از کسب بالاترین بازدهی تا افزایش ۵۶ درصدی سود خالص /مهندس سلیمیان در هلدینگ سیمان غدیر تجلی بخش حضور مدیری جهادی
از کسب بالاترین بازدهی تا افزایش ۵۶ درصدی سود خالص /مهندس سلیمیان در هلدینگ سیمان غدیر تجلی بخش حضور مدیری جهادی

اقتصاد و بیمه-مهندس محمدرضا سلیمیان با تصریح اینکه در کنار بازدهی ۹۳ درصدی توانستیم درآمدهای عملیاتی شرکت را از مبلغ ۴۴٫۹۵۹٫۲۰۹ میلیارد در سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۰۶٫۳۱ به مبلغ ۶۷٫۷۲۲٫۳۱۹  میلیارد در سال مالی منتهی به ۱۴۰۲٫۰۶٫۳۱ افزایش دهیم و با ارتقاء سود عملیاتی از مبلغ ۱۵٫۴۹۰٫۹۸۷ میلیارد در سال مالی گذشته به مبلغ  […]

اقتصاد و بیمه-مهندس محمدرضا سلیمیان با تصریح اینکه در کنار بازدهی ۹۳ درصدی توانستیم درآمدهای عملیاتی شرکت را از مبلغ ۴۴٫۹۵۹٫۲۰۹ میلیارد در سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۰۶٫۳۱ به مبلغ ۶۷٫۷۲۲٫۳۱۹  میلیارد در سال مالی منتهی به ۱۴۰۲٫۰۶٫۳۱ افزایش دهیم و با ارتقاء سود عملیاتی از مبلغ ۱۵٫۴۹۰٫۹۸۷ میلیارد در سال مالی گذشته به مبلغ  ۲۸٫۲۸۱٫۰۸۷ میلیارد، با کسب مبلغ ۲۶٫۹۸۴٫۶۶۹ میلیارد سود خالص ، ضمن افزایش ۶۵ درصدی سود خالص عملکردی درخشان در ارزش آفرینی را در کنار بازدهی بسیار مناسب برای سهامداران خود در سال مالی مورد گزارش به ارمغان بیاوریم.

مدیرعامل «سغدیر» همچنین خاطرنشان کرد که با ایجاب هم افزایی و انسجام بین مجموعه های خود که بالغ بر سه هزار نفر شاغل به طور مستقیم دارند توانستیم با افزایش تولید در سال نامگذاری شده به این شعار توسط مقام معظم رهبری، تجلی بخش یک مجموعه پیشرو تولیدی با سودی با کیفیت باشیم.

به گفته این مدیر جهادی و صاحبنام ثبت رکورد تولید ۷.۵میلیون تن کلینکر در هلدینگ سیمان غدیر خود بهترین گواه برای تأمین همه سیمان موردنیاز نهضت ملی مسکن توسط این مجموعه می باشد.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت توسعه سرمايه و صنعت غدير (سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۱۰٫۲۷ در محل خيابان شهيد بهشتي حد فاصل سهروردي و ميدان تختي جنب بانک کشاورزي شماره ۲۲۰ برگزار گردید.

در این مجمع که با حضور ۹۷٫۳۸ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای عباس فرهاديه بود، که جنابان  احسان حاجي حسن معمار و اميرسليماني در مقام نظار اول و دوم و آقای محمد رضا سليميان به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۲٫۰۶٫۳۱ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ و با تقسیم سود ۱٫۱۹۰ ریال به کار خود پایان دادند.

بر اساس تصمیمات مجمع اعضای هیئت مدیره جدید به ‌شرح زیر به مدت ۲ سال انتخاب گردیدند.

