بیش از ۱۵ میلیارد تومان در پست ۲۳۰ کیلو ولت ذوب آهن اصفهان صرفه جویی شد
بیش از ۱۵ میلیارد تومان در پست ۲۳۰ کیلو ولت ذوب آهن اصفهان صرفه جویی شد

اقتصاد و بیمه- پروژه بازسازی و مدرنیزاسیون پست ۲۳۰ کیلو ولت و خطوط اصلی برق کارخانه شامل زیر پروژه های: الف)  بازسازی و مدرنیزاسیون حفاظت‌های پست ۲۳۰ کیلوولت، ب) تعمیرات اساسی اتوترانس‌های پست، ج) جایگزینی دِژنکتورهای ۲۳۰ کیلو ولت ، د) تغییر طرح مَقرِه‌ها ی ایزولاتورهای پست و خط، در محل پست اصلی برق کارخانه […]

اقتصاد و بیمه- پروژه بازسازی و مدرنیزاسیون پست ۲۳۰ کیلو ولت و خطوط اصلی برق کارخانه شامل زیر پروژه های: الف)  بازسازی و مدرنیزاسیون حفاظت‌های پست ۲۳۰ کیلوولت، ب) تعمیرات اساسی اتوترانس‌های پست، ج) جایگزینی دِژنکتورهای ۲۳۰ کیلو ولت ، د) تغییر طرح مَقرِه‌ها ی ایزولاتورهای پست و خط، در محل پست اصلی برق کارخانه و در دو مرحله زمانی فشرده، ۱۲ و ۶ شبانه روز در  اردیبهشت و خرداد سال جاری اجرایی گردید.
محمدرضا امین صبوری، مدیر تولید و توزیع برق ضمن اعلام این خبر گفت : با بهره‌گیری از تجارب متخصصین این مدیریت، پروژه مدرنیزاسیون حفاظت‌های پست ۲۳۰ کیلوولت در قالب مطالعه، طراحی و مهندسی، تامین و اجرای کامل پروژه به صورت EPC در دو مرحله روی خطوط ۸۳۳ و ۸۳۴ تغذیه از پست ۴۰۰ کیلوولت  نجف آباد و اتوترانس‌های ۱۲۵ مگا ولت آمپر با ولتاژهای ۱۰ و ۶۳ و ۲۳۰ کیلوولت انجام گردید.
محمد صالحی معاون توزیع و تعمیرات برق نیز اظهار داشت: تعویض و جایگزینی دو دستگاه دژنکتور(کلید) با ولتاژ ۲۳۰ کیلوولت در دو مرحله فوق توسط پرسنل سخت‌کوش و با همت این مدیریت در کمترین زمان ممکن و کمترین خطای اجرایی، صورت گرفت و پس از دمونتاژ کلیدهای غیر مطمئن و فرسوده قدیمی، کلیدهای زیمنس جدید جایگزین شد و این دو دستگاه کلید پس از مراحل مختلف آزمایش در دو مرحله مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه دو دستگاه ترانسفورماتور اصلی کارخانه از نظر اهمیت و مشخصات فنی در جای خود بی‌نظیر می ‌باشد، بیان کرد:  پس از گذشت سال‌ها از کارکرد آن ها، با برنامه‌ریزی دقیق و تعیین مراحل کار و تامین قطعات و ابزار مورد نیاز و بر اساس پلان مشخص، در دو مرحله متوقف و در محل نصب، تعمیر اساسی شدند. مدت زمان مرحله اول ۱۲ روز و مرحله دوم ۶ روز طول کشید و که این اقدام بیش از ۱۵ میلیارد تومان صرفه جویی را رقم زده است. شایان ذکر است وزن هر ترانس ۲۲۰ تن و هر کدام ۶۰ تن روغن را شامل می‌شود.
صالحی افزود : کلیه قطعات و تجهیزات جانبی، دمونتاژ و پس از سرویس و رفع عیب و آزمایش، نصب گردیدند و پس از تخلیه روغن ترانسفورماتورها در تانکرهای مخصوص، آماده ورود پرسنل با لباس و تمهیدات ایمنی مخصوص شدند؛ پس از بازدید، آچارکشی و تعمیرات قسمت‌های معیوب و آسیب دیده، روغن آن ها تصفیه و شارژ و آزمایشات کامل هر کدام انجام و دوباره در مدار بهره‌برداری قرار گرفتند.
در ادامه امیرمسعود شاه علی، سرپرست آزمایشگاه برق  نیز عنوان کرد: در این پروژه از آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های روز دنیا و بر اساس استانداردهای IEC و شرکت برق منطقه‌ای اصفهان استفاده گردید. بخش اعظم فعالیت مذکور در شرایط تحت ولتاژ با رعایت کامل موارد ایمنی انجام شد و صرفاً در زمان در مدار آوردن و آزمایشات تجهیزات مذکور، در شرایط بی برقی خطوط انجام گردید.
حمید خبازیان سرپرست شبکه و پست ها، تعویض و جایگزینی ایزولاتورهای آویز و کششی در داخل پست برق و روی خطوط انتقال را فعالیتی اثرگذار در راستای کاهش هزینه های نگهداری، تعمیرات و کاهش حوادث و توقفات دانست و افزود: با جایگزینی مَقرِه های سیلیکونی به جای مقره های شیشه ای به خاطر خاصیت نفوذ ناپذیری و ضد رطوبت و گرد و غبار گریز بودن این مقره ها، خطوط مذکور تا سالیان طولانی از گزند شرایط دشوار آب و هوایی نظیر طوفان، گرد و غبار ، یخ زدگی ، رسوب آلودگی های محیطی و بالاخره از قطعی و اتصال زمین شدن در امان می مانند.
وی ادامه داد : برخورداری از وزن بسیار کم، مقاومت و دوام بالا در شرایط نامساعد آب و هوایی به ویژه در برابر تابش نور خورشید، از دیگر مشخصات مقره های سیلیکونی است.
محمدرضا نورمحمدی مهندس ارشد پست های برق ، بیان نمود: انجام این پروژه بر اساس استانداردهای روز دنیا و با کمترین هزینه توسط پرسنل پرتلاش تولید و توزیع برق برنامه ریزی و اجر گردید.
فرزاد رضوی مهندس پست ۲۳۰ کیلو ولت، اظهار داشت: اجرای این پروژه قابلیت اطمینان برق رسانی کارخانه را بسیار بالا می برد و از ایجاد حوادث و توقفات قطع برق، جلوگیری می نماید.
امین صبوری در پایان از معاون بهره برداری، مدیران امور مهندسی ها و تولید و همچنین کلیه مدیریت هایی که این مدیریت را در اجرای این فعالیت ها یاری  نمودند، تشکر و قدردانی نمود.