افزایش راندمان تولید به بیش از ۱۰۵ درصد/ سیمان دشتستان؛ دارای بالاترین ارزش بازار در بین شرکت های سیمانی کشور
افزایش راندمان تولید به بیش از ۱۰۵ درصد/ سیمان دشتستان؛ دارای بالاترین ارزش بازار در بین شرکت های سیمانی کشور

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت صنايع سيمان دشتستان  (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۹٫۱۹ در محل خيابان خالد اسلامبولي ( وزرا ) – خيابان نهم – پلاک ۲۲ برگزار گردید. در این مجمع که با حضور ۹۸٫۷۸ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس […]

اقتصاد و بیمه- مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت صنايع سيمان دشتستان  (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۹٫۱۹ در محل خيابان خالد اسلامبولي ( وزرا ) – خيابان نهم – پلاک ۲۲ برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۹۸٫۷۸ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای سام کريمي بود، که جنابان بختيار مولوي و  روح الله سلحشوري در مقام نظار اول و دوم و آقای ايرج موسوي به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۲٫۰۶٫۳۱ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۲٫۷۸۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

آخرین اعضای هیئت مدیره درسال مالی مورد گزارش به‌شرح ذیل بوده است :

توسعه سرمايه و صنعت غدير مهدي آقابيگي نایب رئیس هیئت مدیره غیر موظف- اصلی
سيمان سپاهان احسان عابدين نسب عضو هیئت مدیره غیر موظف- اصلی
سيمان داراب حقيقت عباسي کريک عضو هیئت مدیره غیر موظف- اصلی
سيمان شرق مهدي عبدالهيان رئیس هیئت مدیره غیر موظف- اصلی
شرکت سرمايه گذاري استان بوشهر جواد باقري نژاد عضو هیئت مدیره غیر موظف- اصلی

 

مهندس ایرج موسوی در ابتدای گزارش خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران شرکت افزود: سیمان دشتستان در مقام تولید کننده ی انواع سیمان های خاکستری ،کیفیت همه جانبه ، بهینه سازی مصارف انرژی ،حفظ محیط زیست ،سلامتی و ایمنی کارکنان ، صیانت از امنیت اطلاعات و رضایتمندی مشتریان را سرلوحه ی فعالیت های خود قرار داده و به همین منظور اقدام به استقرار و بهبود سیستم های خود نموده است. مدیریت ارشد با تعهد به بهبود مستمر و تامین منابع مورد نیاز برای تحقق اهداف و بر آورده نمودن الزامات قانونی ،ضمن بازنگری سالانه این خط مشی ،آن را به عنوان چارچوبی جهت تعیین اهداف شرکت قرار داده است. بدین منظور خط مشی شرکت در دسترس کارکنان قرار داده شده است و انتظار می رود با همت و مشارکت کلیه پرسنل محترم ،تحقق این امور میسر گردد.