سرمايه گذاري غدير عليرضا شهبازي رئیس هیئت مدیره غیر موظف- اصلی
صنعتي و بازرگاني غدير   عضو هیئت مدیره غیر موظف- اصلی
بين المللي توسعه ساختمان محمدرضا سليميان عضو هیئت مدیره موظف- اصلی
بين المللي توسعه صنايع و معادن غدير احسان خاتمي عضو هیئت مدیره غیر موظف- اصلی
سرمايه گذاري زرين پرشيا هادي اسپندياري محلاتي نایب رئیس هیئت مدیره غیرموظف- اصلی

 

مهندس سلیمیان  در ابتدای گزارش خود با تشریح تاریخچه و ترکیب سهامداران شرکت «سغدیر»افزود: در بیستمین سالگرد تاسیس این هلدینگ، این مجموعه توانسته است در تولید- تحویل- توزیع- فروش و صادرات سیمان در مقام یک هلدینگ تخصصی تولیدی، نقش آفرینی جدی و اثرگذار در توسعه کشور و آبادانی میهن اسلامی باشد. به گفته وی هلدینگ سیمان غدیر با دارا بودن ۱۶ شرکت شامل ۶ شرکت برتر و صاحب نام در صنعت سیمان، در نواحی مختلف کشور با دسترسی به مبادی صادراتی، ۱۰ درصد تولید و ۱۵ درصد صادرات سیمان و کلینکر کشور را در اختیار خود دارد.

مدیرعامل با دیسیپلین و توانمند شرکت ضمن تبیین این نکته که در سال نامگذاری شده توسط مقام معظم رهبری به نام جهش تولید مفتخرم اعلام دارم علیرغم تمام معضلات و چالش های مرتبط با صنعت سیمان منجمله قطعی های برق و گاز، دامپینگ و نرخ شکنی رقبا، تداوم تحریم های بین المللی، مشکلات مربوط به صادرات، افزایش قیمت تمام نهاده های تولید، مازادعرضه و … توانستیم با اتخاذ راهبردهای مدبرانه و پیاده سازی سیاستهای صحیح، عملکردی موفق را در سال مالی منتهی به ۱۴۰۲٫۰۶٫۳۱ کسب کنیم و با تولید تا میزان هفت میلیون و پانصد و نوزده هزار تن در شرکت های زیرمجموعه یعنی در سیمان کردستان، سپاهان، شرق، سفید شرق منددشتی، دشتستان سهم ۱۰ درصدی از سیمان کشور را به خود اختصاص دهیم.

مهندس سلیمیان در دامه با ارائه اینکه  درصد صادرات به ظرفیت تولید کلینکر هلدینگ های سیمانی حاکی از آن است که «سغدیر» با ۲۴ درصد در رتبه اول بین هلدینگ های سیمانی قرار دارد تاکید کرد: در هلدینگ سیمان غدیر به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ های سیمانی کشور با مقاصد صادراتی متفاوت  ۲۹ مقصد صادراتی در اقصی‌نقاط جهان ایجاد کرده‌ایم که تنوع جغرافیایی و تعدد مشتریان در قاره‌های مختلف باعث بالارفتن قدرت تحقق اهداف صادراتی مجموعه شده است.

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر(هلدینگ سیمان غدیر) در قسمت دیگری از گزارش مبسوط خود با اشاره به ظرفیت تأمین سیمان پروژه های ملی توسط این هلدینگ اظهار داشت: در پروژه‌های بزرگ ملی مانند آزادراه اصفهان-شیراز، ایران‌مال، پارس‌جنوبی و عسلویه، قطار شهری مشهد و … تأمین‌کننده سیمان بخش اعظم یا تمام پروژه‌ ها با هلدینگ سیمان غدیر بوده است و این هلدینگ آمادگی تأمین بخش اعظم سیمان موردنیاز نهضت ملی مسکن را با توجه به پتانسیل خود دارد.

مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر همچنین با اشاره به پیشگام بودن هلدینگ سیمان غدیر در حوزه اشتغال‌زایی از حدود ۳هزار نفر اشتغال مستقیم و ۱۵هزار فرصت اشتغال غیرمستقیم ایجاب شده در هلدینگ سیمان خبر داد و اضافه کرد: توسعه ناوگان حمل و نقل جزو اولویت های مجموعه می باشد که با توسعه این ناوگان مطمئنا به تعداد افرادی که با این مجموعه همکاری می کنند افزوده خواهد شد.

