جام دارو؛ بزرگترین واحد تولیدکننده تیوپ و قوطی آلومینیومی در کشور
جام دارو؛ بزرگترین واحد تولیدکننده تیوپ و قوطی آلومینیومی در کشور

مجمع عمومی عادی فوق العاده صاحبان سهام شرکت صنعتي جام دارو (سهامی‌عام) مورخ ۲۱/۰۹/۱۴۰۱ در محل خيابان گاندي جنوبي -کوچه يکم -پلاک ۱۴-طبقه چهارم برگزار گردید.

اقتصاد و بیمه – مهندس عبداله امیر صادقی با تبیین اینکه «جام دارو»اولين توليد کننده تيوب و قوطی آلومينيومی در ايران ميباشد و به عنوان بزرگترين واحد اين صنعت در کشور محسوب ميگردد افزود : اين شركت متعاقباً با راه اندازی خط توليد تيوبهای لمينيت محصولات متنوع تري را به جامعه دارويي ارائه نموده است.

مدیر برجسته صنعت کشورمان با اشاره به اینکه جام دارو در حال حاضر يک شرکت معتبر توليد کننده تيوبهای لمينيت ( با لايه محافظ آلومينيوم و لايه محافظ پليمری ) ، تيوب و قوطی آلومينيومی ، پولک آلومينيومی ، قطعات تزريقی  جهت بسته بندی فرآورده های صنايع دارويی ، بهداشتی ، شيميايی و غذايی با رعايت استانداردهای ملی و بين المللی بشمار می آيد اضافه کرد : این افزایش ۵/۱۲ درصدی باعث تقویت بنیه مالی، کاهش اتکاپذیری به تسهیلات بانکی و کاهش هزینه های مالی مجموعه گردیده و باعث ارتقای درآمدها و رشد سودآوری شرکت در سالهای آتی خواهد گردید .

مجمع عمومی عادی فوق العاده صاحبان سهام شرکت صنعتي جام دارو (سهامی‌عام) مورخ ۲۱/۰۹/۱۴۰۱ در محل خيابان گاندي جنوبي -کوچه يکم -پلاک ۱۴-طبقه چهارم برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۴۳/۴۲ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای مجيد حاجي ابراهيم زرگر بود، که جنابان محمدرضا تقي گنجي و جلال اماني  در مقام نظار اول و دوم و آقای عبداله اميرصادقي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

در ادامه و با قرائت گزارش توجیهی هیات مدیره مبنی بر لزوم افزایش سرمایه توسط مدیرعامل محترم و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب افزایش سرمایه شرکت به تغییر بند اساسنامه مربوطه رای مثبت دادند.

به گفته مهندس عبداله امیرصادقی سکاندار شایسته جام دارو افزایش سرمایه قبلی شرکت از مبلغ ۰۰۰/۶۶۰ میلیون ریال به مبلغ ۰۰۰/۸۰۰ میلیون ریال از سود انباشته بوده که به منظور اصلاح ساختار مالی صورت گرفته است و نتایج حاصل از افزایش سرمایه مزبور که طی تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۲۶/۰۸/۱۴۰۰ تصویب شده و در تاریخ ۰۸/۱۰/۱۴۰۰ نزد مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

 

استاد مجید حاجی زرگر ریاست مجمع و مرد موسپید و روسفید صنعت کشورمان در سخنانی با تصریح اینکه این افزایش سرمایه در پیشبرد اهداف عالیه مجموعه نقشی راهبردی خواهد داشت که در کنار اصلاح ساختار مالی باعث تامین سرمایه در گردش و جبران مخارج انجام شده خواهد شد اضافه کرد : بهره بردن از معافیت مالیاتی نیز از برکات این افزایش سرمایه ۰۰۰/۱۰۰ میلیونی خواهد بود .

رییس هیات مدیره شرکت همچنین اظهار داشت که : پويايی و رشد مستمر جام دارو در طی سالها ارائه خدمت به صنايع مختلف کشور مرهون تلاش جمعی متخصصين زبده و بهره گيری از ماشين آلات مدرن و استفاده از سيستم های پيشرفته ميباشد.

گزارش بازرس قانوني درباره گزارش توجیهی هیات مدیره درخصوص افزایش سرمایه

به مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام شركت صنعتی جام دارو (سهامي عام)

