با ۴۰ درصد افزایش فروش و رشد ۲۰۹ درصدی سود عملیاتی/ محصولات بین المللی پارس به مجمع سالانه نشست
با ۴۰ درصد افزایش فروش و رشد ۲۰۹ درصدی سود عملیاتی/ محصولات بین المللی پارس به مجمع سالانه نشست

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت محصولات بین المللی پارس با حضور بیش از ۷۳ درصد سهامداران درحال برگزاری است . مهندس بغدادی مدیر عامل مدیر ((شپارس )) ضمن تبیین چالش های و معضلات متعدد مرتبط با شرکت در سال مالی مورد گزارش تاکید کرد در سایه پیاده سازی و عملیاتی شدن رئوس برنامه […]

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت محصولات بین المللی پارس با حضور بیش از ۷۳ درصد سهامداران درحال برگزاری است . مهندس بغدادی مدیر عامل مدیر ((شپارس )) ضمن تبیین چالش های و معضلات متعدد مرتبط با شرکت در سال مالی مورد گزارش تاکید کرد در سایه پیاده سازی و عملیاتی شدن رئوس برنامه ها و راهبردهایی که مد نظرمان بود و با همراهی هیات مدیره و حمایت تمام قد سهامداران موفق شدیم ضمن ارتقا سهم بازار داخلی ، افزایش فروش و سود خوبی را برای ذینفعان ارمغان بیاوریم .


نکات مهم مطرح شده :
– ظرفیت تولید واحدهای مختلف: ۱۹۵هزار تن تولید انواع پودر لباس‌شویی، ۷۱هزار تن تولید سلیکات، ۲۷هزار تن سولفونیک اسید و ۱۵هزار تن سدیم لوریل اتر سولفات.
– ۱۴.۷۵۶ میلیارد ریال فروش داشتیم که برای هشتمین سال متوالی، رشد ۵۴درصد داشته است.
– هزینه‌های مالی نسبت به فروش ۵درصد است.
– تحریم‌های بانکی و حمل‌ونقل، مشکلات داخلی از قبیل رشد بی‌سابقه نرخ ارز و به تبع آن بالا رفتن هزینه نگهداری و تعمیرات، قیمت تمام‌شده مواد اولیه داخلی و وارداتی به میزان بیش از دو برابر به کاهش فروش اعتباری از طرف تامین‌کنندگان منجر شده است.


– کاهش توان خرید مشتریان، مشکلات ارزی در صادرات، ورود رقبای جدید و اعمال محدودیت‌های کرونا از ریسک‌های عمده هستند.
– در فرودین ماه ۱۵درصد رشد داشتیم که پس از سه ماه اثر خود را نشان داد.
– دسترسی به منابع بانکی سخت شده و این موضوع منجر به کاهش نقدینگی شده است.
– اختلاف نرخ نیمایی و بازار آزاد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات شرکت بوده و اختلاف آن به ۳۵درصد رسیده است.


– تمایل زیادی به تامین مالی از بازار سرمایه داشتیم، اما به دلیل بالا رفتن هزینه که بالای ۳۶درصد است، تامین مالی از بانک‌ها مقرون به صرفه‌تر (حدود ۲۹درصد) است.
– بیشتر مواد اولیه مصرفی از دولت تامین می‌شود که افزایش ۴۰درصدی داشته، اما اجازه افزایش قیمت محصول نهایی را نمی‌دهد.
– در ابتدا قرار بود افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی باشد، اما برای تسریع از سود انباشته انجام می‌شود. حدود ۲۵ روز دیگر مجمع افزایش سرمایه را برگزار می‌کنیم و سپس در مرحله دوم تجدید ارزیابی می کنیم.

((گزارش تکمیلی به زودی در پایگاه خبری و نشریه ))