تقسیم سود ۵۳۲۰ ریالی به ازای هر سهم ((حسینا))
تقسیم سود ۵۳۲۰ ریالی به ازای هر سهم ((حسینا))
مجمع عمومی عادی سالیانه  شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۸ در محل هتل بين المللي پارسيان استقلال (سالن درياي نور) برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور اکثریت سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای نوری بود، که آقای فرخ طراح زاده گان به عنوان منشی مجمع انتخاب گردیدند.

 

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹  و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی با تقسیم سود ۵۳۲۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

 

 

رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، ارائه گزارش مبسوط مهندس طراح زاده گان مدیرعامل خوشفکر شرکت پیرامون دستاوردها و برنامه های آتی شرکت، پاسخگویی دقیق و مستند به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط، تایید حسابهای شفاف و کلین مدیریت و تیم مالی مجرب مجموعه، برگزاری مجمع فوق العاده جهت انطباق اساسنامه شرکت با اساسنامه مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار و نهایت تعامل و همکاری مدیریت و تیم فرهیخته روابط عمومی برای پوشش خبری از نکات خواندین این مجمع بود.

 

شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا که پیش از این تحت عنوان آشنای بنیاد بارانداز (تاسیس ۱۳۶۶) پا به عرصه خدمات تخلیه و بارگیری محمولات بندری نهاده هم اکنون نیز در بندر امام خمینی (ره)، بوشهر، نوشهر و منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی (بندرعباس) فعالیت های بندری خود را مبتنی بر تجربیات موفق و متناسب با نیازهای متغیر و روزافزون این صنعت در راستای توسعه پایدار، عینیت و استمرار بخشیده است.

 

این شرکت هم اکنون با دارا بودن ربع قرن سابقه در خدمات بندری و داشتن ناوگان عظیمی از انواع ماشین آلات و تجهیزات بندری ، توان ارائه خدمات برای میلیونها تن کالا در سال را دارد.

 

شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا اولین شرکت در ارائه خدمات بندری در کشور می باشد که تجربه اداره تمامی عملیات خشکی یک بندر را دارد و هم اکنون نیز تمامی عملیات بنادر نوشهر و بوشهر شامل تخلیه و بارگیری کالا از اسکله به کشتی و بالعکس ، حمل و تخلیه کالا به محوطه ها و انبارها ، بارگیری کالاها از محوطه ها و انبارها ضمن حفظ و حراست محمولات در انبارها ( ترمینال داری ) را در اختیار دارد.

 

خدمات و توانمندی های بندری

 

شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، خدمات بندری بسیاری انجام می دهد که از آن میان می توان به موارد زیر اشاره داشت: «عملیات تخلیه و بارگیری محمولات کشتیهای تجاری اعم از کالاهای عمومی، کانتینر، فله خشک و فله مایع، نگلات سنگین و کالاهای پروژه ای»، «مدیریت بنادر»، «احداث و اداره ترمینالهای کانتینری»، «نمایندگی خطوط کشتیرانی»، «دوبه کاری»، «انبارداری»، «بارشماری و بارنویسی»، «حفاظت کالاهای صادراتی»، «خدمات گمرکی و ترخیص کالا»و «ارایه کلیه خدمات بندری بر اساس قوانین جاری کشور»

 

اهداف و راهبردهای بلندمدت عملیاتی )استراتژی ها(  و خط مشی ها و سیاست های پیش بینی شده برای دستیابی به آنها

 

شركت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در سال ۱۴۰۰ طی پروژه ای تحقیقاتی، اقدام به تدوین برنامه راهبردی شركت نمود كه به عنوان بخشی از خروجی های این پروژه، اركان جهت ساز، راهبردها و خط مشی سیستم مدیریت یكپارچه آن به شرح زیر، تدوین گردید:

ماموریت:

 

شركت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا ماموریت اصلی خود را ارائه خدمات لجستیك ملّی و منطقه ا ی با ” ارزش آفرینی برای سهامداران”  در ابعاد ذیل می داند:

 

–         خدمات دریایی

 

–        خدمات بندری

 

–        كشتیرانی و حمل و نقل

 

–        خدمات ارزش افزوده لجستیكی

 

–        بارفرابری )فورواردری(

 

–        صادرات و واردات كالاها ی مجاز

چشم انداز شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در افق ۱۴۱۰

 

شركت سینا در افق ۱۴۱۰ ه.ش یك شركت لجستیكی فراملی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است كه با تكیه بر استعداد حرفه ای، تجهیزات راهبردی و راهبری شبكه های به هم پیوسته به عنوان شركتی نوآور، سرآمد، معتبر، معتمد، بهره ور، سریع و ایمن شناخته می شود، كه انتظار می رود در افق ۱۴۱۰ در بین ۱۰۰ شركت برتر داخلی قرار گیرد و حداقل در سه كشور منطقه فعالیت داشته باشد.

