫۸۱۳٫۶۵۱ میلیاردی پایان سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۶٫۰۹۴٫۴۲۹ میلیارد ریال در پایان سال ۱۴۰۱ موفق گردید که سود خالص عملیاتی در حال تداوم خود را از مبلغ ۲٫۰۷۹٫۰۲۱ میلیاردی سال گذشته به مبلغ ۵٫۷۳۵٫۷۰۰ میلیارد در سال مورد گزارش ارتقاء دهد.

مدیرعامل مدبر مجموعه همچنین با خاطرنشان اینکه شاهد رشد نسبت های نقدینگی بودیم بطوری که  نسبت جاری از ۱۵۵ به ۱۶۶ درصدی در سال ۱۴۰۱ رشد یافته و نسبت آنی از ۱۳۴ به ۱۴۴ درصد رسیده است افزود: با افزایش نسبت های سودآوری بطوری که نسبت سود خالص به فروش از ۱۲ درصد سال ۱۴۰۰ به ۳۱ درصد در سال ۱۴۰۱ و بازده مجموع دارائی ها از ۴ به ۹ درصد رسیده است. به گفته وی همچنین ارتقاء حاشیه سود عملیاتی از ۱۶ به ۳۳ درصد و افزایش حاشیه سود خالص از ۱۲ به ۳۱ درصد از دیگر دستاوردهای شرکت در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰ بوده است.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت حفاري شمال (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۴٫۲۶ در محل مرکز همايش هاي بين المللي پژوهشگاه صنعت نفت برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۵۸٫۱۷ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای محيد طاهريان بود، که جنابان علي پرتوي و عليرضا اسکندري در مقام نظار اول و دوم و آقای عباس فرد صارمي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۷۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

مهم‌ترین نکات مطرح شده به شرح زیر است:

  • شرکت در مناقصه تامین دو دستگاه حفاری دریایی ۳۰۰ فوتی، شرکت در مناطق عملیاتی نفت فلات قاره، شرکت در مناقصه انجام خدمات حفاری چاه‌های اکتشافی با شرکت اکتشاف نفت بابت تامین یک دستگاه حفاری جکاپ به همراه خدمات جانبی و شرکت در مناقصه تامین یک دستگاه حفاری دریایی ویژه آب‌های کم عمق جهت انجام خدمات در مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره از برنامه‌های آتی شرکت جهت حضور فعال در بازار است.
  • باید در سال جدید به دلیل شرایط موجود به سمت اجاره دکل برویم.
  • قراردادهای منعقد شده در سال مالی ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

  • انعقاد قرارداد دستگاه دکل حفاری دریایی سحر ۱ و ۲ جهت انجام عملیات حفاری تعمیرات و تکمیل چاه‌های شرکت نفت فلات قاره با نرخ روزانه ۷۱هزار یورو به مدت ۶ ماه.
  • انعقاد قرارداد تامین یک دستگاه دکل خشکی حفاری ۲۰۰۰ اسب بخار به صورت Full Crewدر پروژه منطقه کیارس با شرکت پترو گوهر فراساحل کیش با نرخ روزانه ۱۶۵۰۰ یورو به مدت ۶ ماه.
  • انعقاد قرارداد اجاره یک دستگاه دکل حفاری خشکی ۱۱۹ به همراه تجهیزات جهت عملیات حفاری راهبری در میدان قزل تپه با شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی: کارفرمای اصلی، شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به مدت ۲۸۰ روز عملیات. نرخ قرارداد به ازای هر روز عملیات ۱۰۰۰ یورو بوده و سقف تقریبی قرارداد مبلغ ۸ میلیون و ۴۴۰هزار یورو به علاوه ۴۰۰ میلیارد ریال است .
  • دو دکل در گلخاری داریم که شروع به کار کرده‌اند.
  • کل مطالبات و کل جریمه تاخیر تادیه از پترو پارس تایید شده و‌ در گزارشات کارشناسی هم آمده است.
  • این شرکت با نفت بهران قرارداد جدیدی را منعقد می‌کند.
  • حفاری خواهان حضور در مناقصه عملیات چاه آزمایی با کارفرمایی موسسه دریا ساحل است.

برگزاری مجمع در نهایت نظم و میزبانی شایسته از ذینفعان ، استقبال خوب سهامداران، پخش یک کلیپ زیبا از تاریخچه و توانمندی های شرکت پرافتخار حفاری شمال که به همت روابط عمومی کوشای شرکت تهیه و در آن بخوبی پتانسیل بالای مجموعه به سمع و نظر سهامداران رسید، قرائت بخشی از گزارش هیات مدیره توسط علیرضا سلمان زاده از اعضای هیات مدیره،توضیحات دقیق مهندس سلمان زاده مدیر صاحبنام صنعت کشورمان پیرامون عملکرد شرکت در سال ۱۴۰۱ ، تشریح برنامه های آتی، ارائه توضیحات تکمیلی پیرامون بندهای حسابرسی تایید حسابهای شفاف معاونت و تیم مالی با تجربه شرکت توسط حسابرس و بازرس قانونی، تاکید مدیریت مبنی بر تغییر استراتژی در فرآیندهای که سودآوری مناسب برای شرکت ندارد و حضور در بازارهای جدید، تقدیر ویژه رئیس مجمع و نمایندگان سهامداران عمده جهت تدوین برنامه های مدون برای توسعه شرکت ، نهایت همکاری کارشناسان کاربلد روابط عمومی با خبرنگاران و نهایت تعامل جناب سید محمد خاتمی «مدیر فرهیخته روابط عمومی شرکت» که از اساتید حوزه روابط عمومی کشور می باشد با اصحاب رسانه جهت پوشش خبری ، برگزاری انتخابات هیات مدیره و ابقای اعضای حقوقی برای ۲ سال آتی از نکات خواندنی این مجمع بود.

اهم برنامه های شرکت در سال مالی ۱۴۰۲:

بازسازی دستگاه های حفاری

با توجه به استهلاك تجهیزات و ماشین آلات دستگاه های حفاری موجود، ضرورت اجرای برنامه ریزی، بازسازی،تعمیرات و جایگزینی اقلام فرسوده به منظور افزایش کارایی در دستور کار شرکت قرار دارد.

برنامه ریزی جهت بستر سازی پایگاه پشتیبانی در شهرک صنعتی اهواز

با توجه به خریداری یک قطعه زمین در شهرك صنعتی شماره ۵ در اسفند سال ۱۳۹۹ و در راستای پشتیبانی بهتر از عملیات حفاری و پروژه های عملیاتی و تجمیع سایت های شرکت )سایت تعمیرات، خدمات فنی) به منظور افزایش کیفیت سرویس دهی و پشتیبانی دستگاه های حفاری خشکی و سرویس دهی متمرکز به پروژه های EPD ،تجهیز یارد عملیاتی – پشتیبانی برنامه ریزی و در حال اجرا می باشد.

«گزارش تکمیلی بزودی در سایت و نشریه»