مهندس سلیمیان در ادامه با اشاره به رقم خوردن رشد چشمگیر سودآوری هلدینگ سیمان غدیر در سال رشد تولید، مهار تورم یادآور شد: سودآوری هلدینگ سیمان غدیر از جنس افزایش قیمت دلار نبوده و افزایش تولید منتج به افزایش سود به مبلغ حدود ۲۷ هزار میلیارد ریال شده است که این امر ما را از سایر صنایع و رقبا متمایز می‌کند و این موفقیت در حالی حاصل شد که به حاشیه سود خالص ۴۰درصدی دست یافتیم.

مدیر رزومه دار و صاحبنام کشورمان همچنین درباره سطح مطلوب ذخیره استراتژیک و تاب‌آوری این شرکت نیز خاطرنشان کرد که: در حوزه‌ی تاب‌آوری که مورد تاکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز بوده است، اقدامات مؤثری انجام شده که باعث شده حتی درصورت بروز مشکلات پیش‌بینی نشده‌ تولید، به مدت ۱۲۲ روز امکان تولید داشته باشیم، درحالیکه این عدد در صنعت بطور متوسط ۷۱ روز است‌ که این امر نشان‌دهنده سطح مطلوب ذخیره استراتژیک و تاب‌آوری هلدینگ سیمان غدیر حتی در شرایط سخت تولید است.

محمدرضا سلیمیان در ادامه با تاکید بر اینکه فعالیت هلدینگ سیمان غدیر در تراز جهانی می باشد و در میان تمامی هلدینگ‌های سیمانی کشور، بالاترین راندمان تولید متعلق به هلدینگ سیمان غدیر با بیش از ۹۳درصد است که این رقم در خاورمیانه بی‌نظیر و در جهان کم‌نظیر است گفت: مصمم به ارتقای بازدهی و راندمان در کل مجموعه هستیم وبرای آن برنامه ریزی منسجمی داریم.

وی همچنین تصریح کرد همچنین در بحت برندسازی و تبلیغات هم حضوری پر رنگ تر خواهیم داشت تا بتوانیم سهم بیشتری از بازار داخل و خارج کشور را به خود تخصیص دهیم.

سکاندار «سغدیر» در بخش پایانی گزارش خود با اشاره به اینکه عرضه اولیه و بورسی شدن سیمان منددشتی نیز از اولویت های ما می باشد افزود: برای سال مالی آتی نوسازی و اورهال در شرکت های زیرمجموعه را با جدیت حمایت خواهیم کرد تا با این کار شاهد بالارفتن بهره وری و راندمان کاری بیش از پیش شرکت ها باشیم.

به گفته وی توسعه افقی هلدینگ با هدف افزایش سهم بازار، توسعه ناوگان، تاسیس شرکت بزرگ مقیاس و هوشمند، سرمایه‌گذاری در نیروگاه خورشیدی، پروژه احداث بگ هاوس با هدف کاهش مصرف آب و کاهش آلایندگی، عرضه اولیه شرکت سیمان سفید شرق و برنامه‌ریزی برای عرضه اولیه شرکت‌های مند دشتی سنگ شرق از برنامه‌های آتی این مجموعه است.