در اجرای مفاد تبصره ۲ ماده ۱۶۱ اصلاحیه قانون تجارت مصوب سال ۱۳۴۷

  • گزارش توجیهی مورخ مهر ماه ۱۴۰۱ هیات مدیره شرکت صنعتی جام دارو(سهامي عام) درخصوص افزايش سرمايه آن شركت از مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۹۰۰ ميليارد ريال ، مشتمل بر صورت وضعیت مالی ، صورت سود و یان و یادداشتهای همراه فرضی که پیوست می باشد، طبق استاندارد حسابرسی”رسیدگی به اطلاعات مالی آتی” مورد رسیدگی این موسسه قرار گرفته است. مسئولیت گزارش توجیهی مذبور و مفروضات مبنای تهیه آن با هیات مدیره شرکت است.
  • گزارش مزبور در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۶۱ اصلاحیه قانون تجارت و با هدف توجیه افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته و از طریق تعداد سهام و با هدف اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی در جهت برخورداری از معافیت مالیاتی شرکت های بورسی و فرابورسی موضوع بند “ف” تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور تهیه شده است. این گزارش توجیهی براساس مفروضاتی مشتمل بر مفروضات ذهنی درباره رویدادهای آتی و اقدامات مدیریت تهیه شده است که انتظار نمی رود لزوما به وقوع بپیوندد. در نتیجه به استفاده کنندگان توجه داده می شود که این گزارش توجیهی ممکن است برای هدف هایی جز هدف توصیف شده در بالا مناسب نباشد.
  • براساس رسیدگی به شواهد پشتوانه مفروضات و با فرض تحقق مفروضات مندرج در گزارش توجیهی هیات مدیره، این موسسه به مواردی برخورد نکرده است که متقاعد شود مفروضات مزبور مبنایی معقول برای تهیه گزارش توجیهی فراهم نمی کند. به علاوه به نظر این موسسه، گزارش توجیهی یاد شده ، براساس مفروضات مزبور به گونه ای مناسب تهیه و طبق استانداردهای حسابداری ارائه شده است.
  • حتی اگر رویدادهای پیش بینی شده طبق مفروضات ذهنی توصیف شده در بالا رخ دهد، نتایج واقعی احتمالا متفاوت از پیش بینی ها خواهد بود، زیرا رویدادهای پیش بینی شده اغلب به گونه ای مورد انتظار رخ نمی دهد و تفاوتهای حاصل می تواند با اهمیت باشد. ضمنا استفاده از مزایای معافیت مالیاتی شرکت های بورسی و فرابورسی موضوع بند “ف” تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور منوط به نظر نهایی سازمان امور مالیاتی می باشد.
  • کسب موفقیت «سازمان بورس و اوراق بهادار» در راستای افزایش سرمایه شرکت صنعتی جام دارو (سهامی عام) ضروری می باشد.

هدف از انجام افزایش سرمایه

هدف شرکت صنعتی جام دارو (سهامی عام)، از افزایش سرمایه موضوع این بیانیۀ ثبت، به شرح زیر می باشد:

  • تقویت بنیه مالی، کاهش اتکاپذیری به تسهیلات بانکی و کاهش هزینه های مالی
  • اصلاح ساختار مالی از طریق جلوگیری از خروج وجه نقد بابت پرداخت سود سهام به صاحبان سرمایه
  • برخورداری از معافیت مالیاتی شرکت های بورسی و فرابورسی موضوع بند “ف” تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور

با توجه به موارد فوق، شرکت صنعتی جام دارو (سهامی عام) در نظر دارد به منظور تقویت بنیه مالی، تقلیل میزان تسهیلات دریافتی از بانک ها، استفاده از معافیت مالیاتی و اصلاح ساختار مالی از طریق جلوگیری از خروج وجه نقد بابت پرداخت سود سهام به صاحبان سرمایه اقدام به افزایش سرمایه از مبلغ ۰۰۰/۸۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۰۰۰/۹۰۰ میلیون ریال نماید.

مبلغ افزایش سرمایة پیشنهادی و محل تأمین آن

با توجه به برنامۀ ارائه شده، شرکت صنعتی جام دارو در نظر دارد سرمايۀ خود را از مبلغ ۰۰۰/۸۰۰ میلیون ريال به مبلغ ۰۰۰/۹۰۰ میلیون ريال ، از محل “سود انباشته” به شرح زير افزايش دهد.

مبلغ ۰۰۰/۱۰۰ میلیون ریال (معادل ۵/۱۲ درصد) از محل سود انباشته

تشریح جزییات طرح

اصلاح ساختار مالی ، تامین سرمایه در گردش و جبران مخارج انجام شده

با توجه به اینکه اغلب پرداختها بابت اقلام بهای تمام شده کالای تولیدی بطور نقدی صورت می گیرد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته سود سهامداران نیز براساس زمانبندی می بایستی پرداخت گردد لکن، به لحاظ شرایط تورمی در سنوات اخیر و نیز افزایش در قیمت های مواد اولیه مورد نیاز و حقوق و دستمزد سالیانه و نیز به دلیل شرایط رقابتی حاکم بر بازار، فروش محصولات به مشتریان و شرکتهای طرف قرارداد به صورت اعتباری صورت می گیرد، لذا شرکت قادر به تامین سرمایه در گردش از طریق فعالیتهای عملیاتی خود نمی باشد. با توجه به موارد فوق، شرکت صنعتی جام دارو (سهامی عام) در نظر دارد به منظور بهبود سرمایه در گردش و اصلاح ساختار مالی که منجر به افزایش توان مالی شرکت خواهد شد و همچنین برخورداری از معافیت مالیاتی موضوع بند “ف” تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، از محل سود انباشته اقدام به افزایش سرمایه نماید. لازم به ذکر است میزان معافیت مالیاتی قابل استفاده در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۰۰۰/۱۹ میلیون ریال می باشد.

برنامه های شرکت در صورت عملی نشدن افزایش سرمایه

عملی نشدن افزایش سرمایه موجب خواهد شد شرکت با مشکل نقدینگی مواجه شده و برای تامین منابع مالی از طریق تسهیلات بانکی اقدام نماید که در این صورت هزینه های تامین مالی و بدهی شرکت از بابت تسهیلات افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت.