افزایش بیش از دو برابری سود خالص / تداوم مسیر صعودی گلتاش با مدیریت دکتر مهرداد فیض پور
افزایش بیش از دو برابری سود خالص / تداوم مسیر صعودی گلتاش با مدیریت دکتر مهرداد فیض پور

اقتصاد و بیمه- دکتر مهرداد فیض پور با تصریح اینکه برندهای خوشنام محصولات ما، کیفیت مثال زدنی و تنوع تولیدات از نقاط مزیت رقابتی ما می باشد که با توجه به این موارد و پتانسیل های دیگر بالای موجود مصمم به کسب افزایش سهم از بازارهای داخلی و بازارهای منطقه ای و خارجی هستیم تاکید […]

اقتصاد و بیمه- دکتر مهرداد فیض پور با تصریح اینکه برندهای خوشنام محصولات ما، کیفیت مثال زدنی و تنوع تولیدات از نقاط مزیت رقابتی ما می باشد که با توجه به این موارد و پتانسیل های دیگر بالای موجود مصمم به کسب افزایش سهم از بازارهای داخلی و بازارهای منطقه ای و خارجی هستیم تاکید کرد علاوه بر کارنامه کاری موفق سال مالی گذشته که نتیجه یک برنامه ریزی و تغییر رویکرد در نیمه دوم سال مالی گذشته بود در سال مالی مورد گزارش نیز توانستیم با رکوردشکنی در تولید، با افزایش بیش از ۱۱۶ درصدی سود خالص و کسب سهم بیشتر از بازار عملکردی بی بدیل را در مجموعه با تلاش کلیه همکاران رقم بزنیم.

مدیرعامل موفق گلتاش که پیشتر نیز در همین مجموعه عضو هیات مدیره و معاونت بازرگانی را عهده دار بوده است در ادامه ضمن اعلام اینکه عملکرد کاری- مالی ما در طی این ۳ ماه گذشته از سال مالی جدید شرکت به گواه آمار رسمی مورد تایید حسابرس و سازمان بورس، عملکردی درخشان بوده است افزود: گلتاش در نظر دارد در سال آتی ۶۵۰۰ تن محصول را صادر نماید و از طرفی شرکت انتظار دارد در سال آتی به سود خالص ۲۰۰ میلیارد تومانی برسد.

دکتر فیض پور همچنین خاطرنشان کرد که از جمله دستاوردهای تولید و فروش شرکت را می‌توان به بازپس‌گیری سهم بازار و افزایش مقداری تولید و فروش اعلام نمود که این اتفاق علی‌رغم کاهش مصرف عمومی شوینده و کم شدن سهم بازار گلتاش در دو سال اخیر رخ داده است. به گفته این مدیر مدبر با وجود اینکه برندهای جدید ظهور کرده‌اند، برخی برندهای قدیم با سقوط مواجه شدند اما گلتاش موفق شده است از فرصت تولید اقتصادی‌ترین محصولات شوینده در کلاس خود بهره‌مند شود ضمن حفظ جایگاه برند خود با ارائه محصولات جدید برای برندسازی ویژه این محصولات هم تلاش داشته باشد.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت  گلتاش (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۱۲٫۰۹ در محل مجموعه فرهنگي ورزشي تلاش سالن شهيد آويني تشکیل گردید.

در این مجمع که بیش از ۷۶٫۶۸ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای حميد مظفري بود، که جنابان حميدرضا حقي و ابوالفضل علي مراد در مقام نظار اول و دوم و آقای مهرداد فيض پور به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۴۰۲ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۴۰۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

همچنین آگاه تدبير به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و آزمون پرداز به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب گردید.

