تامین ماسه ریخته گری؛ ققنوسی که دوباره بال گشود
تامین ماسه ریخته گری؛ ققنوسی که دوباره بال گشود

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت تامين ماسه ريخته گري(سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۴٫۱۲ در محل مرکز همايش طهران برگزار گردید. در این مجمع که با حضور ۵۰٫۱ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای علي […]

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت تامين ماسه ريخته گري(سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۴٫۱۲ در محل مرکز همايش طهران برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۵۰٫۱ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای علي پيروي بود، که آقای عبداله عاليشوندي و خانم رقيه مرادنژاد در مقام نظار اول و دوم و آقای مهدي اکبري به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۵۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

استقبال پرشمار سهامداران، برگزاری در نهایت نظم ومیزبان شایسته از ذینفعان ، تشویق های ممتد و چندباره سهامداران حین و بعد از گزارش سکاندار «کماسه»، کسب سود ۹۱ میلیاردی، درآمدعملیاتی بیش از ۵۰ درصد رشد، افزایش ۵۴ درصدی رشد هزینه ها و بهای تمام شده بخاطر بهسازی در کارخانه جهت استمرار تولید و کسب سود پایدار ، اهتمام جدی مدیریت در مذاکره جدی و اخذ موافقت های اولیه جهت جابجایی و تاسیس کارخانه جدید، تایید حسابهای شفاف و کلین «معاونت مالی مجرب» و تیم مالی کاربلد شرکت توسط حسابرس و بازرس قانونی، ارائه توضیحات تکمیلی پیرامون بندهای حسابرس توسط مدیریت ارشد، پاسخگویی دقیق و مستند به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط، برگزاری مجمع فوق العاده جهت انطباق اساسنامه شرکت با اساسنامه مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار، نهایت همکاری صمیمانه و تعامل مدیر فرهیخته روابط عمومی با اصحاب رسانه برای پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود.

 

پیام هیات مدیره
وضعیت و تحولات ماسه های ریخته گری:

شرکت طی سال مالی مورد گزارش سعی و تلاش فراوان نمود تا با توجه به رکود اقتصادی از کاهش سهم بازار محصولات خود جلوگیری کند. همچنین با توجه به افزایش شاخص قیمت ها شرکت نسبت به افزایش نرخ فروش در دو مرحله اقدام نمود. به عبارتی فروش محصولات در سال مالی مورد گزارش به مقدار ۱٫۸۰۸٫۲۵۳ میلیون ریال و در سال مالی قبل (سال ۱۴۰۰) به مبلغ ۱٫۱۷۸٫۹۶۲ میلیون ریال می باشد که ۵۳٫۳۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

جایگاه شرکت در صنعت ماسه ریخته گری

این شرکت اولین تولیدکننده ماسه ریخته گری در کشور هم از نظر قدمت و هم از نظر مقدار تولید و فروش ماسه ریخته گری می باشد و هم از نظر دارا بودن معادن از نظر کیفیت، بهترین معادن تولید ماسه ریخته گری را بدلیل خردایش کم و در نتیجه گرد گوشه بودن ماسه را در اختیار دارد. و در حدود ۲۰ درصد بازار مصرف را در اختیار دارد.

استراتژی شرکت

استراتژی شرکت حفظ رتبه اول فروش در ماسه های ریخته گری و افزایش کیفیت محصولات تولیدی و به حداکثر رساندن سود می باشد.

عملکرد شرکت طی سال مالی مورد گزارش:

شرکت در ابتدای سال مالی مورد گزارش سود هر سهم را ۴۰۳ ریال پیش بینی کرده بود که با توجه به افزایش نرخ فروش سود هر سهم در پایان سال مالی مورد گزارش به مبلغ ۴۹۴ ریال تحقق یافته است. که نسبت به پیش بینی اولیه ۲٫۶ درصد افزایش نشان می دهد.

