بازدهی فراتر از انتظار در سال سخت اقتصادی ۱۴۰۱ برای شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر
بازدهی فراتر از انتظار در سال سخت اقتصادی ۱۴۰۱ برای شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر

  اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن در تاریخ ۲۹/۰۳/۱۴۰۲ در محل هتل بزرگ ارم – مرکز همايش هاي بين المللي هتل بزرگ ارم – سالن سپهر تشکیل شد. در این مجمع که با حضور ۹۰٫۱  درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس […]

 

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن در تاریخ ۲۹/۰۳/۱۴۰۲ در محل هتل بزرگ ارم – مرکز همايش هاي بين المللي هتل بزرگ ارم – سالن سپهر تشکیل شد.

در این مجمع که با حضور ۹۰٫۱  درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای چنگيز مروج بود، که جنابان  اسمعيل فرهادي مقدم  و اميد ايماني در مقام نظار اول و دوم و خانم منيژه امکاني  به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۹۰ ریالی به کار خود پایان دادند.
مهندس عباس شفیع پور در ابتدای گزارش جامع خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران شرکت افزود: شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن یکی از نهادهای مالی و شفاف فعال در کشور است که از جهت جایگاه ارزش پرتفوی جایگاه دارای رتبه سوم می باشد.

مدیرعامل شرکت پرتفوی «وکبهمن» را به قرار زیر معرفی کرد: فلزات اساسی، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، بیمه و صندوق بازنشستگی، مواد و محصولات و دارویی، محصولات شیمیایی، استخراج کانه های فلزی، صندوق سرمایه گذاری قابل معامله، محصولات غذایی و آشامیدنی و … .

مهندس شفیعی مهمترین شرکت های بورسی مجموعه را  فولاد کاوه جنوب کیش-  بیمه پارسیان- توسعه خدمات دریایی و بندری سینا و گروه دارویی البرز(گروه سرمایه گذاری البرز) نام برد و تاکید کرد که ارزش برابری پرتفوی شرکت حدود ۵۳۰ میلیارد تومان و ارزش افزوده غیر بورسی شرکت حدود مبلغ ۲۴۶ میلیارد تومان می باشد.

به گفته سکاندار مجموعه عوامل حاکم بر اقتصاد جهان، کشور و بازار سرمایه در دوره مالی مورد گزارش، نوسان قیمتهای جهانی محصولات همچون فلزات، کانه های فلزی، قیمت نفت و محصولات نفتی و پتروشیمی از یک طرف و افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر وضعیت سودآوری شرکت های موجود در بورس اوراق بهادار و همچنین افزایش نسبی نرخ بازده بین بانکی و اوراق با درآمد ثابت از طرف دیگر باعث گردید تا در بازار سرمایه شاهد بازدهی مثبتی طی دوره مالی مورد گزارش باشیم.

مدیرعامل موفق «وکبهمن» در ادامه با تبیین اینکه مهمترین هدف در نظر گرفته شده برای شرکت بهبود نسبت بازده دارایی می باشد ،اضافه کرد: ارزش سرمایه «وکبهمن»هزار میلیارد تومان بوده و در سال جاری برنامه افزایش ۵۰درصدی سرمایه را داریم و مطمئن هستیم با توجه به سرمایه گذاری های مدنظر و صورت پذیرفته می توانیم سودی با کیفیت تر در سال ۱۴۰۲ برای سهامداران خود ارمغان بیاوریم.

عضو هیات مدیره شرکت با اعلام اینکه «وکبهمن» یک مجموعه عظیم سرمایه گذاری باشد اعلام داشت که اصلاح پرتفوی و سرمایه گذاری های با حاشیه سود بالا از رئوس برنامههای مدییت برای افزایش فرصت ذینفعان می باشد. به گفته وی با توجه به ترسیم چشم انداز مجموعه با حضور متخصصان اهل فن ، آینده ای خوب در راه پیش داریم. عضو هیات مدیره شرکت در فرازی دیگر از گزارش خود با بیان اینکه از لحاظ سودآوری و امکان شناسایی سود تفاوتی بین بهای تمام شده و ارزش بازار پرتفوی زیاد می باشد ،اظهار داشت که بسته به نوع سرمایه گذاری ها هر سهم به اندازه ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ درصد قابلیت شناسایی سود را دارد.
مهندس شفیع پور همچنین با تاکید مجدد بر اینکه مهمترین هدف در نظر گرفته شده برای شرکت سرمایه گذاری کوثر بهمن بهبود نسبت بازده دارایی می باشد،خاطرنشان کرد مهمترین چشم انداز “وکبهمن” رسیدن به جایگاه برترین شرکت سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار از لحاظ بازدهی می باشد.

مدیر ارشد شرکت در قسمتی دیگر از گزارش مبسوط خود با اعلام اینکه در سایه تمهیدات مدیریتی و اتخاذ راهبردهای موثر موفق شدیم که با کسب درآمدعملیاتی ۶٫۲۸۰٫۳۳۹ میلیاردی و سود عملیاتی ۶٫۱۳۷٫۲۷۳ میلیاردی در سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ ، کارنامه ای خوب را رقم بزنیم تصریح کرد با تدبیر اندیشیده شده و علیرغم تمام سختی ها در سال مالی مورد گزارش سود خالص ۶٫۱۳۴٫۹۵۸ میلیاردی را برای سهامداران و ذینفعان حاصل ساختیم.