آخرین اعضای هیئت مدیره درسال مالی مورد گزارش به‌شرح ذیل بوده است :

مديريت صنعت شوينده توسعه صنايع بهشهر سيدروح الله حسيني کيا رئیس هیئت مدیره غیرموظف-اصلی
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران مجيد نژوري عضو هیئت مدیره غیرموظف-اصلی
صنايع بهداشتي ساينا حسين نوري عضو هیئت مدیره موظف-اصلی
مرواريد هامون مهرداد فيض پور عضو هیئت مدیره موظف-اصلی
خدمات بيمه اي پوشش توسعه بهشهر   نایب رئیس هیئت مدیره موظف-اصلی

دکترمهرداد فیض پور در ابتدای گزارش خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران شرکت افزود: محصولات شرکت گلتاش در پنج گروه شامل انواع خمیردندان با برندهای دنتامکس، ارکید، پونه و نسیم، شامپو با برندهای آرومکس، ارکید، شبنم و سیو، صابون با برندهای آرومکس، گلبو و گلنار، مایع دستشویی با برندهای آرومکس، گلبو ،ارکید و سیو، کرم با برند آرومکس و سیو تولید می‌شود.
به گفته وی نیروی انسانی متخصص و دانش فنی و بومی از نقاط قوت شرکت گلتاش می‌باشد که با فراهم بودن زمینه فعالیت آن ها رویدادهای خوبی را شاهد بوده و خواهیم بود.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت در ادامه با اعلام اینکه منطبق با آمار رسمی در سال مالی مورد گزارش شرکت گلتاش در بين شرکتهاي فعال اين صنعت با حجم فروشي معادل مبلغ ۱۸٫۳۰۵ ميليارد ريال در گروه هاي محصولي شامپو، خميردندان، مايع دستشويي و صابون به ترتيب ۱۷، ۹، ۵ و ۱۲ درصد سهم از کل بازار داخلي را به خود اختصاص داده است. وی افزود: شرکت در سال جاری توانست فروش‌های بی‌سابقه‌ای را در برندهای جدید به‌ویژه خمیردندان دنتامکس و کرم‌های آرومکس برای نخستین بار به ثبت برساند.

وی همچنین با تصریح اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۲ را سال “مهار تورم و رشد تولید” نامگذاری نموده و ما هم در همین راستا سعی کرده ایم با حداکثر توان برای افزایش تولید و تحقق اهداف شعار سال تلاش کنیم اضافه کرد:
بر همین اساس با اعمال مدیریت فرآیندی به جای مدیریت عملکردی در فرآیند های اصلی و مرتبط با کسب و کار از نظام های نوین مدیریتی مثل مدیریت استراتژیک ، مدیریت کیفیت ، مسائل زیست محیطی  و مدیرت دانش برای رسیدن به اهداف در سند برنامه راهبردی شرکت استفاده کردیم که بحمداله منتج به نتایج بسیار درخشانی در حوزه های تولید- فروش- سودآوری و سهم بازار گردید.

دکتر فیض پور در خصوص عملکرد شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ١۴٠٢ نیز اظهار داشت که شرکت گلتاش در این بازه زمانی بالغ بر ۵٣،٣۶٢ تن تولید داشته است که نسبت به سال مالی قبل از آن ۴١ درصد رشد را نشان می‌دهد که این افزایش بیش از ۴۰ درصدی تولید در سایه تمهیدات مدیریتی – برنامه ریزی مدون، مجاهدت پرسنل و حمایت همه جانبه هیات مدیره محقق شده است.

مدیرعامل گلتاش همچنین خاطرنشان کرد که از جمله دستاوردهای تولید و فروش شرکت را می‌توان به بازپس‌گیری سهم بازار و افزایش مقداری تولید و فروش اعلام نمود که این اتفاق علی‌رغم کاهش مصرف عمومی شوینده و کم شدن سهم بازار گلتاش در دو سال اخیر رخ داده است. به گفته این مدیر مدبر با وجود اینکه برندهای جدید ظهور کرده‌اند، و برخی برندهای قدیم با سقوط مواجه شدند اما گلتاش موفق شده است از فرصت تولید اقتصادی‌ترین محصولات شوینده در کلاس خود بهره‌مند شود.

