از پویش قرائت و حفظ سوره صف تا اعزام کاروان قرآنی به استان ها
از پویش قرائت و حفظ سوره صف تا اعزام کاروان قرآنی به استان ها

شست کمیته قرآن سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور حجت الاسلام حریزاوی رییس سازمان دارالقرآن با اعلام هشت برنامه شاخص قرآنی ویژه سومین سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی برگزار شد

اقتصاد و بیمه – شست کمیته قرآن سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور حجت الاسلام حریزاوی رییس سازمان دارالقرآن با اعلام هشت برنامه شاخص قرآنی ویژه سومین سالگرد بزرگداشت شهید سلیمانی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام حریزاوی گفت: ستاد مردمی بزرگداشت حاج قاسم از همان ابتدا با کمیته‌هایی شکل گرفت. امسال کمیته قرآن نیز یکی از همان کمیته‌هایی است که تشکیل شد و فرصتی برای عرض ارادت جامعه قرآنی با مسئولیت سازمان دارالقرآن درآمد.

وی ادامه داد: این ستاد به شکل کاملاً خود جوش و مردمی و بدون اختصاص هزینه‌های دستگاهی و کاملاً مردمی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد و حمایت‌های مختصری از سوی دستگاه‌ها صورت می‌گیرد. دبیر شورای توسعه فرهنگ توسعه قرآنی، سازمان بسیج و ارتش عقیدتی و سیاسی، اعضای شورای عالی قرآن و، معاون قرآن، مسئول قرآنی آموزش و پرورش، ریاست فرهنگسرای قرآن، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت به همراه اساتید قرآنی در این برنامه‌ها مشارکت می‌کنند.

حجت الاسلام حریزاوی با بیان اینکه هشت برنامه شاخص در این سازمان وجود دارد، افزود: پویش سراسری حفظ و قرائت سوره صف اولین برنامه این کمیته است. علت انتخاب این سوره به دلیل جایگاه و اهمیت مجاهدین فی سبیل الله بوده است. شرکت کنندگان تا ۲۲ بهمن می‌توانند این سوره را حفظ کنند و از جوایز آن بهره مند شوند. مفاهیم این سوره در رادیو قرآن ارائه می‌شوند.

وی با تاکید برپایی محافل اختصاصی انس با قرآن و شهدا در این کمیته گفت: اولین محفل ۱٠ دی در بیت الزهرا کرمان، محل خانه حاج قاسم سلیمانی با حضور اساتید مختلف برگزار می‌شود. همچنین دوشنبه دوازدهم دی ماه ساعت ۱۸ در مسجد و حرم مطهر امام رضا محفل انسی برپا خواهد شد.

برگزاری همزمان در کشورهای محور مقاومت

حریزاوی ادامه داد: سه شنبه سیزدهم دی به صورت همزمان در کشورهای مقاومت عراق، سوریه و لبنان برگزار خواهد شد و از سوی رسانه‌های رادیو و تلویزیون به صورت زنده پخش می‌شود.

وی ادامه داد: مراسمی در منزل شهید با حضور محدودی از اساتید قرآنی با خانواده شهید دیدار خواهند داشت. این برنامه‌ها از شهادت حاج قاسم تا دهه فجر به طول خواهد انجامید.

همچنین وی با اشاره به اعزام کاروان قرآنی گفت: این کاروان از کرمان، یزد، اردکان، نائین، نجف آباد، بروجن، شهرکرد، مشهد اردهال از دهم تا پانزدهم به حرکت در آمده و شهر به شهر حرکت می‌کند.

وی تاکید کرد: همایش سوره‌های سرخ یاران شهید سلیمانی پنجشنبه هشتم دی برگزار می‌شود. برنامه حافظان مکتب سلیمانی با طرح تربیت حافظان قرآن به نام شهید سلیمانی است و امسال به نیت حاج قاسم حافظان این کار را انجام می‌دهند و با آرمانهای امام و شهدا بیعت می‌کنند.

وی با اشاره برپایی همایش مجازی همایش سردار سلیمانی جان فدای قرآن و امت اسلام گفت: این همایش همزمان و در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن برپا می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: پروژه‌های پژوهشی تبیین ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی از منظر قرآن کریم را راهکاری برای الگوسازی شخصیت حاج قاسم از جنبه قرآنی خواهد بود که در این کمیته به مناسبت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به آن پرداخته خواهد شد.

وی با اشاره ۸۰۰ برنامه متنوع در سطح استان‌ها و شهرستانها افزود: پنج هزار ختم قرآن از سوی مؤسسات قرآنی، هزار محفل انس با قرآن، سه هزار کرسی تلاوت سوره صف و هر شهرستان یک کرسی تلاوت اختصاصی از دیگر برنامه‌های این کمیته در سطح شهرستانها خواهد بود.

ختم صلوات، پویش‌های قرآنی در جلسات خانگی، غبار روبی مزار شهدای قرآنی در همان روز و هفته برگزار می‌شود.

راه اندازی آزمایشی بخش تکیه قرآن

حریزاوی با تاکید براینکه خیلی از برنامه‌ها از شهادت حاج قاسم آغاز و تا دهه فجر ادامه خواهد داشت، گفت: در زمان کرونا پلتفرم تکیه آغاز به کار کرد و گفت: سامانه‌های پخش زنده هیأت در آن ایام راه اندازی شد و امسال به مناسبت شهادت حاج قاسم پخش آزمایشی سامانه آنلاین تکیه قرآن آغاز می‌شود و تا پایان سال گسترش پیدا کرده و امیدواریم در ماه مبارک رمضان هر محفل قرآنی و جلسات آموزشی و تفسیر و تدبر قرآن از این سرویس رایگان استفاده کنند. هم اکنون ترافیک نیم بها در حال استفاده است و امیدواریم با همراهی سازمان تنظیم مقررات رادیویی از ترافیک رایگان بهره مند شویم.