برنامه های مدون برای ورود به بازارهای جدید و جذب مشتریان
برنامه های مدون برای ورود به بازارهای جدید و جذب مشتریان
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت داده پردازي ايران (سهامی‌ عام) در تاریخ1402.03.03 در محل خيابان استاد نجات الهي(ويلا)- چهارراه ورشو- ضلع جنوب غربي پارک ورشو- سالن فردوسي تشکیل شد.

 

اقتصاد و بیمه-مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت داده پردازي ايران (سهامی‌ عام) در تاریخ۱۴۰۲٫۰۳٫۰۳ در محل خيابان استاد نجات الهي(ويلا)- چهارراه ورشو- ضلع جنوب غربي پارک ورشو- سالن فردوسي تشکیل شد.

در این مجمع که با حضور ۸۲٫۲  درصدی سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای حبيب اله اژدهاکش  بود، که جنابان   مهرداد ميرزازاده و  جمال بوستان زر  در مقام نظار اول و دوم و آقای مهرداد مهرپور دارستاني به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۲۰۸  ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:
یکی از مشکلات شرکت در سال‌های اخیر، کمبود نقدینگی بود؛ هرچند افزایش سرمایه نقدینگی جدیدی به شرکت وارد نکرد، اما جلوی خروج نقدینگی را گرفت. ضمن اینکه معافیت مالیاتی هم کمک کرد تا شرکت ۱۵ میلیارد تومان بیشتر سود کند.
مداران در سال مالی مورد گزارش با بانک رفاه کارگران پروژه مشترکی داشت و شرکت دانش رفاه پردیس را تأسیس کرد که با کمک این پروژه، دغدغه بانک رفاه کارگران درمورد سیستم نرم‌افزاری حیاتی برطرف شد.
در سال ۱۴۰۱، درآمد شرکت ۸.۴۱۱.۵۳۱ میلیون ریال، سود عملیاتی ۱.۵۴۳.۲۵۷ میلیون ریال و سود خالص واقعی ۱.۱۹۱.۸۷۰ میلیون ریال و با معافیت مالیاتی ۱.۳۵۵.۸۴۳ میلیون ریال بوده است.
در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده بود که ۵۴۷ ریال سود محقق شود، اما عملکرد واقعی شرکت در این سال ۶۹۵ ریال بوده است.
برای سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است که مداران ۱۲.۰۷۵.۳۳۶ میلیون ریال درآمد، ۱.۸۷۰.۳۹۵ میلیون ریال سود عملیاتی و ۱.۳۰۸.۵۵۴ میلیون ریال سود خالص محقق کند.
پشتیبانی و توسعه نرم‌افزارهای کاربردی بانک تجارت، راه‌اندازی سرویس بورس وکالتی از درگاه غیرحضوری، راه‌اندازی سرویس‌های مسدودی فروش خودرو، راه‌اندازی سامانه ارسال پیامک محچک، پیادهسازی سامانه سمات، طراحی و پیاده‌سازی نرم‌افزارهایی جهت مهاجرت داده‌ها بین دو سامانه داده‌پردازی و خدمات، توسعه و تغییرات سامانه‌های ساتنا، پایا، ساشا و پاشا، انعقاد قرارداد تأمین تجهیزات سرور و ذخیره‌ساز با شرکت خدمات انفورماتیک، فروش و تحویل دو مجموعه نرم‌افزاری بنیادی IBM برای سیستم‌های OPEN به همراه گارانتی به بهسازان ملت و تمدید قرارداد پشتیبانی تجهیزات P۹ شرکت مدیریت فناوری بورس، از پروژه‌های مهم شرکت در سال ۱۴۰۱ بوده است.
عدم کفایت سرمایه در گردش به دلیل رشد فزاینده نرخ تجهیزات در سال‌های اخیر و نتایج منفی پایین بودن درصد شناوری سهم، از چالش‌های موجود شرکت است.
شرکت پیشنهاد افزایش شناوری سهم به منظور بهره‌مندی از معافیت مالیاتی، بازگشت به تابلوی بازار اول معاملاتی و افزایش سرمایه حداقل به میزان ۳۰۰درصد را به مجمع داده است.

