تداوم روند صعودی با دکترین علی جباری
تداوم روند صعودی با دکترین علی جباری

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بيمه رازي (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۴٫۱۸ در محل يابان گاندي جنوبي، کوچه سيزدهم، پلاک ۱۴، طبقه اول، سالن چند منظوره شرکت بيمه رازي برگزار گردید. در این مجمع که با حضور ۸۴٫۷۳  درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، […]

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بيمه رازي (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۴٫۱۸ در محل يابان گاندي جنوبي، کوچه سيزدهم، پلاک ۱۴، طبقه اول، سالن چند منظوره شرکت بيمه رازي برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۸۴٫۷۳  درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای  جمشيد اقبالپوربود، که جنابان محمد حسين صديقي و جلال ايراندوست در مقام نظار اول و دوم و آقای حکيمه انصاري به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ به کار خود پایان دادند.

پیام هیأت مدیره

با عرض سلام و خیر مقدم هیأت مدیره شرکت بیمه رازی (سهامی عام) در اجرای وظایف و تکالیف قانونی خود وفق مواد ۱۳۸ و ۲۳۲ اصلاحیه قانون ،تجارت همراستا با ارائه گزارش نسبت به صورت های مالی حسابرسی شده خود مربوط به سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ نتیجه فعالیت های شرکت را که نتیجه زحمات ۱ سال تلاش مجموعه ،مدیران کارکنان و نمایندگان شرکت را در راستای ایفای مسئولیت قانونی حرفه ای بوده است را به رسم امانتداری منطبق با نتایج حاصل شده به سهامداران محترم ارائه می نماید و هیات مدیره پاسخگویی در مقابل سهامداران را وظیفه قانونی خود دانسته و همچنین در مسیر دستیابی به اهداف با استفاده از تمامی طرفیت های بالقوه و توجه ویژه به ارزش های اخلاقی و اجتماعی در مسیر تحقق اهداف تعیین شده و هم راستا با منافع ذینفعان محترم حرکت نماید.

به استحضار میرساند هیأت مدیره شرکت در سال ۱۴۰۰ در راستای نقش آفرینی شرکت بیمه رازی در بازار بیمه کشور با توجه به وضعیت رقبا و شرایط بازار بیمه کشور با تدوین اهداف و برنامه های خود تحت عنوان برنامه استراتژی ۵ ساله در قالب ۵ چرخش استراتژیک ۱۵ هدف و ۲۰ راهبرد اساسی برای ارتقاء جایگاه بیمه رازی در صنعت بیمه کشور برنامه ریزی و هدف گذاری نموده است.

اهم این چرخش های استراتژیک عبارت بودند از:

  • چرخش استراتژیک در ساختار و فرآیندها از ستاد محوری به شعبه محوری و نماینده محوری
  • چرخش استراتژیک از بیمه گری متعارف و سنتی به بیمه گری دیجیتال در کل زنجیره ارزش با تمرکز بر شبکه فروش شرکت
  • چرخش استراتژیک از بازاریابی محافظه کارانه به بازاریابی تهاجمی برای توسعه کمی و کیفی پرتفوی شرکت بر اساس مدل ریسک
  • چرخش استراتژیک از مشتری مداری منفعلانه به افزایش میزان وفاداری و وابستگی مشتریان به بیمه رازی
  • چرخش استراتژیک از بازدهی پایین منابع مالی به مدیریت بهینه منابع مالی و اقتصادی امروزه شاهد هستیم که ۲ سال از زمان تدوین و آغاز برنامه ریزی استراژی شرکت سپری شده است و هیات مدیره معتقد است در صورت بررسی عملکرد شرکت و اهداف و نتایج حاصل شده در ۲ سال اخیر شاهد رشد و بالندگی شرکت و حرکت دستیابی کامل به اهداف استراتژیک منطبق با برنامه زمانبندی شده بوده ایم.

نتایج اقدامات صورت گرفته در دو سال اخیر عبارتند از:

الف) تحقق استراتژی نفوذ در بازار و تحصیل سهم بیشتر از بازار بیمه کشوری مطابق با برنامه استراتژیک

ب) توسعه شبکه فروش و نمایندگان بعنوان بازوی در مسیر ورود به بازار و ارائه خدمات به مشتریان ج ) تحصیل سودآوری در حوزه بیمه گری و ترکیب سهم پرتفوی به رشد بیمه های زندگی و مدیریت بهينه منابع و تحصیل بازدهی مناسب

د )حرکت در مسیر بیمه گری دیجیتال جهت تحصیل بخش خدمات و حوزه بیمه گری دیجیتال به عنوان کانال فروش و ارائه خدمات

اگرچه در مسیر تحقق بخشی کامل این اهداف هنوز ۳ سال دیگر باقی مانده است و رشد و بالندگی واقعی شرکت نیازمند ارائه تلاش بیشتر در ۳ سال آینده خواهد بود ولیکن هیات مدیره شرکت معتقد است دستیابی به اهداف فوق و آثار و نتایج مالی شرکت در بین شرکت ها برای ۲ سال اخیر بی بدیل بوده است همچنان ضمن رصد دقیق شرایط بازار بیمه در هر سال در مسیر تحقق اهداف و استراتژی های بیش از پیش با سرعت بیشتر حرکت خواهد نمود. قابل ذکر است که شرکت بیمه رازی در سالی که گذشت در ادامه تحقق اهداف خود ضمن مدیریت موثر ریسک در حوزه بیمه گری برنامه را تحقق بخشیده است بطوریکه همچنان شاهد سطح خود توانگری مالی شرکت در بین شرکت های بیمه می باشیم و انتظار می رود در سالهای آتی نیز شاهد نظرات و انتقادات سازنده شما سهامداران محترم بی شک چراغ راه گذشته، حال و آینده بوده و هست.

در این راست بهره مندی از نظرات و رهنمودهای شما را ارج نهاده و آن را بستری یگانه در راستای بهبود فرآیندهای تصمیم گیری و برنامه ریزی خود می دانیم.

برنامه ها و راهبردهای آتی شرکت

  • افزایش سرمایه شرکت از ۱۹٫۰۳۹ میلیارد ریال به ۵۰٫۰۰۰ میلیارد در ۲ مرحله
  • توسعه بیمه گری دیجیتال و اجرای طرح نئو بیمه در صنعت بیمه به عنوان اولین شرکت
  • ورود به بازارهای بیمه ای خرد در سطح کشور جهت افزایش ضریب نفوذ
  • بهینه تر سازی ترکیب پرتفوی متناسب با استراتژی
  • توسعه کمی و کیفی شبکه فروش شعب در سراسر کشور متناسب با آمایش اقتصادی کشور
  • توسعه برنامه آموزشی شبکه فروش کارکنان به عنوان مهمترین راس شرکت
  • توسعه فعالیت های شرکت در بخش سرمایه گذاری تزریق منابع در مسیر تحصیل بازدهی مناسب

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»