افزایش سرمایه ۲۸درصدی،«فزرین»
افزایش سرمایه ۲۸درصدی،«فزرین»

مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت زرين معدن آسيا (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۱۲٫۲۷ در محل بلوار شهيد محمد مهدي فرحزادي -بلوار سرو غربي – پلاک ۱۲۶ برگزار گردید. در این مجمع که با حضور بیش از ۴۷٫۹۵ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار […]

مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت زرين معدن آسيا (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۱۲٫۲۷ در محل بلوار شهيد محمد مهدي فرحزادي -بلوار سرو غربي – پلاک ۱۲۶ برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور بیش از ۴۷٫۹۵ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای حسين جوادي بود، که جنابان مجتبي بزرگ و محمد محمدي در مقام نظار اول و دوم و آقای شهرام کدخدائي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

در ادامه و با قرائت گزارش توجیهی هیات مدیره مبنی بر لزوم افزایش سرمایه توسط مدیرعامل محترم و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب افزایش سرمایه شرکت به تغییر بند اساسنامه مربوطه رای مثبت دادند.

توليد و توسعه سرب و روي ايرانيان ولي اله بيات عضو هیئت مدیره غیر موظف- اصلی
سرمايه گذاري صنعت و معدن اعتماد ايرانيان علي اکبر ولي پور نایب رئیس هیئت مدیره غیر موظف- اصلی
صنعتي و معدني کيمياي زنجان گستران مهدي افشار عضو هیئت مدیره موظف- اصلی
توسعه تجارت اميد ايرانيان سروش مؤدب عضو هیئت مدیره غیر موظف- اصلی
بنياد نيکوکاري جميلي حسين جوادي رئیس هیئت مدیره غیر موظف- اصلی

نتایج حاصل از آخرین افزایش سرمایه

افزایش سرمایه قبلی شرکت از مبلغ ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال به ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال و از محل سود انباشته بوده و به منظور اصلاح ساختار مالی صورت گرفته است؛ نتایج حاصل از افزایش سرمایه مزبور که طی تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۲۲/۱۲/۱۴۰۱ تصویب شده و در تاریخ ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۴ نزد مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است.

هدف انجام افزایش سرمایه

هدف شرکت زرین معدن آسیا (سهامی عام)، از افزایش سرمایه موضوع این گزارش توجیهی، به شرح زیر است:

  • اصلاح ساختار مالی ، تامین سرمایه در گردش و جلوگیری از خروج وجه نقد پرداختی سود سهام به سهامداران
  • کاهش هزینه های مالی و افزایش سودآوری شرکت
  • استفاده از مشوق مالیاتی بند (ه ) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور

هدف شرکت از افزایش سرمایه موضوع گزارش حاضر اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد (در نتیجه تبدیل مطالبات سهامداران به سرمایه) و افزایش سودآوری شرکت در نتیجه اخذ تسهیلات کمتر در راستای جبران کمبود نقدینگی و بهبود نسبتهای مالی، کاهش ریسک اعتباری شرکت و جلوگیری از تحمیل هزینه های مالی و استفاده از مزایای مالیاتی آن است.

مبلغ افزایش سرمایۀ پیشنهادی و محل تأمین آن

با توجه به برنامه ارائه شده، شرکت زرین معدن آسیا ( سهامی خاص) در نظر دارد سرمای خود را از مبلغ ۳٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۳٫۸۵۰٫۰۰۰ میلیون ریال (معادل ۲۸ %) تماماً از محل سود انباشته افزایش دهد.

تشریح جزییات طرح

جزییات طرح موضوع افزایش سرمایه پیشنهادی به شرح زیر می باشد:

– اصلاح ساختار مالی، تامین سرمایه در گردش و جلوگیری از خروج وجه نقد پرداختی سود سهام به سهامداران

– کاهش هزینه های مالی و افزایش سودآوری شرکت

– استفاده از مشوق مالیاتی بند (ه) تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»