 

برنامه های آتی هیئت مدیره

 

–        گسترش بازارهای فروش/ارائه خدمات محصولات و تنوع بخشی به شیوه های فروش/ ارائه خدمات

 

–        تولید و ارائه محصولات/خدمات جدید

 

–        مشارکت ها و سرمایه گذاری ها

 

–        شیوه های تامین مالی

 

–        افزایش ظرفیت

 

–        تغییرات اساسی در روش های تولید محصولات/ ارائه خدمات و بهبود کیفیت

 

–        صرفهجویی در هزینه ها از طریق افزایش کارایی و اثربخشی اجرای عملیات و استفاده بهینه از منابع در دسترس و .. .

 

–        بهبود روش ها و بکارگیری فنون نوین مدیریت

 

–        کسب شرایط رقابتی بهتر در حوزه های بهبود کیفیت، کاهش قیمت تمام شده و ارتقای نوآوری

 

–        توسعه منابع انسانی

 

–        برنامه های آتی شرکت با توجه به تحریم ها، کرونا و محدودیت های تجاری

جایگاه شرکت در صنعت (داخل و خارج از کشور(

 

شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در بین ۵۰۰ شرکت برتر به نقل از گزارش سازمان مدیریت صنعتی، با افزایش درآمد از ۸۵۰٫۴ به ۱,۰۸۶٫۷ میلیارد تومان، به نظر می رسد نسبت به سال قبل به رتبه بالاتری ( رتبه سال قبل ۲۱۵ بوده است( دست یابد. این شرکت در بین شرکت های فعال در صنعت حمل و نقل و خدمات وابسته، با حجم فروش معادل ۸۵۰۴ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ در رده ۵ ام قرار داشت که در سال ۱۴۰۰ با افزایش فروش آن به مبلغ ۱۰,۸۶۸ میلیارد ریال به نظر می رسد بتواند جایگاه خود در بین شرکت های فعال در این صنعت را حفظ نماید.

 

رشد درآمد عملیاتی این شركت در سال جاری نسبت به سال قبل ۷/۲۶% می باشد كه افزایش نرخ تعرفه های كارفرما و افزایش ناشی از خدمات نفتی اهم دلایل افزایش مذكور بوده است.شركت در سال ۱۴۰۰ موفق به كسب رتبه های اول از شاخص بهره وری كل عوامل در بین گروه های حمل و نقل و خدمات وابسته در بین ۵۰۰ شركت برتر بر اساس رتبه بندی IMIگردید. شرکت در سطح جهانی و منطقه ای فاقد جایگاه است.

 

درباره شرکت :

 

شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در سال ۱۳۶۶ با نام شرکت بنیاد بارانداز تاسیس و تحت شماره ۶۹۴۲۵ اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شد. فعالیت عملیاتی شرکت از ابتدای سال ۱۳۶۷ آغاز و با تشکیل سازمان حمل و نقل در سال ۱۳۷۰ در بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی این شرکت به سازمان مذکور انتقال یافت. بنا به دلایل مختلف عملیات شرکت در بنادر جنوبی کشور از سال‌های ۱۳۷۲ لغایت ۱۳۷۴ متوقف و نهایتاً فعالیت‌های شرکت راکد گردید در سال ۱۳۷۴ مدیریت وقت سازمان حمل و نقل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ضمن انتقال شرکت از گروه جاده‌ای به گروه دریایی و با تغییر مدیریت و مشارکت با بخش خصوصی تصمیم به احیای شرکت و فعال نمودن مجدد آن گرفت.

 

پس از تعیین هیئت مدیره در اواخر سال ۱۳۷۴ این شرکت فعالیت عملیاتی خود را با هدف اصلاح ساختار عملیاتی و مالی با استراتژی جدید آغاز کرد و با رفع مشکلات به‌جا مانده از گذشته، مقدمات همکاری با بخش خصوصی را فراهم نمود و با افزایش سهم بازار و کسب سود بیشتر و پوشش زیان سنواتی جایگاه خود را در بین رقبا به میزان قابل توجهی افزایش داد.

 

«گزارش تکمیلی بزودی در سایت ونشریه»