عضو هیات مدیره شرکت گلتاش در ادامه ضمن اشاره به اینکه این شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ با تولید بیش از ۷هزار تن محصول در یک ماه توانست رکورد خود را بشکند پیرامون سود شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ آذرماه ١۴٠٢ نیز تاکید کرد که سود خالص شرکت به بالغ بر ١،۵٢٢،٧۴٩ میلیون رسید که حاکی از آن است سود خالص نسبت به سال مالی قبل از آن رشد ١١۶ درصدی داشته است.

مهرداد فیض‌پور در فرازی دیگر از گزارش خود با اشاره به چشم‌انداز و استراتژی‌های شرکت گفت: گلتاش استمرار و افزایش سودآوری و ارزش‌آفرینی بلندمدت برای تمامی ذینفعان خود را هدف‌گذاری نموده است و تحقق واقعی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ارزش‌آفرینی و کسب منافع پایدار برای ذی‌نفعان و نقش‌آفرینی مناسب در رشد و توسعه پایدار اقتصادی کشور را دنبال می‌کند.

سکاندار گلتاش در قسمت دیگری از گزارش خود ضمن طرح این مسئله که شرکت در سال جاری توانست ادواتی از قبیل درب و بدنه ظروف محصولات را تولید نماید و زنجیره افقی محصولات خود را توسعه دهد تاکید کرد شرکت همچنین توانسته تولید این ادوات را با ظرفیت کامل خود تولید نماید که منجر به صرفه‌جویی و ایجاد حاشیه سود حداکثری برای شرکت شده است.

مدیرعامل موفق مجموعه در قسمت پایانی گزارش خود با تصریح اینکه گسترش بازارهای صادراتی، تغییر روند فروش صادراتی از زیان به سود و افزایش پهنه صادراتی از دیگر نقاط قوت شرکت محسوب می‌شود تاکید کرد گلتاش در نظر دارد در سال آتی ۶۵۰۰ تن محصول را صادر نماید و از طرفی شرکت انتظار دارد در سال آتی به سود خالص ۲۰۰ میلیارد تومانی برسد.

نکات مطرح شده در مجمع

  • شرکت در سال ۱۴۰۲ توانست تعهدات مالی شرکت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
  • شرکت برای سال مالی پیش رو افزایش سرمایه و خرید ماشین آلات جدید جهت کاهش بهای تمام شده خواهد داشت
  • شگل توانست وجه ۲۳۵ میلیارد تومانی خرید برندهای پونه و نسیم را تادیه نماید.
  • همچنین شرکت توانست مالیات عملکرد معوق سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را پرداخت نماید.
  • گلتاش احتمالاً در سال آتی تولید خود را به ۶۰هزار تن برساند که از این مقدار ۵۳هزار تن را به صورت داخلی به فروش خواهند رساند.
  • گلتاش به‌واسطه برندهای نسیم و پونه، لیدر بازار خمیردندان محسوب شده و عمده خطوط تولیدی خمیردندان شگل صرف خمیردندان پونه و نسیم می‌شود و دنتامکس که برند جدید گلتاش است، تنها ۱ تا ۲درصد تولید را به خود اختصاص داده و شرکت توسعه این برند را در دستور کار دارد که می‌تواند در کنار این دو برند رشد کند.
  • شرکت در سال ۱۴۰۳ احتمالاً بیش از ۴۱۰۰ تن نسیم و پونه تولید خواهد کرد و حاشیه سود ناخالص ۲۷درصدی برای مجموع این دو محصول در نظر گرفته شده است.