نکات مطرح شده در مجمع

  • افزایش ظرفیت تولید و رشد سهم بازار و افزایش درآمدهای عملیاتی در کنار کنترل عوامل موثر بر بهای تام شده تولید در شرکت های هلدینگ باعث شده است که شرکت از زیان در سال ۱۳۹۷ خارج شده و موفق به تقسیم سود بین سهامداران در سه سال مالی اخیر گردد. همچنین در طول ۵ سال اخیر، حاشیه سود خالص شرکت به صورت مستمر افزایش یافته به گونه ای که در سال مالی اخیر، حاشیه سود خالص ۴۰ درصدی کسب گردیده است.
  • مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر نیز به کسب رتبه اول در میان شرکت‌های سیمانی و همچنین رشد ۶۵ درصدی سود خالص این هلدینگ در سال مالی گذشته اشاره کرد.
  • ذخیره ۱۲۲ روزه کلینکر برای مجموعه وجود دارد تا در صورت مشکل گاز و برق، مشکلی در بازار ایجاد نشود.
  • جهش تولید نشان می‌دهد که میزان تولید کلینکر از سال ۹۶ معادل ۳۷درصد رشد داشته است.
  • سود خالص تلفیق شرکت ۴۰درصد رشد را نشان می‌دهد.
  • عرضه اولیه سیمان سفید شرق و شرکت زغال مشهد را در دستور کار داریم. استراتژی غدیر، عرضه شرکت‌های زیرمجموعه در بورس است.
  • سیمان مند دشتی برای عرضه اولیه در حال تهیه امیدنامه است.
  • دکتر مهدی عبوری مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر در جمع مدیران این هلدینگ با اشاره به راندمان ۹۳درصدی و کسب سود خالص ۲۵۲۰۰میلیارد ریالی در سال مالی گذشته در هلدینگ سیمان، بر تداوم روند افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات تاکید و از تلاش مدیران و پرسنل آن، که با وجود مشکلات، توانسته‌اند رکورد جدیدی در زمینه تولید سیمان ثبت کنند، تشکر کرد.

حضور مدیران ارشد هلدینگ غدیر و شرکت های تابعه، استقبال خوب سهامداران و برگزاری مجمع در نهایت نظم، گزارش جامع و مبسوط مهندس سلیمیان پیرامون اهم دستاوردها و توفیقات مجموعه در سال مالی مورد گزارش، اعلام ارتقاء جایگاه شرکت در رتبه بندی IMI سازمان مدیریت صنعتی (۱۰۰ شرکت برتر)، تصریح اینکه درشرکت های تابعه امسال حدود ۷۰ درصد سود حاصله تقسیم شده است، اعلام ریاست مجمع مبنی بر اینکه «سغدیر» مصمم به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی می باشد، تایید حسابهای شفاف و کلین تیم پاکدست مالیه مجموعه توسط حسابرس و بازرس قانونی، توضیحات تکمیلی پیرامون بندهای حسابرسی توسط مدیران ارشد منجمله مهندس سلیمیان(مدیرعامل) و جناب معتمدی (مرد شماره یک مالی مجموعه)، اعلام گسترش مقاصد صادراتی از ۱۶ کشور در سال ۱۳۹۷ به ۲۹ کشور در سال ۱۴۰۲، افزایش میزان موجودی استراتژیک کلینکر از ۱۹۸۵ هزار تن در سال مالی گذشته به ۲۷۰۰ هزار تن در سال مالی مورد گزارش، رسیدن به عدد ۹۳٫۱ درصد نسبت تولید کلینکر واقعی به ظرفیت اسمی که نشان دهنده عملکرد «سغدیر» در تراز بین المللی می باشد، سهم ۱٫۵ درصدی هلدینگ از کل صادرات کشور و فروش خارجی ۹۶۶ هزار تنی در سال مالی مورد گزارش، تخصیص سه میلیارد و پانصد میلیون جهت ابقای مسئولیت اجتماعی برای سال مالی آتی، برگزاری انتخابات هیات مدیره و ایقای اعضای حقوقی برای ۲ سال آتی، برگزاری مجمع فوق العاده جهت انطباق اساسنامه شرکت با اساسنامه مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار، تقسیم ۹۰ درصد سود خالص حاصله هلدینگ بین سهامداران، نهایت تعامل مدیریت فرهیخته و کارشناسان ارشد شرکت با اصحاب رسانه و همکاری صمیمانه جناب انوش ترابی با خبرنگاران جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود.

برنامه های آتی

  • توسعه افقی هلدینگ با هدف افزایش سهم بازار
  • توسعه ناوگان و تاسیس شرکت بزرگ مقیاس هوشمند
  • سرمایه گذاری در نیروگاه خوردشیدی
  • پروژه احداث بگ هاوس با هدف کاهش مصرف آب و کاهش آلایندگی
  • عرضه اولیه شرکت سیمان سفید شرق و برنامه ریزی برای عرضه اولیه شرکت های منددشتی و زغال سنگ شرق