آبسال خاطره انگیز ، به روز و با کیفیت
آبسال خاطره انگیز ، به روز و با کیفیت
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت  آبسال (سهامی عام ) مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ در محل مرکز آموزشي باقرالعلوم تشکیل گردید.

در این مجمع که با حضور ۷۴/۶  درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای رامين حکيم نژاد بود، که جنابان علي اکبر صابري زفرقندي و حسن ضيائي در مقام نظار اول و دوم و خانم سپيده جوادي صوفياني به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.

 

درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن  تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۱۰۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

پیام هیئت مدیره:

 

حمد و سپاس بیکران ایزد منان ، که با الطافش در سال ۱۴۰۰ توفیق خدمتگزاري شما عزیزان و جامعه را به ما عطا فرمودند تا بتوانیم با تکیه بر عزم راسخ کلیه کارکنان متخصص و متعهد و اعتماد شما سهامداران محترم به رغم وجود تنگناهاي شدید مالی و تحریمهاي بین المللی اقتصادي خدمتگزارخوبی باشیم.

 

سالی که گذشت علیرغم تمامی چالشهاي کسب و کار، سالی پرفراز و نشیب براي فعالیتهاي اقتصادي بوده است. در مجموع مشکلات ناشی از شرایط رکود اقـتصاد داخلی و قیمت مواد اولـیه، تحریم و در نتیجه کاهش شدید همکاري شرکت ها و بانک هاي خارجی با ایران، سیر بی رویه سرمایه ها به سوي بورس و دلار و طلا و ملک ، لزوم خرید مواد اولـیه خارجی عمدتاً به صورت نـقدي، شـیوه قیمت گـذاري محصولات ، قاچاق بعناوین مختلف، سوء استفاده از قوانین موجود به ضرر تولید کنندگان داخلی، کاهش قدرت خرید مردم حتی در رابطه با کالاي اساسی ، عدم برخورد با فروش کالا ي ساخته شده بدون استاندارد و زیر پلهاي توسط مسئولین وادامه بحران ویروس کرونا بخشی از چالشهاي قـابـل ذکري میباشند. ادامه حیات شرکت همراه با مداومت در سودآوري در شرایط سخت و بحران اقتصادي حاکم بر کشور، نتیجه تلاش و درایت مدیران و سختکوشی و مسئولیت پذیري کارگران و کارمندان این مجموعه می باشد. هیئت مدیره حفاظت و ارتقا منافع سهامداران را وظیفه خود دانسته و درجهت دستیابی به این هدف و جلب رضایت سهامداران همواره سعی در افزایش کیفیت محصولات و رضایتمندي مشتریان داشته و از تمام توان خود براي بهره برداري از کوچکترین فرصتهاي موجود استفاده می نماید.

 

طی دو سال اخیر که جهان با شیوع ویروس کرونا مواجه بود که به تازگی مهار شده است، این ویروس نتایج مخرب و بسیار بد در اقتصاد جهان از جمله ایران بوجود آورد.

 

از طرفی انتخابات ریاست جمهوري و با سرکار آمدن دولت جدید امید زیادي در بازار بوجود آمد که امکان نتیجه گیري از مذاکرات هسته اي و اتمام تحریم ها در آینده نزدیک وجود دارد که باعث پائین آمدن مقطعی قیمت دلار در بازار آزاد شد. اما متاسفانه در اواخر سال شاهد بالا رفتن قیمت دلار و تورم بسیار بالا شدیم . رکود بازار با سیاست دولت در رابطه با ثابت نگهداشتن قیمت لوازم خانگی بدون توجه به افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه از قبیل آهن آلات ، مواد پتروشیمی و قطعات واسطه اي انحصاري مانند موتور کولر و ملزم نمودن اجراي آن توسط شرکت هاي برتر (آبسال نیز در لیست آن شرکت ها میباشد)و اطلاع رسانی دولت توسط رسانه ها جهت پائین نگه داشتن قیمت هاي این بخش ، هم رکود بازار و هم کاهش فروش را تشدید نمود.

اطلاعات طرحهاي توسعه شرکت

 

ماموریت اصلی واحد تحقیق و توسعه (تکنولوژي) شرکت عمدتا جهت ارتقاء کیفی وتنوع ، بهینه سازي، به روزرسانی محصولات تولیدي و افزایش رضایتمندي مشتریان محترم میباشد، و در راستاي پاسخ به نیازمشتریان حسب مورد و پس از جمع آوري اطلاعات بازار مصرف کنندگان و بررسی جامع، طراحی محصول جدید انجام یافته و فرآیند تولید آن برنامه ریزي میشود.

 

برنامه هاي آینده شرکت:

 

مدیریت شرکت سعی می نماید تا از طریق تـحقیق و بررسی بازار، نیاز مشتریان محترم در ارائه تولید محصولات جدید و تنوع محصول پیشقـدم باشد و همواره محصولات را مـطابق با تکنولوژي روز تولید و عرضـه نمایـد که میتوان تنوع مدلهاي جدید کولر و لباسشویی و بخاري گازي و سرامیک را نام برد.

 

تاریخچه شرکت

 

گروه شامل شرکت آبسال سهامی عام(شرکت اصلی) و شرکت فرعی آن، شرکت سرامیک طوس(سهامی خاص)است. شرکت آبسال ( سهامی عام ) درتاریخ ۱۷/۱۱/۱۳۳۵ تاسیس و تحت شماره ۵۵۰۱ بنـام شرکت سهامی لعاب ایران (سهامی خاص) دراداره ثبت شرکتها ومالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده و متعاقبا از تاریخ ۰۳/۰۳/۱۳۳۹ شروع به بهره برداري نموده است. در تاریخ ۲۱/۰۶/۱۳۴۵ به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۲۹/۰۵/۱۳۴۵ نام شرکت از شرکت سهامی لعاب ایران به شرکت انیورسال و در تاریخ ۲۷/۰۸/۱۳۵۵ به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۰/۰۷/۱۳۵۵ نوع شرکت از سهامی خاص به شرکت سهامی عـام تبدیل گردیـده و در تاریخ ۰۱/۱۲/۱۳۵۵ در بـورس اوراق بهادار تهران نیز پذیرفته شده است. همچنین در سال ۱۳۶۲ نام شرکت به شرکت آبسال تغییر یافتـه است.

 

فعالیت اصلی:

 

موضوع فعالیت شرکت اصلی طبق ماده ۳ اساسنامه عبارت است از: تاسیس و ایجاد کارخانجات و تهیه مواد اولیه به منظور تولید و ساخت وسایل خانگی از قبیل انواع کولر آبی، کولر گازي، پنکه، سیستم هاي خنک کننده تهویه و تصفیه هوا، بخاري، اجاق و آبگرمکن، لباسشویی، ظرفشویی، آجرهاي نسوز، سرامیک هاي صنعتی و سایر لوازم و ادوات مشابه و فروش آنها در داخل و یا صدور تولیـدات به خارج از کشور و انجام واردات کلیه مواد اولیه و وسایل یدکی و قطعات و ماشین آلات و ایجاد آزمایشگاه به منظور پیشبـــرد موضـوع شرکت، ارائه خدمات و همچنین مبادرت به هر گونه فعالیت مالی و بازرگانی و صنعتی و انجام کارهاي تحقیقاتی که بطور مستقیم یا غیـر مستقیم به انجام موضوعات مشروحه فوق مربوط باشد.