میزبانی شایسته از ذینفعان شرکت، برگزاری مجمع در نهایت نظم، پخش یک کلیپ زیبا از شرکت که به همت روابط عمومی پرتلاش شرکت تهیه و به سمع و نظر سهامداران رسید، حضور مدیران ارشد شرکت های صنعت شوینده- پاکسان- توسعه صنایع بهشهر و …که نشان از اعتبار خاص دکتر فیض پور و جایگاه ویژه مجموعه گلتاش می باشد، گزارش مبسوط و جامع دکتر فیض پور مدیرعامل مدبر مجموعه پیرامون دستاوردهای حاصل گشته و رویکردهای مدیریت برای سال مالی آتی، تقدیر ویژه دکتر حمیدمظفری «ریاست مجمع» و نمایندگان سهامداران عمده از عملکرد جهادی و موفق مدیریت و پرسنل خدوم گلتاش در کسب توفیقات متعدد در حوزه های تولید- فروش – سهم بازار و سودآوری، تایید حسابهای شفاف و کلین سعید مالکی«معاون مالی با تجربه و پاکدست شرکت» و تیم مالی مجموعه توسط حسابرس و بازرس قانونی، پاسخگویی مستند به سوالات سهامداران توسط مدیران ارشد شرکت و نهایت تعامل و همکاری جناب سموعی مدیریت فرهیخته روابط عمومی با اصحاب رسانه جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود.

پیام هیئت مدیره

در سال مالي مورد گزارش، وضعیت اقتصادي كشور از ثبات برخوردار نبوده و درهمه زمینه ها دست خوش تغییرات زیاد بود، لیکن به دلیل رقابت در بازار محصولات بهداشتي داخلي و حضور كمرنگ محصولات خارجي، شرایط ویژه اي در بازار حاكم بود و شركت براي حفظ سهم بازار خود نسبت به تقویت حضور در فروشگاه هاي زنجیره اي و استفاده از طرح هاي ترویج فروش و همچنین اعطاي تخفیفات در سطح بازار عمده فروشي اقدام نموده و به دلیل تغییرات شرایط تامین مواد اولیه، افزایش نرخ فروش محصولات، تغییرات شدید نرخ و شرایط تخصیص ارز و ایجاد جذابیت صادرات از طریق بازارچه هاي مرزي، شركت نسبت به تعدیل تخفیفات فروش اقدام نموده.

استفاده بهینه از منابع و ارتقاء شاخص هاي بهره وري از یك سو و ارزش افزوده ایجاد شده ناشي از تولید مواد اولیه و لوازم بسته بندي در داخل شركت از دیگر سو موجب گردید كه به لطف خدا و به مدد تلاش تمامي همکاران ارجمند و پرتلاشمان، شركت گلتاش بتواند تعهدات مالي خود به همه ذينفعان را در حد مطلوب انجام دهد.

در سال مالي مورد گزارش، تولید محصولات بهداشتي با ۴۱ درصد افزایش به میزان ۵۳٫۳۶۲ تن، فروش مقداري با ۳۴ درصد افزایش به میزان ۵۳٫۵۵۴ تن و فروش ریالي با ۵۷ درصد افزایش به مبلغ ۱۸٫۳۰۵ میلیارد ریال نسبت به سال مالي قبل تحقق یافت، سود خالص طي سال مالي با ۱۳۴ درصد افزایش به مبلغ ۱٫۶۴۸ میلیارد ریال رسیده است.

اهم پروژه هاي اجرا شده طي سال

  • راه اندازي ۳ خط توليدي بطري شبنم ۲۲۰ گرمي در کارخانه به همراه تاسيسات مورد نياز
  • راه اندازي خط بسته بندي جديد شامپو براي احجام ۱۰۰۰ و ۶۲۵ گرمي
  • افزايش ظرفيت توليدي آبگرم مصرفي با نصب مخزن ۱۰ هزار ليتري
  • اجراي نزديك به ۴۰۰۰ متر مربع سوله (اسكلت فلزي) در سايت گل بو
  • نصب تجهيزات مختلف در واحد ادوات بسته بندي براي کمك به افزايش ظرفيت توليد
  • نصب و راه اندازي کاتر و پرس جديد صابون و افزايش ظرفيت و کاهش توقفات
  • نصب و لوله کشي ۷ عدد مخزن استيل خميردندان
  • نصب و راه اندازي ۲ دستگاه مخزن پخت صابون و افزايش ظرفيت پخت صابون
  • طراحي و استارت پروژه سالن GMP واحد ادوات بسته بندي
  • طراحي و ساخت ميكسر جديد تگزاپون صدفي