مدیر صاحبنام و شناخته شده بازار سرمایه در بخش پایانی گزارش خود ضمن اشاره به اینکه شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن به عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ بازار سرمایه همواره می‌کوشد تا با بهره‌گیری از استراتژی‌ها و دانش روز مالی، فرصت‌های مناسب سرمایه گذاری را شناسایی نموده و بازدهی مطلوبی را نصیب سهامداران خود نماید افزود : خوشبختانه روند رو به رشد سودآوری شرکت از زمان آغاز مجدد فعالیت، بهترین گواه این مدعاست، به گفته وی با توجه به راهبردی مدنظرمدیریت ارشد و اعتماد قابل ستایش سهامداران به مدیریت در جهت ارزش آفرینی ، با کسب سودآوری بالا به این اعتماد و اطمینان ذینفعان با تمام تلاش خود پاسخی مثبت خواهیم داد.

استقبال پرشور و پرشمار سهامداران ، برگزاری مجمع در نهایت نظم و میزبانی شایسته از ذینفعان، پخش یک کلیپ زیبا از تاریخچه و توانمندی های شرکت پرافتخار کوثر بهمن که به سمع و نظر سهامداران رسید، گزارش جامع مهندس شفیع پور مدیرعامل صاحبنام مجموعه پیرامون دستاوردهای شرکت در سال مالی مورد گزارش، تبیین سرمایه گذاری های درخشان شرکت، اعلام برنامه های سکاندار شرکت برای افزایش سودآوری و ارزش آفرینی «وکبهمن»، تجلی راستین خرد جمعی در تیم مدیریت کاردان و کاربلد شرکت، تشریح برنامه ریزی های دقیق برای رشد درآمدهای شرکت، اهتمام جدی مدیریت برای عملیاتی کردن افزایش سرمایه ۵۰ درصدی، پاسخگویی مدیران ارشد به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط ، تأیید حساب‌های کلین و شفاف معاون مالی مجرب مجموعه توسط حسابرس و بازرس قانونی، ارائه توضیحات تکمیلی مدیران ارشد شرکت پیرامون بندهای حسابرسی، تقدیر ریاست مجمع و نمایندگان سهامداران عمده از عملکرد عالی مدیریت و کارکنان متعهد و پرسنل مجموعه در کسب توفیقات متعدد، برگزاری مجمع فوق العاده جهت انطباق اساسنامه شرکت با اساسنامه مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار، نهایت همکاری کلیه ارکان با خبرنگاران و تعامل شایسته جناب کوچ پیده مدیریت کوشا و فرهیخته روابط عمومی شرکت با اصحاب رسانه جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود.
پیام مدیر عامل شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن
در دنیای امروز بازارهای مالی به‌عنوان جریان‌های هدایت‌کننده منابع مالی از بخش غیرمولد به بخش تولید نقش بسزایی در رشد اقتصادی، اشتغال‌زایی، سرمایه‌گذاری و در نهایت، بهبود رفاه جامعه دارند. خوشبختانه در کشور ما نیز علی رغم بانک محور بودن سیستم تأمین مالی بنگاه‌ها، در سالهای اخیر اقبال بسیار خوبی به بازار سرمایه صورت گرفته به نحوی که این بازار مورد توجه آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولین کشوری قرار گرفته و این موضوع فرصت مناسبی جهت استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های بازار سرمایه جهت توسعه اقتصادی کشور را فراهم آورده است.

 

دستاوردها و اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۱

  • افزایش خالص ارزش دارایی های شرکت نسبت به شاخص کل و صنعت سرمایه گذاری ها
  • اصلاح پورتفوی شرکت و خرید و فروش سهام با رویکرد تقویت سهام های DPS محور
  • تدوین و تصویب آیین نامههای داخلی شرکت
  • پیگیری و انجام اقدامات لازم در خصوص پرونده مالیاتی شرکت
  • پیگیری موثر وصول مطالبات سود سهام شرکت های سرمایه پذیر
  • آموزش پرسنل جهت بروزرسانی سطح دانش آنها

برنامه های آتی شرکت

  • سرمایه گذاری در شرکت های مرتبط با فعالیت های بانکی جهت تکمیل ارزش سهامدار عمده
  • پایش مستمر پرتفوی سهام با هدف کاهش ریسک و افزایش بازدهی سرمایه گذاری ها
  • سرمایه گذاری در ایزارهای نوین مالی (آتی ، اختیار معامله، اوراق بدهی و …)
  • ایجاد ساختار نظام مند کنترل های داخلی جهت نظارت بر فعالیت های مالی و عملیاتی
  • سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان
  • مشارکت در طرح های سرمایه گذاری
  • پیگیری موثر وصول مطالبات سود سهام شرکت های سرمایه پذیر
  • آموزش پرسنل جهت بروز رسانی سطح دانش آنها