در سال‌های اخیر شرکت سعی کرده مزیت نسبی را با تمرکز بر توانمندی‌هایی که در حوزه مین فریم وجود داشته، به مزیت رقابتی تبدیل کند و تمامی مناقصات را در این حوزه برنده شده است.
ورود به بازارهای جدید و جذب مشتریان جدید از برنامه‌های در دستور کار شرکت بوده و حوزه‌هایی را هم شناسایی کرده، اما تجاری‌سازی آنها نیازمند سرمایه‌گذاری است.
۸۰ میلیارد تومان کار نرم‌افزاری در شرکت دانش رفاه پردیس برای سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.
احیای سندهای زمین‌های شهری از برنامه‌ها و اقدامات شرکت است.
یکی از مطالبات شرکت به مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان، هنوز از یکی از بانک‌ها وصول نشده است.
پیش از خروج آمریکا از برجام، مداران تمامی تجهیزات را به صورت مستقیم از IBM خریداری می‌کرد، اما از سال ۹۸ و بعد از خروج آمریکا و تشدید تحریم‌ها، یکی از اقدامات IBM این بود که گواهینامه امنیتی را الزامی کرد و این موارد باعث شد که نتواند در زمینه پردازشگرها واردات انجام دهد.

پیام هیات مدیره

مأموريت

شركت داده پردازي ايران (سهامي عام)، به عنوان بنيانگذار صنعت فناوري اطلاعات كشور، تلاش نموده تا ضمن حفظ جايگاه ويژه خود در بهره مندي از ميراث كيفيت و اعتبار شركتي آي بي ام ايران با ديرينه ي بيش از نيم قرن، از طريق همگامي با پيشروان اين صنعت در حوزه هاي متنوعي همچون تأمين و تجهيز زيرساخت ها، توسعه سامانه ها و نرم افزارهاي كاربردي پايه، ارائه راه حل هاي جامع، و نيز تجويز و اشاعه كاربست مدل هاي كسب وكار نوآورانه در سطوح بنگاهي و فرا بنگاهي فعاليت نمايد.

چشم انداز

معتمد شركت ها در سازماندهي و مديريت داده ها و همياري كننده سازمان ها در اخذ ارزش افزوده از سرمايه گذاري در فناوري اطلاعات در حوزه هاي متنوع صنعتي در سطح كشور و منطقه از طريق تعالي بخشي به سرمايه هاي انساني شركت، نهادينه سازي فرآيند تحقيق و توسعه بر پايه نيازهاي سرويس محور مشتريان، ارتقاي مداوم بلوغ سازماني در مديريت پروژه، نوآوري خالق و مديريت مشاركتي در اكوسيستم محصولات و خدمات نرم افزاري.

سياستهاي كلي و راهبردي شركت داده پردازي ايران

– تاكيد بر استقلال مالي و سودآوري در هر يک از زمينه هاي كلان فعاليت و شناسايي فعاليت هاي جديد در جهت جايگزيني با فعاليت هاي كم بازده

– به كارگيري توان و تخصص فني موجود در شركت هاي فعال در اين صنعت

– توسعه كمي و كيفي خدمات و سرعت در پاسخگويي به نياز مشتريان

– استمرار سياست كنترل هزينه ها و جهت دهي نقدينگي به سمت سرمايه گذاري با بازده مناسب و بلندمدت

– افزايش سطح حضور در بانكها از طريق شناخت نيازهاي پايه سيستم هاي بانكي

– برنامه محوري و حركت بر مبناي برنامه ريزي مبتني بر توسعه استراتژيک

– بازبيني و چابک سازي فرآيندهاي داخلي شركت

– بهينه سازي ساختار سازماني شركت و انسجام روش هاي اداري و مديريتي

–  بررسي و يافتن شركاي خارجي و داخلي در زمينه ي فعاليت هاي جديد

– بررسي و يافتن تأمين كنندگان داخلي و خارجي و انتخاب بر اساس قابليت اعتماد و سطح دسترسي بالا

– افزايش ظرفيت ها و توانمندسازي مشتريان از طريق انتقال دستاوردهاي جديد و دانش فناوري اطلاعات

– جلب مشاركت و ايجاد اعتماد بيشتر سهامداران عمده و خرد در كسب حمايت هاي لازم جهت تقويت و

گسترش حضور در بازارهاي هدف

عملكرد شركت و ميزان دستيابي به اهداف تعيين شده

شركت داده پردازي ايران در سال مالي ۱۴۰۱ با توجه به اهداف برنامه ريزي شده در بخش هاي مختلف، موفق بـه انجـام مطلوب عمده قراردادها و پروژه هاي خود شده است. در اين خصوص حوزه هاي عمليـاتي، فنـي و تخصصـي از جملـه بخش هاي سيستم هاي كامپيوتري بزرگ و متوسط، شبكه هاي ارتباطي و اطلاع رساني، پشتيباني مهندسي سـخت افـزار و نرم افزار و سيستم هاي نرم افزارهاي راهبردي هر كدام در حوزه مسئوليت خود به نحو احسن فعاليت نموده و موفـق به كسب تأييد عملكرد خود از مشتريان شده اند.

