برنامه های مدون برای تعالی مجموعه شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران
برنامه های مدون برای تعالی مجموعه شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران (سهامی‌عام) مورخ ۲۸/۱۰/۱۴۰۱ در محل سازمان مديريت صنعتي (ساختمان شماره ۱) تشکیل گردید

اقتصاد و بیمه – مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران (سهامی‌عام) مورخ ۲۸/۱۰/۱۴۰۱ در محل سازمان مديريت صنعتي (ساختمان شماره ۱) تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور ۴۸/۵۳ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای حمیدرضا مالکی بود، که جنابان سيروس آيدين و وحيد بهراميان در مقام نظار اول و دوم و آقای اميرحسين توکل زاده به عنوان منشی مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۱/۰۶/۱۴۰۱ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ به کار خود پایان دادند.چ

بر اساس تصمیمات مجمع اعضای هیئت مدیره جدید به ‌شرح زیر به مدت ۲ سال انتخاب گردیدند.

 

مهندس علی قربانی مدیرعامل صاحب نام و مجرب شرکت در ابتدای گزارش خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران تصریح کرد نمودند :
شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران طی سال مالی گذشته به لحاظ جایگاه در میان فعالان بازار مسکن، همانند سال های گذشته موقعیت خود را حفظ نموده است. ایشان در ادامه با تبیین اینکه نگاهی به وضعیت ساخت و‌ساز شرکت از بدو تاسیس به عنوان شعبه، تاکنون روند روبه رشد مشهودی را تجربه کرده ایم، خاطر نشان کردند که جایگاه کنونی شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران حکایت از احساس امنیت سرمایه گذاری و اعتبار مالی آن است و علیرغم تحولات بازار، ثبات این برند را به نمایش می گذارد و مبین این نکته است که به لحاظ موقعیت مالی در بین بنگاه های اقتصادی صنعت ساختمان دارای جایگاه حائز اهمیتی می باشد.

به گفته ایشان بر همین اساس و با توجه به شرایط کلی بازار ساخت و ساز و سایر متغیرهای اثرگذار، استراتژی های شرکت مورد بازنگری قرار گرفته و اهداف بلندمدت و کوتاه مدت جدیدی تدوین شده است.
مدیر توانمند مجموعه همچنین اذعان داشتند که رویکرد شرکت ثتران در ساخت و ساز به شیوه صنعتی به عنوان یکی از برترین شرکت های زیر گروه هولدینگ بزرگ شرکت سرمایه گذاری مسکن باعث گردیده تا از دوران ساخت ساز از شیوه سنتی عبور کرده و در مسیر صنعتی سازی گام برداریم. این شرکت با تعریف ۶۳ پروژه مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی از سال های ۱۳۷۲ تا کنون در بازار داخلی و بین المللی توانسته است در زمره شرکت های مطرح در حوزه ساخت و ساز و شهرسازی کشور قرار گیرد.
مهندس علی قربانی در فرازی دیگر از گزارش های خود خاطرنشان کردند، شرکت درحـال حاضر دارای پرسنــل جوان، متخصص و کارآمدی است که در رشته های مختلف به صورت شبانه روزی در مسیر تحقق اهداف شرکت فعالیت می کنند. ایشان همچنین خاطر نشان فرمودند که در راستای چشم‌اندازهای شرکت گروه سرمــایه ‌گذاری مسکن به عنوان یک برند قابل اعتماد در بازار مسکن کشور؛ از بدو تاسیس، بهبود و تداوم کیفیت را سرلوحه عملکرد خود قرارداده و با تمرکز توانایی ها و با شناخت نقاط قوت و ضعف خود در تلاش است تا محصولی استاندارد و در شان مخاطبین را به مشتریان خود عـرضه نماید.

ایشان همچنین در بخش پایانی گزارش خود اظهار داشت که مذاکرات و رایزنی های متعدد و مناسبی جهت تعیین تکلیف پرونده های حقوقی شرکت صورت پذیرفته است که امیدواریم در سال مالی پیش رو به سرانجام برسد.
• استقبال بسیار خوب سهامداران از برگزاری مجمع
• میزبانی شایسته و نظم بسیار خوب در طول مجموعه توسط کلیه ارکان شرکت
• گزارش جامع و مبسوط مهندس علی قربانی، مدیرعامل محترم شرکت ثرتان پیرامون پتانسیل و پروژه های آتی شرکت
• تایید حسابهای شفاف جناب آقای توکلی زاده، معاونت محترم مالی و اداری توسط حسابرس و بازرس قانونی
• تقدیر جناب آقای مالکی، ریاست محترم مجمع از برنامه های خلاقانه تیم مدیریت برای حداکثر سازی منافع سهامداران
• برگزاری انتخابات هیئت مدیره و تعیین اعضای حقوقی برای ۲ سال آتی
• پاسخگویی صادقانه و مستند مدیرعامل و اعضای پنل به تمام سوالات سهمداران حاضردر مجمع و ناظر به صورت برخط
• و نهایت تعامل همکاری جناب آقای دکتر محمد شعیبی، مدیر محترم روابط عمومی و برندینگ شرکت با اصحاب رسانه جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود.

پیام هیئت مدیره
هیئت مدیره و مدیریت شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران (سهامی عام) معتقد است که امانت دار سهامداران محترم بوده و همواره تمام تلاش خود را در جهت ایجاد ارزش افزوده برای کلیه ذینفعان خود به عمل آورده و با ارتقای بهره وری و استفاده از نیروهای متخصص و به کارگیری استراتژی های مناسب در جهت تحقق بخشیدن به این امر در این سال ها گام برداشته است.
امیدواریم در سال مالی جدید در مسیر سودآوری هرچه بیشتر و ایجاد بازدهی مناسب برای همه ذینفعان با تلاش و همدلی همه جانبه ، پاسخ گوی اعتماد سهامداران محترم باشیم.
مرور کلی بر وضعیت و تحولات صنعت ساختمان
نگاهی به تاریخچه بازار مسکن در کشور نشان میدهد که این بازار طی دهه های گذشته همواره با فراز و فرودهای فراوانی در قیمت ها روبه رو بوده است؛ اما با تدابیر مقام معظم رهبری و بکارگیری مدیران متخصص، متعهد و توانمد بازار مسکن ایران توانسته است رنگ و بوی تازه ای به خود بگیرد و این صنعت را طی سال های متمادی توسعه بخشد. با نگرشی دقیق تر، می توان پی برد که این نوسانات همواره از یک الگوی تکراری پیروی می کند، از این رو، باور عمومی مبنی بر این مدل فازهای رونق و رکودی را در این بازار به وجود آورده است. از نگاه تحلیلگران و سرمایه گذاران، اعتبار این الگوها از تکرار آنها در گذشته حاصل می شود که التهابات موجود در بازار را در دل خود منعکس کرده و می تواند سرنخ هایی برای پیش بینی قیمت در آینده بدهد.

 

بیانیه ماموریت شرکت
تامین منافع و رضایت سرمایه گذاران و مشتریان از طریق سرمایه گذاری و احداث واحدهای مسکونی، تجاری و اداری با فناوری نوین.
مرور کلی بر عملکرد شرکت
۱- (تکمیل) سبد پروژه های شرکت
۲- افزایش سهم پروژه های مشارکتی وپیمانکاری درسبد درآمدی شرکت
۳- انجام تعهدات ساخت در پروژه های در دست اجرا
۴- تلاش درجهت افزایش سهم بازار