مدیرعامل جوان و توانمند صنعت سیمان کشورمان ضمن تبیین اینکه در سال مالی مورد گزارش افزایش راندمان تولید به بیش از ۱۰۵درصد علی‌رغم محدودیت‌های انرژی، تأمین سیمان پروژه‌های بزرگ ملی مانند نهضت مسکن ملی و نیروگاه اتمی بوشهر و افزایش دپوی کلینکر در جهت افزایش تاب‌آوری از جمله دستاوردهای مجموعه بوده است اضافه کرد: پروژه عظیم شرکت، نوسازی خط تولید بود که با این اتفاق میزان تولید کوره از ۹۲۸.۷۲۸ تن به ۹۳۷.۷۲۰ تن در سال مالی مورد گزارش رسید.
سکاندار«سدشت» در ادامه با تصریح اینکه ایجاد تنوع محصول با هدف افزایش نرخ فروش و حاشیه سود از یک به ۴ محصول در سدشت صورت گرفته است تاکید کرد با تمهیدات مدیریتی و عملیاتی رئوس برنامه های تدوین شده موفق شدیم که مقاصد صادراتی شرکت را از یک کشور به بیش از ۶ کشور افزایش دهیم و بر این اساس عراق، کنیا، تانزانیا، سومالی، موزامبیک و کویت از جمله مشتریان شرکت هستند که این خود باعث نقطه عطفی در فروش خارجی شرکت گردید.
مهندس موسوی در فرازی دیگر از گزراش خود پیرامون بیش بینی های شرکت خاطرنشان کرد که برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۲٫۰۶٫۳۱ ، ۹۴۰.۹۵۰ تن تولید کلینکر و ۸۹۴.۰۰۰ تن تولید سیمان در بودجه سال مالی آتی دیده شده است و مصمم هستیم که منطبق با پیش بینی ها ضمن ؛ ۶۱۴.۰۰۰ تن فروش داخلی، ۳۹۰.۰۰۰ تن صادرات و ۵.۷۵۶ میلیارد ریال سود خالص دست یابیم که علیرغم تمام این معضلات حاکم بر صنعت سیمان تمام سعی من و همکاران پرتلاشم این می باشد که به این اهداف دست یابیم. به گفته وی محدودیت مصرف برق و گاز در فصل گرما و زمستان، الزام به تأمین برق تجدیدپذیر و تشدید قوانین سخت‌گیرانه در بخش صادرات به کشورهای همسایه از جمله چالش‌های پیش روی شرکت است.
مدیر خوشفکر و جوان صنعت کانی کشورمان در بخش پایانی گزارش خود اظهار داشت که احداث سیلوی ۴ سیمان، ساخت و نصب سلول‌های HV آسیاب‌های آلمانی، نصب باند آموند جدید تغذیه آسیاب سیمان، تعویض گیربکس آسیاب مواد، تعویض ساختمان و تجهیزات پست آسیاب ۲، نصب الواتور سیلوهای مواد خام، نصب الواتور پیش گرم کن و ساخت ۴ دستگاه استارتر آبی از پروژه‌های آتی سدشت است.

برگزاری مجمع در نهایت نظم و میزبانی شایسته کلیه ارکان شرکت از ذینفعان، ارائه توضیحات و گزارش مبسوط مهندس ایرج موسوی پیرامون عملکرد و برنامه های شرکت، تایید حسابهای شفاف و کلین معاون مالی پاکدست مجموعه توسط حسابرس و بازرس قانونی شرکت، پاسخگویی دقیق به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط ، تقدیر ویژه رئیس مجمع از عملکرد جهادی تیم مدیریت در ارتقاء سودآوری ، نهایت تعامل کلیه ارکان شرکت منجمله مدیریت روابط عمومی فرهیخته با اصحاب رسانه در جهت پوشش خبری مجمع از نکات خواندنی این مجمع بود.

بازار فروش شرکت و جایگاه شرکت در صنعت

شرکت در صنعت سیمان، گچ و اهک فعالیت می کند. افزایش مبلغ فروش در سال جاری نسبت به سال قبل ۷۵ درصد می باشد که عمدتا ناشی از افزایش ۶۷ درصدی نرخ فروش و افزایش ۷ درصدی مقدار فروش سیمان بوده است.

ماموریت

شرکت صنایع سیمان دشتستان با بهره گیری از توانمندی نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات وبا هم افزایی با شرکت های تحت مدیریت خود، با رویکرد فرآیندی در تولید انواع سیمان استاندارد، رسالت اصلی خود را در راستای تحقق مطلوب نیازمندی ها، انتظارات و ارزش آفرینی متمایز برای کلیه ذینفعان، افزایش کیفیت فروش، حفظ بازارهای داخلی و همچنین توسعه بازارهای صادراتی، ارتقاء بهره وری و حفظ کرامت نیروی انسانی، در کنار حفاظت و صیانت از محیط زیست می داند. این شرکت در کنار موارد فوق نیز در حوزه های فرهنگی و مسئولیت های اجتماعی ، نقشی موثر و مفید را ایفا می نماید.

چشم انداز

شرکت صنایع سیمان دشتستان در افق سال ۱۴۰۶ ارزش آفرینی متمایز و حداکثری را برای ذینفعان خود رقم خواهد زد و جزو ۵ شرکت سیمانی برتر کشور از لحاظ توسعه صادرات و حاشیه سود خالص و با رویکرد منابع انسانی خواهد بود.

استراتژی ها:

*اولین انتخاب متخصصین برای اشتغال در صنعت سیمان در استان

*نفوذ در بازارهای داخلی

*نفوذ در بازارهای صادراتی

*مسئولیت های اجتماعی

*یکپارچگی در زنجیره تامین