در اين راستا بخشهاي پرسنلي، مالي و اداري، بازرگاني و آموزشي نيز بر طبق برنامه هاي عملياتي خود راهكارهـا و فعاليتهاي ستادي لازم جهت دستيابي به اهداف شركت تعيين و اجرا نموده اند.

شاخص فعاليت هاي عمده در رسيدن به اهداف فوق به شرح ذيل مي باشد:

  • شناسايي و مديريت ريسك ها و مخاطرات شركت و ايجاد راهكار مناسب مقابله با آنها
  • برنامه ريزي جهت حفظ جايگاه شركت در رتبه يک صنعت انفورماتيک در زمينه هاي فعاليت بر اساس ارزيابي جديد شوراي عالي انفورماتيک
  • حفظ نيروهاي خبره با تغيير در روشهاي جذب و نگهداشت
  • اجراي آيين نامه ي مصوب معاملات از طريق كميته معاملات
  • گسترش نظام الكترونيكي مكاتبات، انبارها، پرسنلي، اطلاع رساني و چابک سازي درون سازماني و همچنين پاسخگويي سريع تر به مشتريان
  • پيگيري مستمر مصوبات هيئت مديره و كميته هاي تخصصي
  • پيگيري اجراي مديريت دانش در شركت با همكاري مديران و كارشناسان خبره
  • پيگيري و تدوين ارزيابي عملكرد كاركنان بر اساس شاخص هاي تخصصي متناسب با مسئوليت محوله
  • دريافت مجوز SERVCO
  • اتمام پروژه تحقيقات بازار و توسعه كسب و كار شركت
  • دريافت پروانه بهره برداري توليد فناوري اطلاعات (توليد نرم افزار)

 

برنامه هاي آينده شركت

  • حضور فعال در طرح ها و پروژه هاي ملي و حاكميتي
  • ارائه خدمات فناورانه در حوزه سلامت با تمركز بر فعاليتهاي سازمان تامين اجتماعي
  • ارائه خدمات در حوزه ارتباطات داده با استفاده از مجوز SERVCO با تمركز بر ارائه خدمات IOT و Data Big به مشتريان
  • توسعه كسب و كار شركت با بهره گيري از نتايج پروژه توسعه تجاري و بهينه سازي فرآيندهاي اجرايي
  • تلاش در جهت ارتقاي دانش مديريتي و استفاده ازتجربيات حاصل ازپروژه هاي بزرگ
  • متناسب سازي دانش فني كارشناسان با انجام پروژه هاي روز فناوري اطلاعات
  • بهينه سازي و استفاده از نيروي كارشناسي خبره در انجام پروژه ها
  • استفاده از فناوري هاي روز در ارائه راه حل هاي انفورماتيكي به مشتريان
  • ارائه خدمات به سيستم هاي بانكي با تكميل سبد محصولات شركت
  • به روزرساني و توسعه تجهيزات مركز داده و استفاده از فناوري Cloud در ارائه خدمات به مشتريان
  • بهره برداري از مركز Desk Help شركت در راستاي سرويس دهي به پروژه ها
  • جوابگويي به نيازهاي توسعه يافته مشتريان در زمينه ارائه امكانات Center Data
  • يافتن منابع جديد تأمين تجهيزات در خارج از كشور جهت ارائه خدمات جامع تر و موردنياز مشتريان
  • مطالعه و افزايش دانش فني جهت استفاده از سيستم هاي رايانش ابري در سيستم هاي بانكي و غير بانكي كشور
  • استمرار سياست كاهش دوره وصول مطالبات
  • استمرار سياست متناسب سازي حجم سرمايه در گردش نسبت به حجم فعاليت ها با مديريت وجوه نقدي شركت
  • احياي سند زمين هاي متعلق به شركت و ساخت ابنيه اداري متناسب در تهران و شهرستانها
  • ادامه سياست نوسازي و بهينه سازي تأسيسات فني و ساختماني شركت در جهت افزايش كارايي و صرفه جويي اقتصادي
  • استمرار سياست نظام متمركز كنترل منابع و پروژه ها
  • به روزرساني و بهبود روش هاي انجام كار براي پاسخگويي سريع به نيازمندي هاي مشتريان
  • ادامه فعاليت هاي زيربنايي حاصل از تجربيات شركت در امر تأمين و پشتيباني سيستم هاي بزرگ و متوسط و نرم افزارهاي مورد نياز
  • بازنگري اطلاعات الكترونيكي شركت و استفاده از فناوري هاي روز جهت تسهيل در ارائه خدمات و مسئوليت ها
  • ايجاد امكانات و تسهيلات آموزشي، ورزشي، فرهنگي و سياحتي براي پرسنل
  • بهينه سازي فرآيندهاي اجرايي شركت و استقرار سيستم هاي يكپارچه اطلاعات جهت افزايش توان مديريتي و بهره وري