افزایش سرمایه ۵۰ درصدی «کیمیا»
افزایش سرمایه ۵۰ درصدی «کیمیا»

اقتصاد و بیمه-مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت صنعتي و معدني کيمياي زنجان گستران (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۱۲٫۲۲ در محل بلوار شهيد محمدمهدي فرحزادي- بلوار سرو غربي- پلاک ۱۲۶ کشور برگزار گردید. در این مجمع که با حضور بیش از  ۶۶٫۱۵ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، […]

اقتصاد و بیمه-مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت صنعتي و معدني کيمياي زنجان گستران (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۱۲٫۲۲ در محل بلوار شهيد محمدمهدي فرحزادي- بلوار سرو غربي- پلاک ۱۲۶ کشور برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور بیش از  ۶۶٫۱۵ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای ايرج تاج الدين بود، که جنابان مهدي افشار و سعيده اميراحمدي دودران در مقام نظار اول و دوم و آقای ابراهيم سجادي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

در ادامه و با قرائت گزارش توجیهی هیات مدیره مبنی بر لزوم افزایش سرمایه توسط مدیرعامل محترم و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب افزایش سرمایه شرکت به تغییر بند اساسنامه مربوطه رای مثبت دادند.

هدف از انجام افزایش سرمایه

هدف شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران (سهامی عام)، از افزایش سرمایه موضوع این بیانیه ثبت، به شرح زیر می باشد.

  • اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد
  • کاهش هزینه های مالی و افزایش سودآوری شرکت
  • استفاده از مشوق مالیاتی بند (ه) تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور که در صورت ثبت افزایش سرمایه، به میزانحدودی ۳۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال معافیت مالیاتی برای این شرکت کسب خواهد شد.

با عنایت به این موضوع که در صورت تقسیم سود موجود در سرفصل سود انباشته، شرکت به منظور تامین هزینه های سرمایه در گردش خود (اعم از خرید مواد اولیه، هزینه های حقوق و دستمزد و تولید) نیاز به نقدینگی دارد، بنابراین در صورت عدم انجام افزایش سرمایه از محل سود انباشته، شرکت به منظور تامین نقدینگی لازم برای هزینه های سرمایه در گردش، نیاز به اخذ تسهیلات بانکی خواهد داشت.

در نتیجه هدف شرکت از افزایش سرمایه موضوع گزارش حاضر اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد و افزایش سودآوری شرکت در نتیجه اخذ تسهیلات کمتر در راستای جبران کمبود نقدینگی و بهبود نسبت های مالی، کاهش ریسک اعتباری شرکت و جلوگیری از تحمیل هزینه های مالی است.

مبلغ افزایش سرمایۀ پیشنهادی و محل تأمین آن

با توجه به برنامه ارائه شده، شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران (سهامی عام) در نظر دارد سرمایۀ خود را از مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۴٫۵۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال از محل سود انباشته به شرح زیر افزایش دهد.

  • افزایش سرمایه به مبلغ ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال (معادل ۵۰ درصد سرمایه فعلی) از محل سود انباشته؛

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»