از اجرای افزایش ظرفیت تا توسعه محصولات و افزایش ۸۶ درصدی سود خالص
از اجرای افزایش ظرفیت تا توسعه محصولات و افزایش ۸۶ درصدی سود خالص
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت آهن و فولاد ارفع(سهامی‌عام) مورخ 1402.03.03 در محل مجموعه فرهنگي ورزشي وزارت کار و امور اجتماعي ، سالن تلاش تشکیل گردید.

 

اقتصاد و بیمه

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت آهن و فولاد ارفع(سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۲٫۰۳٫۰۳ در محل مجموعه فرهنگي ورزشي وزارت کار و امور اجتماعي ، سالن تلاش تشکیل گردید.

در این مجمع که بیش از ۹۳ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای  کیارش مهرانی بود، که جنابان امیر غلامی و  ابوالفضل غدیری در مقام نظار اول و دوم و آقای مجتبی مهری نژاد به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۲٫۶۴۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

مهندس مهری نژاد از مدیران جوان انقلابی و خوشنام در حوزه صنعت شناخته می‌شود و مسئولیت‌های اجرایی و مدیریتی متعددی از جمله عضویت در هیات مدیره شرکت فولاد خوزستان ، هیات مدیره شرکت فولاد هرمزگان ، هیات مدیره شرکت آهن و فولادارفع ومدیرعامل چندین مجموعه ی صنعتی ومعدنی را در کارنامه خود دارد.

افزایش درآمدهای عملیاتی ارفع ۹۶٫۱۰۴٫۳۷۵ میلیارد در سال مالی منتهی به ۱۴۰۰٫۱۲٫۲۹ به مبلغ ۱۳۵٫۶۴۵٫۸۱۱ میلیارد در سال مالی منتهی به ۱۴۰۱٫۱۲٫۲۹ و رشد سود عملیاتی شرکت از مبلغ ۱۸٫۳۵۳٫۷۹۰ میلیارد سال مالی گذشته به مبلغ ۳۹٫۶۱۷٫۷۷۶ میلیارد در سال مالی مورد گزارش که رشد بیش از صد در صدی را نشان می دهد و البته کسب سود خالص ۳۷٫۴۰۱٫۵۸۱ میلیاردی در سال ۱۴۰۱ که نسبت به سود ۲۰٫۱۴۸٫۸۶۰ میلیاردی در سال ۱۴۰۰ یک رشد ۸۶ درصدی را نشان می دهد از جمله دستاوردهای شرکت آهن و فولاد ارفع با مدیریت مهندس مهری و مجاهدت کلیه پرسنل متعهد و متخصص شرکت این توفیقات حاصل شده است.

 

استقبال پرشمار سهامداران، میزبانی شایسته و برگزاری مجمع در کمال نظم، خیرمقدم مهندس مهری نژاد مدیری جهادی و ارزشی شرکت به حضار و تبریک سالروز آزادی خرمشهر، قرائت گزارش عملکردی توسط معاون فنی مهندسی شرکت، تبیین اینکه نرخ بازده از ۲۰ درصد به ۲۴ درصد رشد ارتقاء یافته و نرخ بازده «حقوق صاحبان سهام» نیز رشد چشمگیری داشته است، اعلام کسب سود خالص بیش از پیش بینی ها با همت پرسنل و درایت مدیریت ارشد، ارتقاء قابل توجه جمع دارائی های شرکت، افزایش ۳۱ درصدی فروش داخلی و رشد ۳۴ درصدی تغییرات کل فروش در سال ۱۴۰۱ به تشریح علت کاهش ۶ درصدی میانگین قیمت تمام شده یک کیلوگرم آهن اسفنجی، اهتمام جدی به امر بالابردن بهره وری و ارتقاء راندمان کاری ، تبیین افزایش نسبت های نقدینگی – اهرمی و مالی که نشان دهنده حرکت شرکت در روندی صعودی و مداری مثبت از ارزش آفرینی و سود آوری می باشد، تایید حسابهای شفاف و کلین تیم مالی مجرب توسط حسابرس و بازرس قانونی، برگزاری مجمع فوق العاده جهت انطباق اساسنامه شرکت با اساسنامه مورد تایید سازمان بورس اوراق بهادار، پاسخگویی صادقانه و مستند به سوالات سهامداران حاضر در مجمع و ناظر به صورت برخط، همکاری ارکان شرکت با اصحاب رسانه و تعامل صمیمانه جناب آقای ورمزیار ((مدیریت فرهیخته روابط عمومی)) و کارشناسان کاردان روابط عمومی با خبرنگاران جهت پوشش خبری از نکات خواندنی این مجمع بود.

