تولید تسمه نقاله “مقاوم به ضربه و برش” برای نخستین بار در کشور
تولید تسمه نقاله “مقاوم به ضربه و برش” برای نخستین بار در کشور

ا همت مهندسان جوان و تلاش کارکنان شرکت صنایع لاستیکی سهند تسمه نقاله《مقاوم به ضربه و برش》برای نخستین بار در کشور تولید شد

اقتصاد و بیمه – با همت مهندسان جوان و تلاش کارکنان شرکت صنایع لاستیکی سهند تسمه نقاله《مقاوم به ضربه و برش》برای نخستین بار در کشور تولید شد

به گزارش شستا رسانه، بدنبال اعلام نیاز یکی از شرکت های مطرح فولادی، تولید این نوع تسمه نقاله، که تولید و تامین آن تاکنون در انحصار فونیکس آلمان بود، در دستور کار صنایع لاستیکی سهند قرار گرفت و محصول فوق پس از تولید و طی مراحل کنترل کیفی در سال جاری در خطوط شرکت مزبور نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

🔸بر پایه گزارشات حاصل از بازدید دوره‌ای، محصول تولیدی سهند بر خلاف نمونه مشابه آلمانی که معمولا پس از ۶ ماه مستهلک و از خط تولید خارج می شد، هم اکنون و با گذشت بیش از ۷ ماه همچنان در حال بهره‌برداری است.

🔹شایان ذکر است، استحکام و مقاومت سایشی بالا، مقاومت عالی در برابر برش و ضربه ، از جمله ویژگی های این نوع تسمه نقاله تولیدی سهند (گریدS.S.B) می‌باشد.

🔸گفتنی است علاوه بر تولید《 تسمه نقاله مقاوم به ضربه و برش》، صنایع لاستیکی سهند هم‌اکنون پروژه احداث خط تولید تسمه نقاله سیمی( استیل کورد) را برای اولین بار در کشور در دستور کار خود قرار داده است. با افتتاح این پروژه در سال آتی بخش مهمی از نیاز کشور به این محصول که در صنایع سنگین نظیر صنعت فولاد و معادن کاربرد دارد، برطرف خواهد شد.