تامین نیاز بازار داخلی و کمک به توازن ارزی کشور اولویت های اساسی ایرانول
تامین نیاز بازار داخلی و کمک به توازن ارزی کشور اولویت های اساسی ایرانول

شرکت نفت ایرانول در ۹ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل علاوه بر افزایش سهم بازار داخلی توانست ۱۰۵ میلیون دلار ارزآوری داشته باشد

اقتصاد و بیمه – شرکت نفت ایرانول در ۹ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل علاوه بر افزایش سهم بازار داخلی توانست ۱۰۵ میلیون دلار ارزآوری داشته باشد.

به گزارش شستا رسانه، محمدحسینی مدیرعامل این شرکت با ارائه آماری دقیق از روند صعودی تولید و فروش ایرانول طی دوره مالی ۹ ماهه سال جاری تصریح کرد: ایرانول به عنوان يکي از قديمي‌ترين و خوشنام‌ترين شرکت‌هاي فعال در صنعت روانکار، توانست طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ بر اساس آمارهای منتشر شده در سایت کدال، با غلبه بر چالش ها و مشکلات پیش روی صنعت روانکار رشد چشمگیری را در بیشتر شاخص ها به دست آورد.

بر اساس این خبر، حسینی اظهار کرد: با توجه به نیاز بازار طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، میزان تحقق مقدار تولید کل ۱۰۵ درصد، عرضه روغن‌های موتوری ۱۱۱ درصد و فروش روغن‌های صنعتی ۱۱۰ درصد بوده، که نشان از عزم جدی این شرکت برای توسعه تولید و افزایش سهم بازار دارد.

وی در ادامه مبلغ فروش شرکت نفت ایرانول را صعودی اعلام کرد و افزود: با تنظیم و نظارت بر توازن سهم محصولات مختلف در سبد تولید، مجموع فروش پالایشگاه‌های تهران و آبادان در ۹ماه سال۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۶ درصد رشد داشته، و به منظور تداوم روند سودآوری شرانل، استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود تولید و توزیع حداکثری محصولات را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت نفت ایرانول بیان کرد: رشد ۲۳ درصدی در مقدار صادرات ۹ ماهه، با افزایش سهم بازارهای داخلی بیانگر این مهم است که ایرانول از پتانسیل بالایی در مقوله صادرات و کمک به توازن ارزي کشور برخوردار است.

حسینی تاکید کرد: در این دوره با تمرکز بر مدیریت زمان و مقدار عرضه محصولات صادراتی، توانستیم بالاترین نرخ میانگین فروش دو محصول اصلی و استراتژيک “روغن پایه و اکستراکت” را در بین شرکت‌های تولید‌کننده روانکار داشته باشیم.

وی همچنین با تاکید بر اهتمام و جدیت در پیگیری طرح‌های توسعه ای و حفظ ارزش دارایی‌های شرکت، به برخی از مهمترین پروژه های در حال اجرای ایرانول از جمله پروژه بهبود راندمان واحد موم گیری پالایشگاه تهران اشار کرد و گفت: موانع و مشکلات موجود بر سر راه پروژه که باعث کندی و در برخی دوره ها حتی توقف آن شده بود برطرف و تکمیل فازهای اجرایی آن در دست پیگیری است .

وی خاطر نشان کرد بهره برداری از این پروژه، باعث افزایش سودآوری و کیفیت محصول اسلاک وکس خواهد شد.

حسینی در پایان افزود: امید است بتوانیم با تکیه بر توان علمی و همت والای کلیه کارکنان این شرکت گامی موثر برای صیانت از حقوق سهامداران و ذینفعان برداریم.