 

پیام هیأت مدیره

خداوند بزرگ را سـپاسـگزاریم که مجمع عمومی شـرکت آهن و فولاد ارفع (سـهامی عام) با حضـور گرم، پر شـور و فعال اعضـاء و سـهامداران محترم برگزار میشـود. در سـایه الطاف الهی فرصـت تجربه سـال جدید دیگري بر ما ارزانی شــد تا با الهام از آنچه گذشــت، علیرغم وجود تمام مشــکلات و محدودیتها، گامی در مســیر آینده اي روشــن تر بگذاریم.

امید اسـت در سـال پیش رو با عنایت به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در راسـتاي تحقق مهار تورم و رشـد تولید و همچنین رسـیدن به اهداف کلان و ارتقاء و بهبود مسـتمر فرایندهاي شـرکت قدم برداشـته و بیش از پیش به موفقیت دست یابیم.

 

شـرکت آهن و فولاد ارفع در سـالی که گذشـت به موفقیت هاي شـگرف و غرورآفرین از جمله ورود به عرصـه معدن، کسـب بالاترین رشـد سـود در گروه صـنعتی، افزایش ظرفیت زیرسـقف فولادسـازي، کسـب رکوردهاي متعدد تولیدي و… دسـت یافت. امید اسـت با فضـل الهی همچون گذشـته این روند رو به رشـد ادامه پیدا نماید و سـهامداران ارجمند شــرکت با همت تمامی همکاران دلســوز و پر تلاشــمان شــاهد اتفاقات مهم و ارزشــمندتري در راه اعتلاي صـنعت آهن و فولاد و تحقق مدیریت جهادي و انقلابی خواهند بود و در این راسـتا آماده ایم تا چالش هاي آینده را با آمادگی کامل پشت سر بگذاریم. دســتاوردهائی که در این گزارش ملاحظه می فرمائید نتیجه تلاش صــادقانه و خالصــانه تمامی همکاران متعهد و متخصـص شـرکت و همراهی سـهامداران محترم بوده اسـت که بدینوسـیله از تلاش و همدلی یکایک ایشـان تشـکر و قدردانی نموده و امید داریم همه در ادامه این راه مقدس و در مسـیر تعالی و سـرآمدي شـرکت و تولید محصـولات کیفی حرکت نموده و تحقق اهداف عالی شـرکت و دسـتیابی به بالاترین نرخ سـود خالص اقتصـادي همچنان تداوم یابد.

 

 

اهداف و برنامه هاي پیش بینی شده سال ۱۴۰۲

–  حضور کارآمد در رویداد هاي مهم صنعت فولاد (داخلی و خارجی)

–  نشر مداوم اخبار مهم سازمان در نشریات تخصصی فولاد

–  برنامه ریزي و اقدام جهت ایجاد برند و برند بوك

– حضور حرفه اي در رسانه هاي اجتماعی و پاسداشت ایام و مناسبات

– برنامه ریزي در بهینه سازي سایت رسمی شرکت

– برنامه ریزي در انجام بهینه مجامع عمومی سالیانه و فوق العاده و امور مرتبط با سهامداران شرکت

– تجلیل از همکاران مجموعه در مناسبت ها (روز کارگر،مهندس، حسابدار،صادرات،پزشک و…)

 

«گزارش تکمیلی بزودی در نشریه و سایت»