چشم انداز وضعیت شرکت:

  • با توجه به اینکه واردات ماسه ریخته گری بدلیل هزینه حمل بالا صرفه اقتصادی ندارد و همچنین با عنایت به توسعه صنایع ریخته گری و نیاز کشور به صنایع فوق مصرف ماسه های ریخته گری در کشور روز به روز بیشتر می شود و از طرفی با توجه به اینکه معادن این شرکت از نظر کیفیت مناسب می باشند و همچنین بدلیل عدم وابستگی از نظر مواد اولیه و قطعات و لوازم یدکی به خارج از کشور وضعیت آینده شرکت مطلوب پیش بینی می گردد ولی باید، بالا بردن کیفیت محصولات بصورت مستمر انجام شود تا در بازار رقابتی بتوان کلیه مشتریان را حفظ کرد.

برنامه های آینده شرکت برای گسترش بازارهای فروش:

  • تدوین نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهدیدهای مجموعه تامین ماسه و تدوین ماتریس SWOT- آگاهی از نقاط قوت و ضعف داخل سازمان و از طرفی فرصت ها و تهدیدات موجود در اطراف محیط سازمان این توانایی را به سازمان می دهد تا موقعیت و جایگاه استراتژیک خود را ارزیابی نماید. مدیریت شرکت برآن است که از طریق ایجاد راهبردهای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه هایی را جهت حفظ سازمان و ارتقاء آن از نظر مشتریان و رقباء ایجاد نماید.
  • آنالیز پیوسته رقبا: تجزیه و تحلیل پیوسته رقبا و بررسی استراتژی، اهداف و سهم بازار هر یک و همچنین مقایسه پیوسته قیمت تمام شده شرکت و رقبا.
  • حفظ مشتریان قدیمی و بازاریابی برای به دست آوردن مشتریان جدید
  • ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی و بازنگری در نظام کنترل کیفی محصولات شرکت
  • پیگیری و وصول مطالبات معوق و توانمندسازی بخش حقوقی مجموعه
  • افزایش تولید به کمک ارتقاء بهره وری و همچنین تجهیز و نوسازی کارخانه و معادن با ماشین آلات پیشرفته و تکنولوژیهای جدید با حداقل سرمایه گذاری و بالاترین راندمان و نگاه به حفظ و رعایت اصول زیست محیطی
  • جلوگیری از توقفات برنامه ریزی نشده خط تولید با ایجاد یک برنامه مدون تعمیرات و نگهداری و برقراری نظام نت پیشگیرانه
  • ارتقاء نظام کیفی سازمان و گسترش تفکر مبتنی بر ریسک
  • استقرار نظام S5 اصول ساماندهی محیط کارو ایجاد ساختاری برای بهسازی و آراستگی محیط کار و ایمن سازی آن جهت جلوگیری از وقوع حوادث حین کار
  • تهیه برنامه آموزش سالیانه براساس نیازسنجی های انجام گرفته از واحدهای مختلف با هدف ارتقاء توانمندیهای پرسنل
  • استقرار سیستم های انگیزشی جهت کارکنان
  • ارزیابی کامل تامین کنندگان و برگزاری منظم جلسات کمیسیون خرید با توجه به آیین نامه معاملات مصوب هیات مدیره
  • بازبینی در دستورالعمل های سنجش رضایت مشتری و ارتقاء سطح رضایت مندی مشتری
  • پیگیری و راه اندازی خطوط جدید با توجه به بازار سنجی های لازم و ایجاد تنوع در محصولات تولیدی

اهم اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱

  • مدیریت بازاریابی جهت فروش محصولات شرکت با نرخ بالاتر در بازار
  • تلاش جهت افزایش سهم بازار محصولات شرکت
  • تعمیرات اساسی خط تولید و ماشین آلات شرکت
  • تسطیح جاده اختصاصی معدن
  • پیگیری وصول مطالبات سنواتی شرکت
  • شروع فرآیند باطله برداری معادن شرکت پس از ۱۰ سال
  • خریدآپارتمان دفتر مرکزی شرکت
  • مدیریت هزینه ها و کنترل بهای تمام شده تولید
  • تک برگی کردن اسناد مالکیت زمین های کارخانه

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»